Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Ποιό αυτοκίνητο σου άλλαξε τη ζωή;
Και όταν μείνεις από «ρεύμα» πώς θα πας να «φέρεις»;
Μικροζημιές στο αμάξι σου: Σκοπεύεις ποτέ να τις «μαζέψεις»;
Τι είχε το παλιό σου αμάξι που δεν έχει το καινούργιο και σου λείπει;
Tέλος στους Χάρους που κάνουν τους δρόμους πίστες για κόντρες. Πως;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Από ποια χρονιά και πίσω θεωρείς ένα αυτοκίνητο παλιό;
Διαβάστηκε από 26466 αναγνώστες

Με τον στόλο των αυτοκινήτων να παλιώνει, και ενώ είμαστε ήδη στα μισά του 2021, ποιας χρονιάς αυτοκίνητο θεωρείτε παλιό; Ένα Hyundai Getz για παράδειγμα του 2006, είναι σήμερα 15ετίας, ενώ τα χιλιόμετρα... δύσκολα να βρεις ένα με κάτω από 120.000 χλμ! Με τον στόλο των αυτοκινήτων να παλιώνει, και ενώ είμαστε ήδη στα μισά του 2021, ποιας χρονιάς αυτοκίνητο θεωρείτε παλιό;

«Καινούργιο» 20ετίας! Ναι καλα...

Μια ματιά στις αγγελίες μεταχειρισμένων και αρκεί για να δει κανείς ότι ο μεγαλύτερος όγκος αυτοκινήτων που πωλείται σήμερα δεύτερο χέρι έχει ταξινομηθεί μεταξύ 2002 και 2008. Και δεν είναι περίεργο, αφού τα έξι αυτά χρόνια πουλήθηκαν στην Ελλάδα τόσα αυτοκίνητα, όσα σχεδόν τα υπόλοιπα 14, από το 2008 μέχρι σήμερα. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει την ίδια ηλικία με τις καλές εποχές των πωλήσεων καινούργιων.
 
Όμως τα αυτοκίνητα του 2008 σήμερα είναι ήδη 14 ετών ενώ του 2002 είναι ήδη είκοσι. Τι έχει αλλάξει σε αυτά τα 20 χρόνια; Ή καλύτερα τι έχει μείνει ίδιο μετά από τόσα χρόνια;
 
Γιατί μπορεί τα αυτοκίνητα να δείχνουν τα ίδια, όμως μιλάμε για δύο γενιές πίσω, στην περίπτωση των μοντέλων του 2008, ή και τρεις γενιές στην περίπτωση αυτών του 2002. Φυσικά ανάλογα με το έτος κάποια μοντέλα είναι λίγο νεότερα και κάποια λίγο παλιότερα, όμως το γεγονός παραμένει πως μιλάμε για πολύ παλιά αυτοκίνητα.
 
Ακόμη και να μη σκεφτεί τις τεχνικές αλλαγές σε ρύπους, επίπεδο παθητικής ασφάλειας και οικονομία σε καύσιμο, ακόμη και αν αφήσουμε έξω από τη συζήτηση την διαφορά τεχνολογίας και τη διαφορά που κάνει σε θέμα άνεσης, ψυχαγωγίας και ενεργητικής ασφάλειας, αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί είναι τα χιλιόμετρα.
 
Με 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο κατά μέσο όρο, ένα αυτοκίνητο 13 ετών θα έχει 180.000 χιλιόμετρα και ένα δεκαοκτώ θα έχει 270.000. Όσο και να αγνοήσεις τις τεχνικές, στιλιστικές και τεχνολογικές διαφορές, τα χιλιόμετρα δεν μπορείς να τα αγνοήσεις. Είναι πολλά.
 
Επειδή όμως συνηθίζουμε να βλέπουμε αυτά τα αυτοκίνητα σε αγγελίες, και έτσι το 2002 δεν ακούγεται και τόσο μακρινό, παρότι τα μωρά που γεννήθηκαν τη χρονιά εκείνη πλέον ψηφίζουν, ίσως τα χιλιόμετρα να μας επαναφέρουν στην πραγματικότητα ότι μιλάμε για αυτοκίνητα που με την προηγούμενη νομοθεσία, σε άλλα πέντε χρόνια θα τα θεωρούσαμε κλασσικά.
 
Εσείς όμως ποιά χρονιά έχετε στο μυαλό σας ως το έτος πριν το οποίο ένα αυτοκίνητο είναι παλιό; Και πόσα χιλιόμετρα θα λέγατε ότι κάνουν ένα αυτοκίνητο παλιό; Και τελικά είναι τα χιλιόμετρα αυτά συμβατά με την ηλικία; Ή λέτε 14 χρονών και 100.000 χλμ. ενώ εμφανώς τα χιλιόμετρα αντιστοιχούν σε ηλικία μόλις 6,5 ετών;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...