9 φωτογραφίες »

H μεγάλη διαδρομή και η απορροφητικότητα της ανάρτησης του Dacia Duster, προσφέρει ηρεμία και αίσθηση ασφάλειας, βοηθώντας να διατηρείς ένα σταθερά γρήγορο τέμπο.

Dacia Duster

576.851 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)

Λατρεύει τα δύσκολα
Δώσ του χώμα, λάσπη, χιόνια και το Duster δε θα «κωλώσει» πουθενά! Ακόμα και ως δικίνητο το μοντέλο της Dacia απέδειξε για μια ακόμα φορά την ικανότητά του εκτός δρόμου και στις «επικίνδυνες» αποστολές. Το Dacia Duster είναι η επιτομή του «τα κάνει όλα και συμφέρει». Με την πιο προσιτή τιμή της κατηγορίας, από 15.680 ευρώ για την 4x2 έκδοση με τον 1,0 TCe κινητήρα των 90 ίππων ή την επιλογή διπλού καυσίμου βενζίνης-υγραερίου με 100 ίππους και το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, αποτελεί μια δελεαστικότατη πρόταση για αυτούς που ψάχνουν ένα πραγματικό όχημα ελεύθερου χρόνου. Το φωνάζει άλλωστε και η εμφάνιση, με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τους μικρούς προβόλους, αλλά και την παρουσία πλαστικών στοιχείων στο εξωτερικό που αναδεικνύουν τον macho χαρακτήρα του. 

Ανετο στον αυτοκινητόδρομο
Το μοντέλο που είχαμε στο Mega Test εφοδιαζόταν με το γνωστό 4κύλινδρο ντίζελ κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ., ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.. Το σύνολο διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, και την ομαλή απόδοση της ροπής. Στην εθνική οδό το σύνολο ρόλαρε ευχάριστα και ήσυχα, ενώ παρά το γεγονός πως η 6η σχέση έχει μακριά κλιμάκωση, όποτε χρειάστηκε να προσπεράσουμε πιο αργά οχήματα, το έκανε πρόθυμα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η κατανάλωση με το trip να είναι διαρκώς κάτω από τα 6,0 λτ./100 χλμ.. Βγαίνοντας στον επαρχιακό δρόμο προς τα Καλάβρυτα, η μαλακή του ανάρτηση φρόντισε για την άνεση των επιβατών, φιλτράροντας καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το μόνο που θα θέλαμε είναι να κρεμάει πιο γρήγορα στις έντονες λακούβες. Στα πιο κλειστά κομμάτια της διαδρομής, αν το πιέσεις θα εμφανίσει -πέρα από το κροτάλισμα του κινητήρα- αισθητή κλίση στις στροφές και θα υποστρέψει πρόωρα, ποτέ όμως απότομα ή αιφνιδιαστικά. Σίγουρα τα M+S ελαστικά έκαναν πιο έντονο το φαινόμενο, αν και πάλι δεν μας κλόνισαν σημαντικά το αίσθημα της ασφάλειας. 

Στο φυσικό του περιβάλλον…
Οι «εκτός δρόμου» διαδρομές είναι ψωμοτύρι για το Duster, το οποίο χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.), τα M+S ελαστικά, τις αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης, τις καλές γωνίες αναρρίχησης δεν κολλάει σχεδόν πουθενά ακόμα και χωρίς τετρακίνηση. Αλλωστε σε αρκετά off-road τεστ στο παρελθόν έχουμε σταθεί στην ικανότητά του σε σαθρά εδάφη. Βέβαια το χιόνι διαφέρει, ωστόσο, και πάλι τα χαρακτηριστικά του Duster, του εξασφαλίζουν το πλεονέκτημα ως ένα βαθμό συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Στο πυκνό χιόνι και στις χιονισμένες ράγες τα 210 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν μια σχετική άνεση χωρίς να φοβάστε τη συσσώρευση μαζών κάτω από την κοιλιά του οχήματος, που μπορεί να «τραυματίσουν» το όχημα ή να μην επιτρέπουν την επαφή τροχών-εδάφους. Επίσης, μην ξεχνάτε πως κάτω από το χιόνι δεν βλέπουμε τι υπάρχει, συνεπώς η αυξημένη απόσταση σου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Στις διαδοχικές αλλαγές πορείας, το μοντέλο της Dacia δεν έχασε τον προσανατολισμό του, με το ESP να διορθώνει τα αναμενόμενα υποστροφικά ζητήματα και το ελαφρύ τιμόνι να μην σε κουράζει στις μανούβρες, αλλά και χωρίς να έχει την αμεσότητα, όπως π.χ. του Kuga. Στη ανάβαση της πλαγιάς η ροπή δίνει άμεσα το έναυσμα για να ξεχυθεί το Duster, με το ESP να είναι αρκετά παρεμβατικό πάντως κόβοντας τη φόρα και διορθώνοντας την πορεία του οχήματος. Η μακριά διαδρομή της ανάρτησης θα αποφορτίσει την καμπίνα και το τιμόνι από αναταράξεις, όντας από τα κορυφαία σε αυτόν τον τομέα.

Η γνώμη μας 
Το Duster αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας για outdoor activities. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες της τετρακίνητης έκδοσης, λογικό άλλωστε, ή το ραφιναρισμένο χαρακτήρα άλλων επιλογών, ωστόσο είναι αρκετά σκληροτράχηλο και με κορυφαίο value for money.
 

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
4green