Συγκεντρώσαμε μερικές από τις πιο συνηθισμένες βλάβες τις οποίες σίγουρα κάποια στιγμή θα υποστεί το αυτοκίνητο σου, όπως επίσης και το ενδεικτικό τους κόστος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές είναι ενδεικτικές
Το αυτοκίνητο είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία στην καθημερινότητα σου. Χωρίς αυτό σίγουρα κάποιες από τις υποχρεώσεις θα γίνονταν πιο δύσκολες. Χρειάζεται όμως την φροντίδα του, πόσο μάλλον όταν πάθει κάποια βλάβη. Μία βλάβη όμως ισοδυναμεί με έξοδα. Στις δύσκολες ημέρες που περνά ο κόσμος ψάχνεις να βρεις τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσεις να μειώσεις τα έξοδά σου. Έτσι το αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Υπάρχουν περιπτώσεις που η ζημιά θα είναι μικρή και θα την βγάλεις σχετικά φτηνά, αλλά κάποιες φορές θα αναγκαστείς να πληρώσεις και να τοποθετήσεις ολόκληρο το ανταλλακτικό, έστω και αν η ζημιά που υπάρχει βρίσκεται μόνο σε ένα μέρος αυτού, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να πληρώσεις κάτι παραπάνω.
Έτσι λοιπόν για να σε βοηθήσουμε, συγκεντρώσαμε μερικές από τις πιο συνηθισμένες βλάβες τις οποίες σίγουρα κάποια στιγμή θα υποστεί το αυτοκίνητο σου, όπως επίσης και το ενδεικτικό τους κόστος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές είναι ενδεικτικές και ότι σίγουρα μπορεί να βρεις και καλύτερες ψάχνοντας εκεί έξω.
Δισκοπλατώ
Μία πολύ συχνή βλάβη είναι η φθορά στο δίσκο του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να μην γίνεται σωστά η μετάδοση της ροπής. Αν λοιπόν πατάς γκάζι και το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει τότε θα πρέπει να αλλάξεις δίσκοπλατώ! Συνήθως ανάλογο με το που δίνει κίνηση το αυτοκίνητο οι τιμές ξεκινούν από 80 ευρώ και φτάνουν μέχρι 180 ευρώ. Η πιο συνηθισμένη τιμή είναι γύρω στα 140 ευρώ.
Δυναμό
Έχεις άδεια μπαταρία, αλλά την άλλαξες πρόσφατα; Πιθανότατα έχεις πρόβλημα στο δυναμό. Αν αποφασίσεις να το ανακατασκευάσεις θα πληρώσεις περίπου 50 ευρώ συν ό,τι ανταλλακτικό χρειαστεί. Αν αγοράσεις καινούριο, το κόστος όλης της εργασίας και το ανταλλακτικού ξεκινά περίπουαπό 90¤ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 230¤.
Ιμάντες
Οι ιμάντες χρονισμού της μηχανής αλλάζονται σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα τα οποία ορίζει ο κατασκευαστής. Το κόστος για τα εργατικά ξεκινά από 80 ευρώ, ενώ οι ιμάντες κοστίζουν περί τα 30 ευρώ ανά κομμάτι.
Κινητήρας
Ίσως από τις πιο ακριβές επισκευές, αφού αν χαλάσει η μηχανή εσωτερικά το κόστος ανέρχεται γύρω στα 400 ευρώ, ενώ μία γενική επισκευή φτάνει περίπου στα 600 ευρώ. Αν η ζημιά είναι μη αναστρέψιμη και χρειαστεί να αντικαταστήσετε τον κινητήρα το κόστος της εργασίας ανέρχεται στα 400 ευρώ.
Μίζα
Τα γνωστά σε όλους «καρβουνάκια» είναι η πιο συνηθισμένη φθορά της μίζας και συμβαίνει από έλλειψη λίπανσης και τότε συνοδεύεται από έναν χαρακτηριστικό ήχο κάθε φορά που εκκινείτε το αυτοκίνητο. Η επιδιόρθωση της μίζας ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ ένα σετ καρβουνάκια ξεκινά από 6 ευρώ, ενώ είναι πιθανό να χρειαστεί αλλάγή και το αυτοματο ρελέ, το οποίο κοστίζει 40 ευρώ. Αμορτισέρ
Μία αλλαγή των αμορτισέρ θα σας κοστίσει από 80 έως 150 ευρώ για τα εργατικά (ανάλογα πάντα το μοντέλο του αυτοκινήτου) και μία τετράδα ανταλλακτικά περίπου 400 ευρώ.
A/C
Οι πιο συνηθισμένες βλάβες του κλιματισμού είναι η διαρροή του υγρού που οδηγεί στην απουσία ψύξης και η φθορά του κομπρεσέρ λόγω σπασίματος του σωλήνα. Οι αυξομειώσεις εδώ είναι μεγάλες ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου. Αν χρειαστεί αλλαγή του κομπρεσέρ το κόστος επισκευής μαζί με τα ανταλλακτικά κυμαίνεται από 250¤ μέχρι 750¤. Αν υπάρχει διαρροή υγρού τότε το κόστος κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 100¤.
Μπαταρία
Η μπαταρία όπως και πολλά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο σου, χρειάζονται καλή συντήρηση . Αν την φροντίσεις και δεν ξεχνάς φώτα ανοιχτά μία σχετικά καλή μπαταρία μπορεί να κρατήσει από 3 έως 5 χρόνια. Οι τιμές τους διαφέρουν ανάλογα την ποιότητα και την χωρητικότητα. Έτσι οι τιμές γι αυτές τις μπαταρίες κυμαίνονται από 60 έως 120 ευρώ.
Λάστιχα
Το κόστος της αντικατάστασης των ελαστικών εξαρτάται ανάλογα το αυτοκίνητο αλλά και την ποιότητα των ελαστικών που θέλετε να αγοράσετε. Έτσι λοιπόν για μία καινούρια 4άδα το κόστος κυμαίνεται περίπου από 300 μέχρι και 1500 ευρώ.
Τακάκια
Έτσι κι αλλιώς τα τακάκια πρέπει να τα ελέγχεις κάθε χρόνο στο ετήσιο service. Αν λοιπόν έχει ξεπεράσει τα ανάλογα χιλιόμετρα θα πρέπει να τα αλλάξεις, γιατί θα έχουν φθαρεί. Το κόστος για μία αλλαγή είναι περίπου 25 ευρώ για την εργασία και περίπου 50 ευρώ για το σετ.
Αντλία βενζίνης
¶λλη μία βλάβη το κόστος της οποίας καθορίζεται από το είδος και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Συνήθως η αντικατάσταση της κυμαίνεται από 50 μέχρι 100 ευρώ. Υπολογίστε ότι για να αλλάξετε την αντλία βενζίνης σε ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο θα πληρώσετε περί τα 150 ευρώ μαζί με το κόστος αγοράς του ανταλλακτικού.
Αντλία συμπλέκτη
Υπάρχουν πολλά μοντέλα, στα οποία η αντικατάσταση της αντλίας συμπλέκτη είναι δύσκολη. Αυτό φυσικά μεταφράζεται και στην τιμή για αυτή την εργασία, που κυμάινεται από 30 έως 80 ευρώ, ενώ το κόστος της καινούριας αντλίας ανέρχεται στα 50ευρώ αν είναι μηχανική και στα 100¤ αν είναι υδραυλική.
Υαλοκαθαριστήρες
Είναι γνωστοί οι λόγοι, για τους οποίους θα πρέπει να αλλάξεις υαλοκαθαριστήρες. Αυτό συνήθως γίνεται κάθε φθινόπωρο. Οι κατασκευασμένοι από σιλικόνη υαλοκαθαριστήρες κοστίζουν 30 ευρώ ενώ οι κλασσικοί 15 ευρώ το ζευγάρι.
Λάμπες/προβολείς
Ανάλογα το είδος που θέλεις να βάλεις στο αυτοκίνητο σου, το κόστος είναι μικρό ή μεγάλο. Το κόστος για να βάλεις απλές λάμπες ανέρχεται στα 2 ευρώ ενώ αν θέλεις τις πιο δυνατές το κόστος φτάνει περίπου στα 12 ευρώ ανά λάμπα/προβολέα
Ηλεκτρικά παράθυρα
Σε πολλά αυτοκίνητα τα ηλεκτρικά παράθυρα μπορούν να λειτουργούν για χρόνια. Το κόστος αλλαγής τους ανέρχεται από 65 ευρώ και είναι πιθανό να φτάσει και τα 150¤ ανά τεμάχιο συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτικών.