Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της κίνησης των βαλβίδων είναι το βύθισμα και η χρονική διάρκεια ανοίγματος τους. Με τον πρώτο όρο αναφερόμαστε στη διαδρομή των βαλβίδων μέσα στον θάλαμο καύσης, ενώ με τον δεύτερο στη χρονική διάρκεια που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές. Όπως είναι λογικό, όταν οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται, μπορεί το βύθισμα να παραμένει σταθερό, αλλά η διάρκεια του ανοίγματος μειώνεται αισθητά με αποτέλεσμα η επαρκής πλήρωση-εκκένωση του θαλάμου καύσης να μην είναι εφικτή. Τ
η λύση σε αυτό το πρόβλημα έδωσαν τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT), ανοίγοντας πρόωρα τις βαλβίδες εισαγωγής και κλείνοντας με καθυστέρηση τις βαλβίδες εξαγωγής. Πως επιτυγχάνεται όμως κάτι τέτοιο; Ο πιο συνηθισμένος τρόπος είναι η κατασκευή εκκεντροφόρου με ένα δεύτερο μεγαλύτερο έκκεντρο. Μετά από ένα όριο στροφών, η κίνηση της βαλβίδας γίνεται από το δεύτερο έκκεντρο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το βύθισμα και η διάρκεια κίνησης της βαλβίδας. Οι κατασκευαστές πειραματίζονται αρκετά με τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν πολλά και με διαφορετικό τρόπο λειτουργίας, όπως το σύστημα Valvelift της Audi, το Valvetronic της BMW και λοιπά.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)
Εσύ τι ξέρεις για το Intercooler;
Βάλε το σωστό μπουζί στον κινητηρα σου
Sigma σημαίνει απόδοση & μεγαλύτερη διάρκεια ζωής!
Expert στην επισκευή κλειδαριών αυτοκινήτου
Πώς οι επιστρώσεις εμβόλων βελτιώνουν την απόδοση
Ψάχνεις καλό & οικονομικό Συνεργείο; Δες εδώ!
Με 1 κλίκ, στην πόρτα σου. Βρες Ανταλλακτικά.
Αλλάζεις Λάστιχα; Mπες-Βρες και Προσφορές!