Κράτα το καινούριο με τα σωστά ανταλλακτικά!

Διαβάστηκε από 3894 αναγνώστες

Φίλτρα, λιπαντικά, φρένα και ιμάντας εκκεντροφόρου είναι τα συνηθέστερα μέρη, που κρατούν το αυτοκίνητο σου «αθάνατο». Μάθε περισσότερα για τα εξαρτήματα, που θα κρατήσουν τον κινητήρα σου ζωντανό και αναλλοίωτο στον χρόνο!

 
Φίλτρα για την προστασία του κινητήρα

Η καλή και ομαλή λειτουργία του κινητήρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα φίλτρα. Υπάρχουν διάφορα είδη φίλτρων, τα οποία έχουν λειτουργίες οι οποίες είναι ζωτικές για το αυτοκίνητο σας.
  •  Φίλτρα ελαίου. Τα συγκεκριμένα φίλτρα φροντίζουν το λάδι που χρειάζεται ο κινητήρας, για να πραγματοποιήσει σωστά την λειτουργία του, να είναι καθαρό. Το λάδι περνά μέσα από το φίλτρο και με αυτόν τον τρόπο αποτρέπεται η μόλυνση του κινητήρα από μικρόβια.
  • Φίλτρα καυσίμου νέας γενιάς.  Τα εν λόγω φίλτρα είναι σχεδιασμένα  να παρέχουν προστασία  στα καινούρια συστήματα injection, τα οποία χρησιμοποιούν καύσιμα χωρίς νερό. Προσφέρουν μέγιστη απόδοση και οικονομία.
  • Φίλτρα αέρος. Αυτά εμποδίζουν την είσοδο στο κινητήρα διάφορων βρωμιών, όπως σκόνη, τρίχες, έντομα, υγρασία κ.α. Πρέπει να αλλάζουν ανά  τακτά χρονικά διαστήματα, όπως ορίζει ο κατασκευαστής.
Λιπαντικά ανάλογα τις προδιαγραφές

 Το λάδι είναι αυτό που μειώνει τις τριβές, αλλά μεταφέρει και την θερμότητα από τα θερμά στα πιο ψυχρά μέρη του κινητήρα. Οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει τις δικές τους πιστοποιήσεις λιπαντικών για κάθε κινητήρα ξεχωριστά. Έτσι,  στο «εγχειρίδιο χρήσης» του οχήματος σας, μπορείτε να εντοπίσετε τις προδιαγραφές λαδιού, που είναι κατάλληλες για το αυτοκίνητο σας. Τα λιπαντικά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες :
  • Ορυκτέλαια, τα οποία δημιουργούνται από τη διύλιση ακατέργαστου πετρελαίου κατά την οποία δεν αφαιρούνται όλα τα χημικά.  Χαρακτηρίζονται από  μικρή ανθεκτικότητα και διατήρηση της τιμής του ιξώδους.
  • Συνθετικά λιπαντικά, τα οποία είναι ποιοτικότερα, με εξαιρετικές ιδιότητες και είναι κατάλληλα για τους σύγχρονους κινητήρες.
  • Ημι-συνθετικά, που αποτελούνται από 20%-80% από βάση ορυκτελαίου και συνθετικού αντίστοιχα. 
Σύστημα πέδησης για να «κοκκαλώνει»

Τα φρένα είναι το βασικό εξάρτημα για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, αλλά και την δική σας. Υπάρχουν δύο είδη φρένων, τα δισκόφρενα και τα τύμπανα πέδης ή αλλιώς ταμπούρα. Τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν και τα δύο είδη, (τα δισκόφρενα στις μπροστινές ρόδες και τα ταμπούρα στις πίσω ρόδες), τα οποία ενώνονται και λειτουργούν χάρις σε ένα υδραυλικό σύστημα.  Ας μιλήσουμε όμως λίγο πιο αναλυτικά για το σύστημα πέδησης.

 1.Είδη φρένων
  • Δισκόφρενα. Αποτελούνται από τα τακάκια, την δαγκάνα και το δίσκο και είναι κατασκευασμένα από υψηλής ποιότητας υλικό για να αντέχουν στις μεγάλες πιέσεις αλλά και στις υψηλές θερμοκρασίες (αντέχουν μέχρι 1.200 βαθμούς Κελσίου).
  • Ταμπούρα. Στην ουσία είναι ένα κοίλο τύμπανο που γυρίζει με τον τροχό. Λειτουργούν είτε με  λεβιέ, είτε με διακόπτες. Συνήθως είναι  κατασκευασμένα από κράμα χυτοσιδήρου και οι σιαγόνες του από χάλυβα. Όμως το μειονέκτημά τους είναι πως υπερθερμαίνονται πολύ εύκολα (450 βαθμούς Κελσίου) και σταματούν  να δουλεύουν.
2.Τακάκια
Τα τακάκια είναι κεραμικά, μεταλλικά, ημι-μεταλλικά ή αποτελούνται από έναν συνδυασμό συνθετικών υλικών με τη μορφή κυτταρίνης, αραμιδίου και άλλων υλικών. Δουλειά τους είναι η μετατροπή της κινητικής ενέργειας του αυτοκινήτου σε θερμική μέσω της τριβής. Χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τη θερμοκρασία στην οποία λειτουργούν καλύτερα και είναι οι εξής:
  • Κοινά τακάκια. Η υπερθέρμανση του γίνεται πολύ γρήγορα και δουλεύουν καλύτερα κρύα.
  • Αγωνιστικά τακάκια,. Είναι αργή η υπερθέρμανση τους και  δεν δουλεύουν καλά κρύα.
  • Ημι-αγωνιστικά τακάκια. Δουλεύουν καλύτερα κρύα και δεν υπερθερμαίνονται γρήγορα.
3.Υδραυλικό υγρό φρένων
Τα υδραυλικά φρένα διαθέτουν ένα πεντάλ που συνδέεται σε έναν κεντρικό κύλινδρο. Ο κύλινδρος αυτός περιέχει μηχανικό συνδετικό υδραυλικό υγρό, το οποίο ρέει προς τη δαγκάνα που περιέχει τα τακάκια. Τα υγρά αυτά πρέπει να αλλάζονται τακτικά, καθώς τα περισσότερα χρησιμοποιούν υγρά γλυκόλης  που απορροφούν την υγρασία.

Ιμάντας εκκεντροφόρου ή καδένα;

Ο ιμάντας εκκεντροφορου φροντίζει για την κίνηση των βαλβίδων μέσα στον κινητήρα.  Ο συγκεκριμένος έχει οδοντωτό σχήμα και προσφέρει στο κινητήρα μία αθόρυβη λειτουργία. Συνήθως πρέπει να αντικαθίσταται σε διάστημα τεσσάρων έως έξι ετών.  Από την άλλη, η αντικατάσταση της καδένας δεν υφίσταται, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κόστους συντήρησης, ενώ αν χρήζει αλλαγής «προειδοποιεί» με αυξημένο θόρυβο λειτουργίας.
 
 

 

ΦΙΛΤΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΙΛΤΡΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΡΕΝΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός