Θες να ξέρεις και πώς λειτουργεί το αυτοκίνητο ή απλά να σε πηγαίνει;

Θες να ξέρεις και πώς λειτουργεί το αυτοκίνητο ή απλά να σε πηγαίνει;

Κάθε βενζινοκινητήρας έχει σε κάθε κύλινδρο ένα μπουζί, το οποίο είναι υπεύθυνο για να παράγει σπινθήρα, σαν το τσακμάκι ενός αναπτήρα.

Κάθε βενζινοκινητήρας έχει σε κάθε κύλινδρο ένα μπουζί, το οποίο είναι υπεύθυνο για να παράγει σπινθήρα, σαν το τσακμάκι ενός αναπτήρα.

Πολλαπλασιαστής παλιού τύπου.

Πολλαπλασιαστής παλιού τύπου.

Πολλαπλασιαστής νέου τύπου.

Πολλαπλασιαστής νέου τύπου.

  • Θες να ξέρεις και πώς λειτουργεί το αυτοκίνητο ή απλά να σε πηγαίνει;
  • Κάθε βενζινοκινητήρας έχει σε κάθε κύλινδρο ένα μπουζί, το οποίο είναι υπεύθυνο για να παράγει σπινθήρα, σαν το τσακμάκι ενός αναπτήρα.
  • Πολλαπλασιαστής παλιού τύπου.
  • Πολλαπλασιαστής νέου τύπου.

Πολλαπλασιαστής αυτοκινήτου: Τι κάνει; Και πόσο κάνει, αν χαλάσει;

3097 Επισκέψεις στο άρθρο

- Για να δουλέψει ο βενζινοκινητήρας, χρειάζεται σπινθήρα (από το μπουζί)
- Ο σπινθήρας του μπουζί παράγεται από υψηλή τάση ρεύματος (20.000 Volt)
- Ο πολλαπλασιαστής αυξάνει την τάση της μπαταρίας από τα 12V στα 20.000V
- Ψηλές θερμοκρασίες & κραδασμοί καταστρέφουν τον πολλαπλασιαστή! 100 ευρώ η ζημιά

ΧΑΣΟΛΑΝΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ - ΧΑΣΟΛΑΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ κ ΣΙΑ Ο.Ε.
ΚΩΣΤΗΣ Α. & ΣΙΑ Ο.Ε.

Για να δουλέψει ο βενζινοκινητήρας, χρειάζεται σπινθήρα (από το μπουζί)

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν βενζίνη χρησιμοποιούν 3 βασικά στοιχεία για να παράγουν έργο: αέρα, καύσιμο και σπινθήρα. Ο αέρας παρέχει το απαραίτητο οξυγόνο για την καύση, το καύσιμο τροφοδοτεί με ενέργεια την καύση και ο σπινθήρας προκαλεί την καύση.

Εμείς θα επικεντρωθούμε στον σπινθήρα, ο οποίος παράγεται από το μπουζί. Κάθε βενζινοκινητήρας έχει σε κάθε κύλινδρο ένα μπουζί, το οποίο είναι υπεύθυνο για να παράγει σπινθήρα, σαν το τσακμάκι ενός αναπτήρα.

Ο σπινθήρας του μπουζί παράγεται από υψηλή τάση ρεύματος (20.000 Volt)

Φυσικά μέσα στον κινητήρα δεν υπάρχει κάποιο τσακμάκι για να δώσει σπινθήρα. Το μπουζί λειτουργεί με ρεύμα υψηλής τάσης. Πολύ υψηλής τάσης. Σχεδόν 20.000V. Ως μέτρο σύγκρισης, η πρίζα ενός σπιτιού έχει τάση 240V.

Αυτή η πολύ υψηλή τάση συγκεντρώνεται στις ακίδες του μπουζί και εκτονώνεται με το λεγόμενο βολταϊκό τόξο, καθώς ο αέρας ανάμεσα στις δύο ακίδες είναι τόσο φορτισμένος που παύει να είναι μονωτής. Σε πιο απλά ελληνικά, ανάμεσα στις δύο ακίδες παράγεται ένας σπινθήρας, ο οποίος αποφορτίζει την τάση. Αυτός ο σπινθήρας είναι αυτός που προκαλεί και την ανάφλεξη μέσα στον θάλαμο καύσης, κινεί τα πιστόνια και, τελικά, κινεί και το αυτοκίνητο.


Κάθε βενζινοκινητήρας έχει σε κάθε κύλινδρο ένα μπουζί, το οποίο είναι υπεύθυνο για να παράγει σπινθήρα, σαν το τσακμάκι ενός αναπτήρα.

Κάθε βενζινοκινητήρας έχει σε κάθε κύλινδρο ένα μπουζί, το οποίο είναι υπεύθυνο για να παράγει σπινθήρα, σαν το τσακμάκι ενός αναπτήρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Ο πολλαπλασιαστής αυξάνει την τάση της μπαταρίας από τα 12V στα 20.000V

Το πρόβλημα όμως είναι ότι η αποθήκευση 20.000V μέσα σε μια μπαταρία είναι το λιγότερο μη πρακτική, ενώ μπορεί να είναι και επικίνδυνη. Είναι πολύ πιο εύκολο (αλλά και ασφαλές) να πάρουμε τα 12V που έχουμε διαθέσιμα από την μπαταρία και να τα «πολλαπλασιάσουμε» ώστε να φτάσουμε στα 20.000V που χρειαζόμαστε για τον σπινθήρα. Και μόλις καταλάβαμε τι κάνει ο πολλαπλασιαστής. Παίρνει τα 12V της μπαταρίας του αυτοκινήτου και τα ενισχύει, τα «πολλαπλασιάζει», ώστε να δημιουργηθεί ο σπινθήρας στο μπουζί.

Στην αρχή (και για πολλά χρόνια), κάθε αυτοκίνητο είχε έναν πολλαπλασιαστή, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για όλα τα μπουζί του αυτοκινήτου και μετέδιδε την υψηλή τάση μέσα από τα μπουζοκαλώδια.


Ο πολλαπλασιαστής σε αυτά τα παλαιότερα οχήματα ήταν πολύ μεγαλύτερος και χρειαζόταν διανομέας για τον σωστό χρονισμό του σπινθήρα σε κάθε μπουζί, δηλαδή της σειράς με την οποία βγάζουν σπινθήρα τα μπουζί.

Με την εξέλιξη όμως της τεχνολογίας, οι πολλαπλασιαστές συρρικνώθηκαν και πλέον κάθε αυτοκίνητο έχει έναν πολλαπλασιαστή σε κάθε κύλινδρο. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για τον παλμό ενός μονάχα μπουζί και είναι αρκετά πιο ανθεκτικοί σε σχέση με τους προκατόχους τους.

Ψηλές θερμοκρασίες & κραδασμοί καταστρέφουν τον πολλαπλασιαστή! 100 ευρώ η ζημιά

Μπορεί να μην είναι το ίδιο εύθραυστοι με τους προκατόχους τους, όμως οι πολλαπλασιαστές μπορούν ακόμα να παρουσιάσουν προβλήματα στην λειτουργία τους. Αυτά προέρχονται από:
 
1)  Χαλασμένα μπουζί. Όταν τα μπουζί έχουν υπερβολικά μεγάλο κενό ανάμεσά τους, δε λειτουργούν όπως πρέπει. Οι πολλαπλασιαστές «ζορίζονται» περισσότερο για να παράγουν σπινθήρα, κάτι που μπορεί να τους φθείρει πιο γρήγορα.
2) Υψηλή θερμοκρασία. Αν ο κινητήρας υπερθερμαίνεται συχνά, μπορεί να υπερθερμανθούν και οι πολλαπλασιαστές και να σταματήσουν να λειτουργούν.
3) Κραδασμοί. Φυσικά ένας κινητήρας έχει κραδασμούς. Αν όμως αυτοί είναι υπερβολικοί, ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιά στη μόνωση και στις περιελίξεις του πολλαπλασιαστή, οδηγώντας σε βραχυκυκλώματα.
 
Αν υπάρχει ζημιά στους πολλαπλασιαστές, το πιο πιθανό είναι να ανάψει το Check Engine, ο κινητήρας να κάνει «σκασίματα» και να «χάνει» σε επιδόσεις, ή να δυσκολεύεται στην εκκίνηση.
 
Ο πολλαπλασιαστής δεν είναι εξάρτημα το οποίο επιδέχεται επισκευή. Εάν χαλάσει, πρέπει να αντικατασταθεί. Το καλό είναι πως το κόστος αντικατάστασης είναι αρκετά χαμηλό (μέχρι 100 ευρώ μαζί με την εγκατάσταση). Για να κρατήσεις επομένως τους πολλαπλασιαστές σου σε καλή κατάσταση, τσέκαρε συχνά τα μπουζί σου και το διάκενό τους, ώστε να τους «ζορίζεις» όσο το δυνατόν λιγότερο!

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

Καινούργια ανταλλακτικά, Μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, Eμπορίες ανταλλακτικών Αττικής, ΑΝΑΡΤΗΣΗ Αεραναρτήσεις , Αμορτισέρ , Βάσεις Θόλου, Ελατήρια, Σετ Προστασίας, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ Ανορθωτές Ασφάλειες Αυτόματοι Βαλβίδες Διακόπτες Δυναμό ΑΝΑΦΛΕΞΗ Καλώδια Διανομέα,Καπάκια Ντιστριμπιτέρ Μπουζί Ντιστριμπιτέρ Πλατίνες Πολλαπλασιαστές ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΡΕΝΩΝ Αντλίες Φρένων Δισκόπλακες ,Εξαρτήματα & Λαστιχάκια Επισκευής Φρένων, INJECTION-ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ Αισθητήρες, Αισθητήρες"λ, Ανταλλακτικά Diesel, Αντλίες Βενζίνης, Βαλβίδες, Βηματικά, ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ Αντλίες Νερού, Αντιψυκτικά, Βαλβίδες, ΦΙΛΤΡΑ Αντιαλλεργικά Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Αέρος, Φίλτρα Βενζίνης, Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Λαδιού, Φίλτρα Πετρελαίου, ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ, Αντλίες Συμπλέκτη, Βολάν & Repset, Δίσκοι, Δίχαλα, Εξαρτήματα Συμπλέκτη, Πλατώ, Ρουλεμάν Συμπλέκτη, Σετ Συμπλέκτη, Σύρματα Συμπλέκτη, ΙΜΑΝΤΕΣ - ΜΕΡΗ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ Ιμάντες, Γλύστρες Καδένας, Γρανάζια, Καδένες, Ρεγουλατόροι, Ρουλεμάν & Τεντωτήρες Ιμάντα, Σετ Ιμάντα, Σετ Καδένας, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Άκρα Ζαμφόρ, Ακρόμπαρα, Αντλίες Υδραυλικού Τιμονιού, Ζήτα Τιμονιού, Κρεμαγιέρες, Λάστιχα Κρεμαγιέρας, Λάστιχα & Συνεμπλόκ, Μπαλάκια, Μπάρες Τιμονιού, Μπράτσα, Πείροι Ψαλιδιών, Σετ Επισκευής Ατέρμονα-Κρεμαγιέρας, Ψαλίδια, ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ – ΧΗΜΙΚΑ Αντιψυκτικά, Adblue, Βαλβολίνες, Γράσα, Λιπαντικά, Προϊόντα Περιποίησης, Πρόσθετα, Πρόσθετο-Σάκος Αναζωογόνησης Φίλτρου Σωματιδίων/Κάπνα, Sprays, ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Ακραξόνια ,Ημιαξόνια, Λάστιχα Ημιαξονίων, Μουαγιέ, Μπιλιοφόροι, Μπουλόνια, Πλαστικά και Εξαρτήματα Λεβιέ Ταχυτήτων, Πλήμνες-Κομπλαδόροι Τροχών, Ρουλεμάν Μεσαίας Τριβής, Ρουλεμάν Τροχών, Σταυροί, Τσιμούχες, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Αντλίες Λαδιού, Βαλβίδες, Βάσεις Μηχανής – Σασμάν, Διάφορα Ρουλεμάν, Δείκτες Λαδιού, Κάρτερ, Σύρματα, Τάπες, Τροχαλίες Στροφάλου, Τσιμούχες, Υδραυλικά Ωστήρια, Turbo, Φλάντζες, DIESEL Αντλίες Yψηλής Πίεσης, Εξαρτήματα Αντλιών, Εξαρτήματα Μπεκ, Μπεκ Ψεκασμού, ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ Αφυγραντές, Βαλβίδες Εκτόνωσης – Πίεσης, Εξατμιστές, Κομπρεσέρ, Συμπυκνωτές, Αντλίες Φρένων Δισκόπλακες ,Εξαρτήματα & Λαστιχάκια Επισκευής Φρένων, INJECTION-ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ Αισθητήρες, Αισθητήρες"λ, Ανταλλακτικά Diesel, Αντλίες Βενζίνης, Βαλβίδες, Βηματικά, ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ Αντλίες Νερού, Αντιψυκτικά, Βαλβίδες, ΦΙΛΤΡΑ Αντιαλλεργικά Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Αέρος, Φίλτρα Βενζίνης, Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Λαδιού, Φίλτρα Πετρελαίου, ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ, Αντλίες Συμπλέκτη, Βολάν & Repset, Δίσκοι, Δίχαλα, Εξαρτήματα Συμπλέκτη, Πλατώ, Ρουλεμάν Συμπλέκτη, Σετ Συμπλέκτη, Σύρματα Συμπλέκτη, ΙΜΑΝΤΕΣ - ΜΕΡΗ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ Ιμάντες, Γλύστρες Καδένας, Γρανάζια, Καδένες, Ρεγουλατόροι, Ρουλεμάν & Τεντωτήρες Ιμάντα, Σετ Ιμάντα, Σετ Καδένας, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Άκρα Ζαμφόρ, Ακρόμπαρα, Αντλίες Υδραυλικού Τιμονιού, Ζήτα Τιμονιού, Κρεμαγιέρες, Λάστιχα Κρεμαγιέρας, Λάστιχα & Συνεμπλόκ, Μπαλάκια, Μπάρες Τιμονιού, Μπράτσα, Πείροι Ψαλιδιών, Σετ Επισκευής Ατέρμονα-Κρεμαγιέρας, Ψαλίδια, ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ – ΧΗΜΙΚΑ Αντιψυκτικά, Adblue, Βαλβολίνες, Γράσα, Λιπαντικά, Προϊόντα Περιποίησης, Πρόσθετα, Πρόσθετο-Σάκος Αναζωογόνησης Φίλτρου Σωματιδίων/Κάπνα, Sprays, ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Ακραξόνια ,Ημιαξόνια, Λάστιχα Ημιαξονίων, Μουαγιέ, Μπιλιοφόροι, Μπουλόνια, Πλαστικά και Εξαρτήματα Λεβιέ Ταχυτήτων, Πλήμνες-Κομπλαδόροι Τροχών, Ρουλεμάν Μεσαίας Τριβής, Ρουλεμάν Τροχών, Σταυροί, Τσιμούχες, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Αντλίες Λαδιού, Βαλβίδες, Βάσεις Μηχανής – Σασμάν, Διάφορα Ρουλεμάν, Δείκτες Λαδιού, Κάρτερ, Σύρματα, Τάπες, Τροχαλίες Στροφάλου, Τσιμούχες, Υδραυλικά Ωστήρια, Turbo, Φλάντζες, DIESEL Αντλίες Yψηλής Πίεσης, Εξαρτήματα Αντλιών, Εξαρτήματα Μπεκ, Μπεκ Ψεκασμού, ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ Αφυγραντές, Βαλβίδες Εκτόνωσης – Πίεσης, Εξατμιστές, Κομπρεσέρ, Συμπυκνωτές