Μπορείς να επιμηκύνεις τη ζωή του κιβωτίου σου, είτε είναι αυτόματο, είτε χειροκίνητο, εάν ακολουθήσεις κάποιες βασικές οδηγίες.

Μπορείς να επιμηκύνεις τη ζωή του κιβωτίου σου, είτε είναι αυτόματο, είτε χειροκίνητο, εάν ακολουθήσεις κάποιες βασικές οδηγίες.

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θεωρείται η πιο ανθεκτική επιλογή από όλα τα κιβώτια ταχυτήτων, καθώς, συγκριτικά μιλώντας, είναι η πιο απλή μέθοδος μετάδοσης κίνησης. Η συμπαγής κατασκευή του με ελικοε

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θεωρείται η πιο ανθεκτική επιλογή από όλα τα κιβώτια ταχυτήτων, καθώς, συγκριτικά μιλώντας, είναι η πιο απλή μέθοδος μετάδοσης κίνησης. Η συμπαγής κατασκευή του με ελικοειδή γρανάζια εγκιβωτισμένα σε ένα μεταλλικό πλαίσιο το κάνουν απλό στην κατασκευή και την συντήρηση.

Όταν αρχίσει να πατινάρει ο συμπλέκτης, ετοιμάσου για συνεργείο.

Όταν αρχίσει να "πατινάρει" ο συμπλέκτης, ετοιμάσου για συνεργείο.

  • Μπορείς να επιμηκύνεις τη ζωή του κιβωτίου σου, είτε είναι αυτόματο, είτε χειροκίνητο, εάν ακολουθήσεις κάποιες βασικές οδηγίες.
  • Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θεωρείται η πιο ανθεκτική επιλογή από όλα τα κιβώτια ταχυτήτων, καθώς, συγκριτικά μιλώντας, είναι η πιο απλή μέθοδος μετάδοσης κίνησης. Η συμπαγής κατασκευή του με ελικοε
  • Όταν αρχίσει να πατινάρει ο συμπλέκτης, ετοιμάσου για συνεργείο.

Πώς χαλάει το κιβώτιο ταχυτήτων;

9858 Επισκέψεις στο άρθρο

– Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι από τα πιο ανθεκτικά, λόγω απλής κατασκευής
– Αν δυσκολεύεται στις αλλαγές ταχυτήτων, δείχνει σημάδια βλάβης.
– Το ίδιο ισχύει και αν βγάζει μεταλλικούς θορύβους (χτυπήματα στις αλλαγές, βουητό στην επιτάχυνση)
– Με συνέπεια στη συντήρηση, μπορεί να αντέξει για πολλά χιλιόμετρα

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ ΔΑΜ. ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (kritos.gr)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΛΥΚΑΣ ΙΚΕ

Το χειροκίνητο δεν σπάει, δεν χαλάει υπό προϋποθέσεις

Το μηχανικό κιβώτιο θεωρείται η πιο ανθεκτική επιλογή από όλα τα κιβώτια ταχυτήτων, καθώς, συγκριτικά μιλώντας, είναι η πιο απλή μέθοδος μετάδοσης κίνησης. Η συμπαγής κατασκευή του με ελικοειδή γρανάζια εγκιβωτισμένα σε ένα μεταλλικό πλαίσιο το κάνουν απλό στην κατασκευή και την συντήρηση.
 
Όμως, όπως και με κάθε άλλο μηχανικό μέρος του οχήματος, το σασμάν είτε είναι χειροκίνητο είτε είναι αυτόματο μπορεί να παρουσιάσει βλάβη, ή να σταματήσει να λειτουργεί.
 
Πάμε να δούμε τα μηνύματα που σου δίνει το κιβώτιο όταν είναι στα τελευταία του.

  1. Δυσκολία στις αλλαγές ή δεν μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα. Όταν το κιβώτιο δεν έχει την ίδια «εύκολη αίσθηση», οι αλλαγές δεν μπαίνουν το ίδιο εύκολα ή θέλουν υπερβολικό ζόρισμα, μάλλον κάτι δεν πάει καλά στο κιβώτιό σου.
  2. Το κιβώτιο «πετάει» την ταχύτητα που του έχεις βάλει. Αν επιλέγεις μια ταχύτητα στο κιβώτιο αλλά τη στιγμή που αφήνεις τον συμπλέκτη ή πατάς γκάζι ο λεβιές επιστρέφει στην «νεκρά», το συνεργείο είναι μονόδρομος.
  3. Ήχοι που δεν γνωρίζεις ή δεν είναι φυσιολογικοί. Για παράδειγμα, αν ακούς χτυπήματα στις αλλαγές, ή βουητά κατά την επιτάχυνση, ή αν είναι κάποιος άλλος θόρυβος τον οποίο δεν έχεις ξανακούσει, σαν τρίξιμο ή κροτάλισμα.
  4. Το αυτοκίνητο ανεβάζει στροφές ενώ έχεις ταχύτητα αλλά δεν επιταχύνει. Συνήθως αυτό συνδέεται με φθαρμένο ή λιωμένο συμπλέκτη, ο οποίος πατινάρει.
  5. Το σασμάν χάνει υγρά. Αυτή είναι από τις πιο ύπουλες ζημιές που μπορεί να συμβούν στο κιβώτιό σου. Στο αυτόματο κιβώτιο το υγρό είναι ρευστό και μπορεί να εντοπιστεί σχετικά εύκολα, λόγω του κόκκινου χρώματός του. Όμως οι βαλβολίνες του χειροκίνητου σασμάν είναι πιο παχύρρευστες και αν υπάρχει διαρροή, είναι πολύ μικρή και δύσκολο να εντοπιστεί. Αν δεν επισκευαστεί, το κιβώτιο θα δουλέψει με λιγότερο λάδι, επιταχύνοντας την φθορά του, προκαλώντας επίσης…
  6. Μεταλλικό θόρυβο όταν είναι στην νεκρά. Σε αυτή την περίπτωση ίσως καλό θα ήταν να γίνει πλήρωση βαλβολίνης, προτού θορυβηθείς για αλλαγή σασμάν.
  7. Βγάζει «μυρωδιά». Μιλάμε για αυτήν την μυρωδιά του καμένου που βγάζει το σασμάν όταν «τρώει δίσκο». Η μυρωδιά υποδεικνύει υπερθέρμανση και εάν είναι παρατεταμένη, χρήζει αντιμετώπισης.
  8. Είναι ανοιχτό το Check Engine. Παρότι το λαμπάκι Check Engine συχνά ανάβει λόγω βλάβης στον κινητήρα, πολλά αυτοκίνητα (ιδιαίτερα αυτά με αυτόματο),το ανάβουν και όταν έχει πρόβλημα το κιβώτιο.

Προστάτεψε το κιβώτιό σου

Μπορείς να επιμηκύνεις τη ζωή του κιβωτίου σου, είτε είναι αυτόματο, είτε χειροκίνητο, εάν ακολουθήσεις κάποιες βασικές οδηγίες.

  1. Όταν αλλάζεις ταχύτητα, άφηνε εντελώς το πόδι σου από τον συμπλέκτη. Αν θες να ξεκουράσεις το πόδι σου, ακούμπα το στο ειδικό υποπόδιο. Γλιτώνεις φθορά στο κιβώτιο, ενώ δεν πατινάρει και ο συμπλέκτης.
  2. Μην ξεκουράζεις το χέρι σου στον λεβιέ. Αυτή είναι μια συνήθεια η οποία γίνεται ασυναίσθητα, όμως μπορεί να καταστρέψει τα συγχρονιζέ (τα γρανάζια που είναι υπεύθυνα για τον συγχρονισμό στροφών κινητήρα και στροφών σασμάν).
  3. Μην ξεχνάς την συντήρηση! Ειδικά στο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι πιο περίπλοκο στην λειτουργία του, το βιβλίο σέρβις σε ενημερώνει πότε πρέπει να αλλάξεις φίλτρα και υγρά ώστε να παραμένει υγιές.
  4. Μην επιβραδύνεις με «κατεβάσματα». Φυσικά ΔΕΝ μιλάμε για την περίπτωση όπου πρέπει να επιβραδύνεις με το κιβώτιο επειδή υπάρχει απώλεια φρένων και υπάρχει κίνδυνος. Εκεί προέχει η ασφάλεια και όχι το κιβώτιο. Σε άλλες περιπτώσεις όμως, είναι καλύτερο να σταματάς με τα φρένα σου παρά με το κιβώτιο. Εκμεταλλεύσου στις κατηφόρες το φρενάρισμα του κινητήρα, αλλά μην «διαλύεις» το κιβώτιο με αλληλεπάλληλα κατεβάσματα.
  5. Μην κάνεις διαρκώς απότομα ξεκινήματα. Ναι, μας αρέσει αυτή η απότομη επιτάχυνση και, δε θα πούμε ψέματα, όλοι το έχουμε κάνει έστω και μία φορά. Όμως, εκτός του ότι είναι επικίνδυνο για την ασφάλεια τόσο τη δική σου όσο και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, καταπονεί και όλο το σύστημα μετάδοσης, συμπεριλαμβανομένου και του σασμάν και του συμπλέκτη.
  6.  Όταν παρκάρεις: ΠΡΩΤΑ χειρόφρενο, ΜΕΤΑ ταχύτητα! Ακόμα ένα συχνό λάθος που πολλοί από εμάς το κάνουμε όταν παρκάρουμε. Είναι όμως πολύ σημαντικό να τηρείται αυτή η σειρά. Πρέπει να θυμόμαστε ότι βάζουμε ταχύτητα ΜΟΝΟ σαν έξτρα μέτρο ασφαλείας, αν πάψει να λειτουργεί το χειρόφρενο, το αυτοκίνητο να μην φύγει ανεξέλεγκτο και να συγκρατηθεί από τον κινητήρα και το κιβώτιο. Δεν πρέπει το κιβώτιο να κρατάει το βάρος του οχήματος. Η συμβουλή αυτή ισχύει και για τους χρήστες αυτόματου κιβωτίου, οι οποίοι συχνά δεν βάζουν καν χειρόφρενο, ανταυτού βασίζονται μόνο στην επιλογή “P”.
  7.  Σταμάτα προτού αλλάξεις σε όπισθεν! Αυτό ισχύει και στα χειροκίνητα και στα αυτόματα κιβώτια. Διαφορετικά μειώνεις σημαντικά το προσδόκιμο όριο ζωής του κιβωτίου σου.
  8. Μην βάζεις ταχύτητα στα φανάρια στο χειροκίνητό σου. Φθείρεις τον συμπλέκτη, καθώς και όλο το σύστημα μετάδοσης. Βάλε νεκρά.
  9. Μην βάζεις νεκρά στα φανάρια στο αυτόματό σου. Δεν είναι όπως το χειροκίνητο. Η νεκρά στα φανάρια καταστρέφει το κιβώτιο. Μπορεί να δημιουργείται η εντύπωση πως το κιβώτιο «ζορίζεται» όταν βρισκόμαστε σε στάση, ωστόσο τα σύγχρονα κιβώτια είναι αρκετά «έξυπνα» και καταλαβαίνουν πως το αυτοκίνητο βρίσκεται σταματημένο και έτσι κάνουν αποσυμπλοκή στο δίσκο, συνεπώς εξαλείφονται οι τριβές και η φθορά.
  10. Μην αφήνεις σιγά σιγά το φρένο στο αυτόματό σου. Σε αντίθετη περίπτωση το κιβώτιο δίνει εντολή να εκκινήσει το όχημα και εμείς στην ουσία το πιέζουμε να μείνει σταματημένο με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τριβές μέσα στο κιβώτιο, συνεπώς και η θερμοκρασία.


Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θεωρείται η πιο ανθεκτική επιλογή από όλα τα κιβώτια ταχυτήτων, καθώς, συγκριτικά μιλώντας, είναι η πιο απλή μέθοδος μετάδοσης κίνησης. Η συμπαγής κατασκευή του με ελικοειδή γρανάζια εγκιβωτισμένα σε ένα μεταλλικό πλαίσιο το κάνουν απλό στην κατασκευή και την συντήρηση.

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θεωρείται η πιο ανθεκτική επιλογή από όλα τα κιβώτια ταχυτήτων, καθώς, συγκριτικά μιλώντας, είναι η πιο απλή μέθοδος μετάδοσης κίνησης. Η συμπαγής κατασκευή του με ελικοειδή γρανάζια εγκιβωτισμένα σε ένα μεταλλικό πλαίσιο το κάνουν απλό στην κατασκευή και την συντήρηση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

Καινούργια ανταλλακτικά, Μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, Eμπορίες ανταλλακτικών Αττικής, ΑΝΑΡΤΗΣΗ Αεραναρτήσεις , Αμορτισέρ , Βάσεις Θόλου, Ελατήρια, Σετ Προστασίας, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ Ανορθωτές Ασφάλειες Αυτόματοι Βαλβίδες Διακόπτες Δυναμό ΑΝΑΦΛΕΞΗ Καλώδια Διανομέα,Καπάκια Ντιστριμπιτέρ Μπουζί Ντιστριμπιτέρ Πλατίνες Πολλαπλασιαστές ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΡΕΝΩΝ Αντλίες Φρένων Δισκόπλακες ,Εξαρτήματα & Λαστιχάκια Επισκευής Φρένων, INJECTION-ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ Αισθητήρες, Αισθητήρες"λ, Ανταλλακτικά Diesel, Αντλίες Βενζίνης, Βαλβίδες, Βηματικά, ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ Αντλίες Νερού, Αντιψυκτικά, Βαλβίδες, ΦΙΛΤΡΑ Αντιαλλεργικά Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Αέρος, Φίλτρα Βενζίνης, Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Λαδιού, Φίλτρα Πετρελαίου, ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ, Αντλίες Συμπλέκτη, Βολάν & Repset, Δίσκοι, Δίχαλα, Εξαρτήματα Συμπλέκτη, Πλατώ, Ρουλεμάν Συμπλέκτη, Σετ Συμπλέκτη, Σύρματα Συμπλέκτη, ΙΜΑΝΤΕΣ - ΜΕΡΗ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ Ιμάντες, Γλύστρες Καδένας, Γρανάζια, Καδένες, Ρεγουλατόροι, Ρουλεμάν & Τεντωτήρες Ιμάντα, Σετ Ιμάντα, Σετ Καδένας, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Άκρα Ζαμφόρ, Ακρόμπαρα, Αντλίες Υδραυλικού Τιμονιού, Ζήτα Τιμονιού, Κρεμαγιέρες, Λάστιχα Κρεμαγιέρας, Λάστιχα & Συνεμπλόκ, Μπαλάκια, Μπάρες Τιμονιού, Μπράτσα, Πείροι Ψαλιδιών, Σετ Επισκευής Ατέρμονα-Κρεμαγιέρας, Ψαλίδια, ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ – ΧΗΜΙΚΑ Αντιψυκτικά, Adblue, Βαλβολίνες, Γράσα, Λιπαντικά, Προϊόντα Περιποίησης, Πρόσθετα, Πρόσθετο-Σάκος Αναζωογόνησης Φίλτρου Σωματιδίων/Κάπνα, Sprays, ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Ακραξόνια ,Ημιαξόνια, Λάστιχα Ημιαξονίων, Μουαγιέ, Μπιλιοφόροι, Μπουλόνια, Πλαστικά και Εξαρτήματα Λεβιέ Ταχυτήτων, Πλήμνες-Κομπλαδόροι Τροχών, Ρουλεμάν Μεσαίας Τριβής, Ρουλεμάν Τροχών, Σταυροί, Τσιμούχες, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Αντλίες Λαδιού, Βαλβίδες, Βάσεις Μηχανής – Σασμάν, Διάφορα Ρουλεμάν, Δείκτες Λαδιού, Κάρτερ, Σύρματα, Τάπες, Τροχαλίες Στροφάλου, Τσιμούχες, Υδραυλικά Ωστήρια, Turbo, Φλάντζες, DIESEL Αντλίες Yψηλής Πίεσης, Εξαρτήματα Αντλιών, Εξαρτήματα Μπεκ, Μπεκ Ψεκασμού, ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ Αφυγραντές, Βαλβίδες Εκτόνωσης – Πίεσης, Εξατμιστές, Κομπρεσέρ, Συμπυκνωτές, Αντλίες Φρένων Δισκόπλακες ,Εξαρτήματα & Λαστιχάκια Επισκευής Φρένων, INJECTION-ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ Αισθητήρες, Αισθητήρες"λ, Ανταλλακτικά Diesel, Αντλίες Βενζίνης, Βαλβίδες, Βηματικά, ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ Αντλίες Νερού, Αντιψυκτικά, Βαλβίδες, ΦΙΛΤΡΑ Αντιαλλεργικά Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Αέρος, Φίλτρα Βενζίνης, Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Λαδιού, Φίλτρα Πετρελαίου, ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ, Αντλίες Συμπλέκτη, Βολάν & Repset, Δίσκοι, Δίχαλα, Εξαρτήματα Συμπλέκτη, Πλατώ, Ρουλεμάν Συμπλέκτη, Σετ Συμπλέκτη, Σύρματα Συμπλέκτη, ΙΜΑΝΤΕΣ - ΜΕΡΗ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ Ιμάντες, Γλύστρες Καδένας, Γρανάζια, Καδένες, Ρεγουλατόροι, Ρουλεμάν & Τεντωτήρες Ιμάντα, Σετ Ιμάντα, Σετ Καδένας, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Άκρα Ζαμφόρ, Ακρόμπαρα, Αντλίες Υδραυλικού Τιμονιού, Ζήτα Τιμονιού, Κρεμαγιέρες, Λάστιχα Κρεμαγιέρας, Λάστιχα & Συνεμπλόκ, Μπαλάκια, Μπάρες Τιμονιού, Μπράτσα, Πείροι Ψαλιδιών, Σετ Επισκευής Ατέρμονα-Κρεμαγιέρας, Ψαλίδια, ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ – ΧΗΜΙΚΑ Αντιψυκτικά, Adblue, Βαλβολίνες, Γράσα, Λιπαντικά, Προϊόντα Περιποίησης, Πρόσθετα, Πρόσθετο-Σάκος Αναζωογόνησης Φίλτρου Σωματιδίων/Κάπνα, Sprays, ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Ακραξόνια ,Ημιαξόνια, Λάστιχα Ημιαξονίων, Μουαγιέ, Μπιλιοφόροι, Μπουλόνια, Πλαστικά και Εξαρτήματα Λεβιέ Ταχυτήτων, Πλήμνες-Κομπλαδόροι Τροχών, Ρουλεμάν Μεσαίας Τριβής, Ρουλεμάν Τροχών, Σταυροί, Τσιμούχες, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Αντλίες Λαδιού, Βαλβίδες, Βάσεις Μηχανής – Σασμάν, Διάφορα Ρουλεμάν, Δείκτες Λαδιού, Κάρτερ, Σύρματα, Τάπες, Τροχαλίες Στροφάλου, Τσιμούχες, Υδραυλικά Ωστήρια, Turbo, Φλάντζες, DIESEL Αντλίες Yψηλής Πίεσης, Εξαρτήματα Αντλιών, Εξαρτήματα Μπεκ, Μπεκ Ψεκασμού, ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ Αφυγραντές, Βαλβίδες Εκτόνωσης – Πίεσης, Εξατμιστές, Κομπρεσέρ, Συμπυκνωτές