Λένε ή πράγματι συμφέρει το leasing;

Λένε ή πράγματι συμφέρει το leasing;

3962 Επισκέψεις στο άρθρο

Αν και η λέξη περιουσία περιγράφει απλά το σύνολο των υλικών αγαθών που ανήκουν σε κάποιον, όταν μιλάμε για το αυτοκίνητο, εννοούμε αν το να σου ανήκει σημαίνει κάτι για εσένα.

ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ


- Έχεις πολύ χαμηλό TCO (κόστος ιδιοκτησίας)
-Ασφάλεια, Service, Λάστιχα (στην ώρα τους). ΟΛΑ πληρωμένα
-Πληρώνεις μόνο την συμφωνημένη μηνιαία δόση του 
-Στο τέλος ΕΣΥ αποφασίζεις αν το θες ή το αλλάζεις με νέο

Μηπως ήρθε η ώρα για να πάρεις το calculator και να δεις μόνος σου πως συμφέρει; Εσύ τι λες; 


Αν και η λέξη περιουσία περιγράφει απλά το σύνολο των υλικών αγαθών που ανήκουν σε κάποιον, όταν μιλάμε για το αυτοκίνητο, εννοούμε αν το να σου ανήκει σημαίνει κάτι για εσένα. Είναι σημαντικό να είναι «δικό σου»; Μήπως είναι ώρα να ξεπεράσουμε τη λογική της ιδιοκτησίας στο αυτοκίνητο;
 
Η δεκαετία του 80 άφησε πληγές στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα που φαίνεται πως σχεδόν 40 χρόνια μετά δεν έχουν επουλωθεί. Όταν αγόραζες αυτοκίνητο μόνο αν ήσουν πλούσιος, ήταν το πολύ 1.000 κυβικά, και το πουλούσες ακριβότερα ως μεταχειρισμένο απΆότι το αγόρασες, η λογική της αγοράς-επένδυσης έμεινε αποτυπωμένη στο μυαλό. Ασχετα αν το μόνο που «κέρδιζες» ήταν η διαφορά λόγω αστρονομικού πληθωρισμού. 
Πως γίνεται λοιπόν, σήμερα που ζούμε σε εποχές αρνητικού πληθωρισμού να επιμένουμε σε πρακτικές εκείνης της δεκαετίας; Πως γίνεται όταν με το που οδηγείς ένα καινούργιο αυτοκίνητο πέντε μέτρα από την έκθεση να έχει χάσει 20% της τιμής του, εσύ να θες να το αγοράζεις; Να το θες «δικό σου» όταν έχεις εγγυημένη χασούρα 50% μέσα σε μόλις πέντε χρόνια; 
Η κοινή λογική λέει πως αφού σε πέντε χρόνια «χρησιμοποιείς» το 50% της τιμής του, θα έπρεπε να πληρώσεις μόνο το 50% της τιμής του από την αρχή. Αυτή η λογική είναι πίσω από τη χρονομίσθωση, ή όπως το λέμε «ελληνικά» το leasing.
Αντί να αγοράζεις το αυτοκίνητο, αγοράζεις τη χρήση του. Ναι, το βλέπεις κάτω από το σπίτι σου παρκαρισμένο και ξέρεις ότι δεν είναι δικό σου. Και λοιπόν; Το ίδιο αυτοκίνητο είναι με τις ίδιες λαμαρίνες, πλαστικά και κινητήρα. Και είναι στη διάθεσή σου να το κάνεις ότι θες, να πας όπου θες και να πάθεις ότι θες, αφού είναι πλήρως ασφαλισμένο και με τα σέρβις και λάστιχά του πληρωμένα. Μόνο βενζίνη και πρόστιμα πληρώνεις από την τσέπη σου.
Που είναι το πρόβλημα; Όταν χρησιμοποιήσεις το 50% της αξίας του το δίνεις πίσω. Και μετά; Παίρνεις άλλο 50% ενός άλλου αυτοκινήτου. Και εδώ είναι το πρόβλημα. Γιατί στα μάτια πολλών, είτε «μένεις» χωρίς αυτοκίνητο, είτε «πληρώνεις μια ζωή». 

Και η εναλλακτική ποια είναι δηλαδή; Να παντρευτείς το αυτοκίνητο αυτό, να έχεις μείνει με άδειους λογαριασμούς και να επισκευάζεις μία σακαράκα για τα επόμενα πόσα χρόνια; Αφού έχεις πληρώσει όλη την τιμή, και όλα τα σέρβις, λάστιχα, φόρους, ασφάλιση κλπ.

Σαν να συντηρείς δικό σου άνθρωπο, ενώ μιλάμε για αυτοκίνητο. Μήπως είναι καιρός να αλλάξουμε συνήθειες και να σταματήσουμε να βλέπουμε το αυτοκίνητο σαν περιουσία; Μήπως να το δούμε όπως βλέπουμε το κινητό τηλέφωνο; Κάθε δύο χρόνια και καινούργιο; 
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »