Είναι μια μοντέρνα τεχνική που στοχεύει στην ταχύτητα, την υψηλή ποιότητα και το τέλειο αποτέλεσμα. Και χωρίς να χρησιμοποιηθεί βαφή. Δες πως γίνεται αναλυτικά η διαδικασία.
Όλα ξεκίνησαν το 1940, όταν η Mercedes-Benz και η BMW είχαν την ανάγκη να επισκευάσουν τα μικρά βαθουλώματα που δημιουργούνταν κατά την διαδικασία παραγωγής των αυτοκινήτων. Η νέα μέθοδος που ανακάλυψαν είναι αυτή του PDR που ουσιαστικά σημαίνει αφαίρεση βαθουλωμάτων χωρίς βάψιμο.. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για μια επαναστατική και τεχνολογικά εξελιγμένη μέθοδο που δεν απαιτεί την βαφή των επισκευασμένων περιοχών και η οποία επαναφέρει το μέταλλο στην αρχική του κατάσταση χωρίς να επηρεάζεται καθόλου το χρώμα.
Για μερικά χρόνια εξαφανίστηκε, όμως επανήλθε στο προσκήνιο στα μέσα του 1980 με πιο εξελιγμένα μηχανήματα και μεθόδους εδραιώνοντας την παρουσία της στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά. Παρόλο που αρχικός στόχος της επαναφοράς του P.D.R. ήταν η μαζική επιδιόρθωση χιλιάδων καινούργιων αυτοκινήτων που είχαν υποστεί ζημιές από χαλάζι στα κέντρα διαλογής, σήμερα η τεχνική έχει γίνει ευρέως γνωστή και χρησιμοποιείται για κάθε είδους μικροβαθούλωμα από ιδιώτες. Αποτελεί πλέον την πιο ενδεδειγμένη και διαδεδομένη μέθοδο για τέτοιες επισκευές. Συνέχεια του άρθρου >>>
Πως γίνεται η διαδικασία
Με τη χρήση ειδικού φωτισμού και την άσκηση πίεσης, με ειδικά εργαλεία, εσωτερικά ή εξωτερικά στο σημείο το οποίο έχει υποστεί ζημιά, γίνεται επαναφορά του βαθουλώματος χωρίς την χρήση στοκαρίσματος, βαφής ή σφυρηλάτηση, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία αλλαγή ή διαφορά στην απόχρωση δημιουργώντας ένα αψεγάδιαστο αποτέλεσμα. Ολόκληρη η διαδικασία διαρκεί από 10 λεπτά έως και 2 ώρες για μία μέτριου μεγέθους λακκούβα! Επιπλέον, σημαντικό είναι πως δεν χρειάζεται αποσυναρμολόγηση για την επισκευή, κάτι που σημαίνει λιγότερες εργατοώρες-εργατικά έξοδα για εσάς.
Πιο αναλυτικά, όσον αφορά στη διαδικασία, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για να ασκηθεί πίεση από την εσωτερική μεριά του βαθουλώματος, ώστε να έρθει στην αρχική κατάσταση, θυμίζουν εν πολλοίς μεταλλικές βέργες και ονομάζονται λεβιέδες. Εκτός αυτών, χρησιμοποιούνται ειδικά κατασκευασμένοι αντάπτορες, που μοιάζουν με βεντούζες, οι οποίοι εφάπτονται με ειδική κόλλα στην επιφάνεια του βαθουλώματος προκειμένου να ασκηθεί πίεση προς τα έξω. Οι ειδικοί υπερτονίζουν μάλιστα την υποχρεωτική χρήση ειδικού φωτισμού ή πάνελ αντανάκλασης, κατά τη διάρκεια της επισκευής, ούτως ώστε να μπορεί να είναι ορατή και η παραμικρή λεπτομέρεια από τον τεχνίτη.
Η εφαρμογή αυτής της τεχνικής είναι εξαιρετικά δύσκολη, διότι απαιτεί μακρόχρονη εκπαίδευση, εμπειρία, υπομονή και διαίσθηση της ανταπόκρισης του μετάλλου. Η κύρια ικανότητα είναι να μπορεί ο τεχνίτης να προσδιορίσει το χτυπημένο σημείο με την εξαιρετικά λεπτή άκρη του εργαλείου και να την τοποθετήσει με ακρίβεια ενός κλάσματος του χιλιοστού, ενώ εκείνος βρίσκεται πίσω από το μηχάνημα, βλέποντας την ολική ζημιά που με γυμνό μάτι δεν μπορεί να εμφανιστεί 100%.