Τα αδέρφια Μαράκη στα γραφεία του Auto Τρίτη. Αριστερά ο Ανδρέας και δεξιά ο ¶γγελος Μαράκης

Είμαστε επισκευαστές & όχι αντικαταστάτες!

Διαβάστηκε από 3749 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/2/2019

Όλοι έχουν ακούσει για την μέθοδο PDR, πόσοι όμως εμπιστεύονται τους ειδικούς σε αυτή την μέθοδο να επισκευάσουν το αυτοκίνητο τους;Ένας top expert μας εξηγεί γιατί πρέπει να γίνεται επισκευή και όχι αντικατάσταση στις μικρές ζημιές, αλλά και πως το PDR εξελίσσεται σε Small Damage Repair.

 
Paintless Dent Repair ή όπως είναι ευρέως διαδεδομένο PDR, αποτελεί μία μέθοδο επισκευής βαθουλωμάτων ή μικρών ζημιών, χωρίς να χρειαστέι βαφή. Στο εξωτερικό, η μέθοδος αυτή είναι ευρέως γνωστή, ενώ στη χώρα μας έχει εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια, με κάποιους επαγγελματίες στο χώρο της φανοποιίας, να κάνουν τα πρώτα βήματα στο χώρο.

Ένας από αυτούς είναι ο Αντρέας Μαράκης, ιδρυτής της Dent - Master, μία από τις πρώτες εταιρίες στη χώρα μας, που ειδικεύεται στη συγκεκριμένη μέθοδο. Φυσικά για να καταφέρει να γίνει έναςtopexpert, χρειάστηκαν αρκετά χρόνια εκπαίδευσης, που περιελάμβανανεντατικά σεμινάρια στην Αμερική, Ελβετία, Λιθουανία με άπειρες ώρες πρακτικής εξάσκησης.

Το 2009 ίδρυσε την Dent Master, η οποία ειδικεύεται στην επισκευή ζημιών από χαλαζόπτωση καθώς και ζημιών παρκαρίσματος, ενώ αφιερώνει μεγάλο μέρος της ζωής του, στην ενημέρωση και εκπαίδευση των επαγγελματιών σε όλο τον κόσμο, όντας συνεργάτης της Betag Innovation Swiss.
 
Ο ίδιος δέχτηκε να μιλήσει στο Auto Τρίτη για την πορεία του στο χώρο, για το ποιο είναι κατά την γνώμη του το μέλλον στην φανοποιεία αλλά και στις μικρoεπισκευές, όπως επίσης και για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ελληνική φανοποιεία.
 
Κερδίζεις σε χρόνο αλλά και πολλές φορές σε χρήμα
 
Η επισκευή με την μέθοδο PDR γίνεται σε λίγο χρόνο και πολλές φορές χωρίς μεγάλο κόστος, ανάλογα φυσικά την ζημιά. Σύμφωνα με τον ίδιο: “Όταν ξεκίνησα, έφτιαχνα μία λακκούβα σε 1 ώρα, τώρα χρειάζομαι 10 λεπτά. Ωστόσο υπάρχει ζημιά που φτιάχνεται σε 5 δευτερόλεπτα, αλλά και ζημιά που χρειάζεται μισή ώρα. Όσον αφορά το κόστος, όλα εξαρτώνται από το μέγεθος και το είδος της ζημιάς, π.χ. η λακκούβα από το χαλάζι είναι πιο μετρήσιμη και μπορεί να φτάσει κάπου στα 5 ευρώ η μία. Υπάρχουν φυσικά περιπτώσεις που η επισκευή αυτή είναι 85% φτηνότερη από την συμβατική, αλλά και κάποιος φορέςπιο ακριβή. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το δικό μας σλόγκαν είναι Repair than Replace, δηλαδή επισκευή παρά αντικατάσταση. Στο κάτω κάτω επισκευαστές είμαστε, όχι αντικαταστάτες”.
 
Ένα απλό δείγμα από την επισκευή που προσφέρει η Dent - Master 

Το PDR εξελίσσεται σε Small Damage Repair
 
Ωστόσο ο Ανδρέας Μαράκης, εκτός από την Dent Master, δραστηριοποιείται και στην πώληση εργαλείων και μηχανημάτων PDR, όπως επίσης και στην εξειδικευμένη μικροφανοποιία. Επιπλέονσυνεργάζεται με την Betag Innovation Swissκαι παρέχει εξειδικευμένα σεμινάρια ολοκληρωμένων συστημάτων εκπαίδευσης σε διάφορους τομείς της επισκευής αυτοκινήτων με κύριο τομέα το PDR.
 
“Είμαι συνεργάτης της Βetag Innovation, η οποία φτιάχνει μηχανήματα και κάνει εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο για όλες τις νέες τεχνολογίες στην μικρή και μεσαία επισκευή σε φανοποιεία. Μπορούμε να επισκευάσουμε από μία πόρτα μέχρι ένα φτερό και βαφή. Στην ουσία δεν μιλάμε μόνο για PDR αλλά για Small Damage Repair, αφού πλέον μπαίνει και η βαφή. Ενώσαμε δηλαδή στην ουσία τις 2 τεχνικές της παραδοσιακής φανοποιίας, με τις τεχνικές του PDR. H Betag InnovationSwiss είναι η Νο 1 εταιρία στον κόσμο, γιατί επίσης δίνει μεγάλη βάση στην εκπαίδευση. Αυτό είναι άλλωστε που λείπει αυτή την στιγμή σε όλο τον κόσμο”.


O κ. Ανδρέας Μαράκης σε σεμινάριο της Betag Innovation στο Μόντρεαλ του Καναδά. 

Το μέλλον είναι στην επισκευή και όχι στην αντικατάσταση
 
“Oι μικροεπισκευές στα αυτοκίνητα θα μειωθούν κοντά στο 70% τα επόμενα 7 με 10 χρόνια . Αυτό οφείλεται στην εξέλιξη των συστημάτων των αυτοκινήτων, αφού πλέον σταματούν μόνα τους ή παρκάρουν μόνα τους, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα μικροτρακαρίσματα, ωστόσο αντίθετα θα τριπλασιαστεί το κόστος ζημιάς. Αυτή είναι η πρόβλεψη του ιδρυτή της Dent - Master για το μέλλον και υποστηρίζει ότι:
 
Ακόμα και οι κατασκευαστές οδηγούνται προς τα εκεί! Οι αντιπροσωπίες εκτός Ελλάδας πιστεύουν πως σε 10 χρόνια αντί να μπαίνουν στο συνεργείο τους 100 αυτοκίνητα, θα έρχονται 30. Έτσι πρέπει να βρουν ένα τρόπο,να είναι πιο παραγωγικοί σε μικρότερο αριθμό αυτοκινήτων, αφού αν η επισκευή θα είναι 3 φορές πιο ακριβή η αντικατάσταση θα είναι 10.” και συνεχίζει:“Εμείς λέμε φέρε το αυτοκίνητο σου και θα προσπαθήσουμε να το επισκευάσουμε, χωρίς να αντικαταστήσουμε το σπασμένο μέρος, αρκεί να τηρούνται οι προδιαγραφές του κατασκευαστή. Για παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι έρχεται ένα αυτοκίνητο με σπασμένο προφυλακτήρα. Αντί να πάρουμε έναν καινούριο, θα τον βγάλουμε, θα τον κολλήσουμε με την σωστή τεχνογνωσία και τα μηχανήματα καισε 10 λεπτά θα είναι όπως πριν και έτοιμος για βαφή. Μεγάλες εταιρίες όπως η BMW κινούνται πλέον προς τα εκεί. Ανακάλυψαν δηλαδή ότι με αυτό τον τρόπο θα γίνουν πιο παραγωγικές οι μονάδες των συνεργείων τους, αφού από τα 10 αυτοκίνητα που επισκεύαζαν την εβδομάδα τώρα μπορούν να επισκευάσουν 20, ενώ παράλληλα είχαν και αύξηση των πωλήσεων των ανταλλακτικών τους, αφού όπως είπαμε δεν επισκευάζονται όλα. ”
 
“Είμαστε πολύ πίσω στην Ελλάδα”
 
Όπως μας είπε ο κ. Μαράκης την παραπάνω αλλαγή δεν την αντιλαμβάνεται η ελληνική αγορά. “Όλοι λένε, ότι αν δεν αλλάξουν θα κλείσουν, όμως δεν αντιλαμβάνονται ότι η ώρα αυτή έφτασε. Τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρίσης, ο καθένας προσπαθεί να επιβιώσει.Κοιτάζει το τώρα, για να βγάζει τα έξοδα του και δεν έχει χρόνο να δει το μέλλον. Είμαστε πολύ πίσω στην Ελλάδα, όχι μόνο από θέμα τεχνολογίας, αλλά από άποψη γνώσης. Δύσκολα πλέον βρίσκεις στο επάγγελμα  νέους ανθρώπους, ενώ παράλληλα υπάρχουν φανοποιεία που παραμένουν στις τεχνικές της δεκαετίας του 90', όπου κολλούσαν φτερό με μπρούτζο. Επίσης υπάρχει και το οικονομικό, αφού τα σεμινάρια και ο εξοπλισμός κοστίζουν χρήματα. Ωστόσο όλοι πρέπει να αναλογιστούν ότι η τεχνική της επισκευής αλλάζει, αφού το χέρι «απομακρύνεται» και αναλαμβάνει κυρίως το «μάτι». Όσοι επαγγελματίες έχουν παιδιά που θα ακολουθήσουν το αντικείμενο, τους βλέπεις πιο δραστήριους. Επιπλέον σε όσους μιλάω, ακούω την φράση «σιγά μωρέ πόσες λακκούβες θα φτιάξω», μα κανείς δεν σκέφτεται ότι η εργασία αυτή μπορεί να γίνει και σαν έξτρα υπηρεσία στον πελάτη! Θα πει άραγε κανείς όχι; Έτσι δεν θα κερδίσεις τον πελάτη και έτσι θα σου έρθουν και πολλοί άλλοι!
 
Στο παιχνίδι και οι ασφαλιστικές
 

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης σύμφωνα με τον κ. Μαράκη για την κατάσταση στην φανοποιεία έχουν και οι ασφαλιστικές. Όπως είπε: η περισσότερη δουλειά έρχεται από τις ασφαλιστικές. Για τις εταιρίες αυτές υπάρχει μόνο ένα μέλημα, το κόστος! Δεν τους νοιάζει τι δουλειά θα γίνει, αρκεί να μην είναι μεγάλο το κόστος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να στέλνουν τα αυτοκίνητα σε «ειδικούς», οι οποίοι θα το «χτίσουν» με στόκο. Κάποτε με προσέγγισε μία ασφαλιστική, για να συνεργαστούμε, όμως αρνήθηκα γιΆ αυτό ακριβώς τον λόγο. Πρέπει να είμαι ειλικρινής με τον πελάτη. Αν έρθει δηλαδή κάποιος και με ρωτήσει, τι συμβαίνει με το αυτοκίνητο του, θα πρέπει να του πω την αλήθεια. Στην Αμερική για παράδειγμα αν δεν κάνεις σωστή δουλειά, ακολουθώντας τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, θα πληρώσεις και πολλές φορές πολύ ακριβά. Μεγάλες ετιαρίες όπως η BMW έχουν αυστηρές προδιαγραφές και με τη νέα οδηγία απαγορεύεται π.χ. το κόλλημα υλικών με ηλεκτροπόντα, γιατί απ έξω θα το βάψεις, από μέσα θα το βάψεις, ενδιάμεσα όμως τι γίνεται; Μήπως σκουριάσει το υλικό από μέσα; Αν ναι,ο πελάτης θα χάσει την εγγύηση”.
 
Η εκπαίδευση και ο εξοπλισμός
 
Τι περιλαμβάνει όμως η εκπαίδευση και από που θα αγοράσει ο ενδιαφέρομενος τον απαιτούμενο εξοπλισμό; Ο κ. Μαράκης απαντά πως την εκπαίδευση και τον εξοπλισμό τον παρέχουμε εμείς. Η διαδικασία διαρκεί 5 ημέρες και τις δύο από αυτές τις αφιερώνουμε στην εκμάθηση για την επισκευή small damage και όχι για PDR. Το PDR είναι σαν το «δόλωμα», αφού πολλοί απευθύνονται σε εμάς, αλλά νομίζουν ότι αν πάρουν το ανάλογο μηχάνημα, θα φτιάχνουν τα πάντα. Δεν είναι όμως έτσι. Πρέπει να καταλάβουν ότι η όλη διαδικασία δεν είναι ακριβώς εκπαίδευση σε καινούρια εργαλεία, αλλά εκπαίδευση σε καινούριες τεχνικές”.
 
Το T-Hotbox είναι ένα από τα εργαλεία της Betag Innovation και βοηθά στην επισκευή βαθουλωμάτων.

Dr ColorChip: Προηγμένο σύστημα επιδιόρθωσης χρώματος
 
Εκτός από την Dent Master και την συνεργασία με την Betag Innovation Swiss, ο κ. Μαράκης μαζί με τον αδερφό του Aγγελο Μαράκη φέρνουν στην Ελλάδα και το κιτ επισκευής χρώματος αυτοκινήτου της Dr. ColorChip, το οποίο ψηφίστηκε ως το νο. 1 σύστημα επιδιόρθωσης στον κόσμο, από την Wall Street Journal.
 
Το συγκεκριμένο κιτ είναι εξαιρετικό για να επιδιορθώνει μικρά σημαδάκια (τσιπάκια), τα οποία δημιουργούνται μετά την επισκευή ή από πετραδάκια. Η διαδικασία είναιDo it yourself” και γίνεται σε 3 βήματα. Αρχικά εφαρμόζεται με ένα πινέλο ή με το χέρι και στη συνέχεια απλώνεται καιαφαιρείται με ένα πανι. Επιπλέον το κιτ διαθέτει παλετα, η οποία καλύπτει όλα τα χρώματα, για ολες τις μαρκες αυτοκινητων. Επισης είναι αυτογυάλιστο και δεν χρειάζεται να προστεθεί βερνίκι.


Ο κ. Αγγελος Μαράκης (αριστερά) και ο κ. Αντρέας Μαράκης (δεξιά) παρουσιάζουν το Dr. ColorChip με συνεργάτη τους στην Αρτα 

Επίσης το χρώμα αυτό δεν είναι το τυπικό υλικό που μπορεί κάποιος να συναντήσει σε ένα κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτων ή σε οποιαδήποτε αντιπροσωπεία. Είναι ένα μοναδικό σκεύασμα υψηλής ποιότητας χρωμάτων και χημικών, το οποίο, όταν χρησιμοποιηθεί σωστά, του επιτρέπει να στεγνώσει πολύ γρήγορα και θα μείνει μόνο μέσα στα σημαδάκια (Chip).
 
Ακόμα διαθέτει και διάλυμα μίξης, το οποίο είναι ένα ιδιοκατασκεύασμα, που απαιτείται για την ολοκλήρωση των περισσότερων επισκευών.

Δείτε πόσο εύκολο στη χρήση και πόσο αποτελεσματικό είναι το Dr. ColorChip στο παρακάτω βίντεο.
 
 
Μπορείτε να το βρείτε πολύ εύκολα! Αρκεί να το παραγείλετε μέσω ίντερνετ στη σελίδα https://drcolourchip.gr/

 

ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός