Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/1/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
VW Passat 1,6
 
Σε ρόλο πρωταγωνιστή
 
H VW ανανέωσε πρόσφατα το Passat προκειμένου να αντιμετωπίσει τους νέους ανταγωνιστές στη μεσαία κατηγορία. Το ανανεωμένο μοντέλο διαθέτει μεγάλους χώρους, άριστη ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό και υψηλά επίπεδα ασφάλειας.
 
Τα περισσότερα αυτοκίνητα, μετά από δύο έως τέσσερα χρόνια συνήθως από την ημέρα παρουσίασής τους (ανάλογα με τον κατασκευαστή), δέχονται κάποιες μικροαλλαγές προκειμένου να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Ο χρόνος ανανέωσης έφτασε και για το VW Passat το οποίο παρουσιάστηκε στην αγορά πριν από 4 χρόνια. Οι επεμβάσεις που έγιναν στο ανανεωμένο Passat αφορούν την εξωτερική και εσωτερική του σχεδίαση και τον κινητήρα. 
Εξωτερικά η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στο εμπρός μέρος το οποίο διαθέτει νέο σχεδιασμό. Εντύπωση προκαλεί η ευμεγέθης μάσκα με τις χρωμιωμένες γρίλιες και το μεγάλο σήμα της εταιρείας στο κέντρο ενώ εξίσου ξεχωριστή είναι η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων με το διάφανο κάλυμμα. Το καπό έχει δύο έντονα νεύρα που συνεχίζονται στα άκρα της μάσκας και καταλήγουν χαμηλά στον προφυλακτήρα. Συνολικά το εμπρός μέρος μοιάζει σαν ενιαίο σύνολο, έχει έντονη προσωπικότητα και προσδίδει στο αυτοκίνητο κύρος και πολυτέλεια. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι διακριτικές και αφορούν τη νέα σχεδίαση των καλυμμάτων των φωτιστικών σωμάτων. 
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περιορισμένες. Συγκεκριμένα στον πίνακα οργάνων τοποθετήθηκαν χρωμιωμένοι δακτύλιοι γύρω από τα όργανα ενώ ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα υπάρχουν δύο ποτηροθήκες. Η σχεδίαση των υπόλοιπων μερών του εσωτερικού δεν έχει αλλάξει και παραμένει σύγχρονη. Τόσο τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του εσωτερικού όσο και το φινίρισμα βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο και παραπέμπουν σε αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας. 
Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης λόγω των πολλαπλών ρυθμίσεων που διαθέτει το τιμόνι και το κάθισμα. Παράλληλα όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και σε κατάλληλη απόσταση από το σώμα του οδηγού. Χωροταξικά προβλήματα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν οι πέντε επιβάτες ανεξάρτητα από το ύψος τους και θα μετακινηθούν με ιδιαίτερη άνεση. Παράλληλα δε θα συναντήσουν πρόβλημα με τις αποσκευές τους λόγω του μεγάλου χώρου αποσκευών χωρητικότητας 475 λίτρων. 
Η ανάρτησή του ανανεωμένου Passat έχει παραμείνει η ίδια με γόνατα ΜακΦέρσον και πολλαπλούς συνδέσμους εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ είναι προσανατολισμένη στην άνεση. Ο τρόπος που φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος είναι εξαιρετικός και δημιουργεί την εντύπωση ότι τις... "ισοπεδώνει". Αυτό βέβαια οφείλεται στο πλαίσιό του που είναι συμπαγές και δεν παρουσιάζει κραδασμούς και ταλαντώσεις αλλά και στις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης. 
Στον επαρχιακό δρόμο ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια καθώς η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν παρουσιάζει ανεπιθύμητες αντιδράσεις ακόμα και με το ESP εκτός λειτουργίας. Παράλληλα το τιμόνι είναι γρήγορο με 2,8 στροφές από άκρη σε άκρη ενώ τα φρένα του είναι δυνατά και ακινητοποιούν έγκαιρα το αυτοκίνητο (100-0 χλμ./ώρα σε 43,4 μέτρα). Στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το Passat έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα κάτι που οφείλεται στον πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd=0,27) και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.703 χιλιοστών.


Τα εμπρός φωτιστικά σώματα του ανανεωμένου Passat έχουν νέα σχεδίαση και οι δείκτες αλλαγής πορείας με τα φώτα πορείας καλύπτονται από ένα ενιαίο διαφανές κάλυμμα.




Η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου σε μεγάλες ταχύτητες δεν επηρεάζεται από πλάγιους ανέμους ενώ η ανάρτησή του "καταπίνει" τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με εξαιρετικό τρόπο.




Το εσωτερικό του Passat θα φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση πέντε ενήλικους επιβάτες, ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα βρίσκεται και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

 ΔΟΚΙΜΗ VW Passat 1,6
 Σε ρόλο πρωταγωνιστή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Μικρές αλλαγές στον κινητήρα