• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/1/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Opel Astra Cabrio Turbo
 

Kαι κάμπριο και turbo
 

Δε θέλετε μόνο τις χάρες του ανοιχτού αμαξώματος αλλά επιθυμείτε και κορυφαίες επιδόσεις; Η λύση έρχεται από την Opel που εφοδιάζει το τετραθέσιο Astra Cabrio με το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο του Coupe. Το κομψό αμάξωμα του Γερμανικού ανοιχτού μοντέλου προσφέρει πλέον και έντονες συγκινήσεις σε οδηγό και επιβάτες.

Εχοντας σα δεδομένο το ότι πρόκειται για ένα αρκετά κομψό αυτοκίνητο που σχεδιαστικά αποπνέει στιβαρότητα, το Opel Astra Cabrio αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης για τους εν δυνάμει αγοραστές ανοιχτού αυτοκινήτου με δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων ατόμων. Η ανοδική πορεία στις πωλήσεις της σχετικής κατηγορίας είναι η επιβεβαίωση της αξίας του μοντέλου, το οποίο μέχρι τώρα προσφερόταν στην αγορά με δύο ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα 1,6 και 1,8 λίτρων. 
Η τοποθέτηση του δίλιτρου turbo κινητήρα δίνει ένα ακόμα καλό λόγο για την αγορά του μοντέλου. Η ξεχωριστή αίσθηση της ανοιχτής κατασκευής συνοδεύεται από επιδόσεις αξιώσεων και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, απολύτως ταιριαστή προς το γενικότερο προφίλ του μοντέλου. Πλήρως εξοπλισμένο, το Opel Astra Cabrio Turbo προσφέρεται σε τιμή που επιβεβαιώνει αυτό που το μοντέλο είναι, δηλαδή "ειδική επιλογή". Το κόστος των 37.200 ευρώ κρίνεται ως αρκετά υψηλό για αγορά ενός Opel Astra Cabrio, το οποίο είθισται να επιλέγεται όχι για τις επιδόσεις του αλλά για το ξεχωριστό του στυλ, ένεκα του cabrio αμαξώματος. 
Στο δρόμο το ανοιχτό μοντέλο της Opel επιδεικνύει τις αρετές όλων των εκδόσεων του Astra. Η σταθερότητα και η ασφάλεια που εμπνέει σε οδηγό και επιβάτες είναι δύο στοιχεία απόλυτα καλοδεχούμενα. Όπως είναι και η ακαμψία του αμαξώματος που έχει προκύψει από τις εκτεταμένες ενισχύσεις που έχει υποστεί το αμάξωμα λόγω της έλλειψης οροφής. Αυτές ωστόσο, στην περίπτωση της έκδοσης με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, δείχνουν οριακές. Η ισχύς του κινητήρα επιτρέπει τη γρήγορη κίνηση του μοντέλου αλλά με την εμφάνιση αρκετών στρεβλώσεων, που στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις δε συναντώνται. 
Σε δρόμους με στροφές και κακής ποιότητας άσφαλτο, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης -που δεν απενεργοποιείται κατά βούληση- λειτουργεί κατασταλτικά για οποιαδήποτε τάση αλλαγής από την επιθυμητή πορεία. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες αλλά δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα. Στις ευθείες, το αυτοκίνητο κινείται ταχύτατα δίνοντας απόλυτα τη διάσταση της ισχύος σε οδηγό και επιβάτες. Τα φρένα είναι αρκετά ανθεκτικά στη σκληρή χρήση αλλά όπως συμβαίνει στα περισσότερα μοντέλα της Γερμανικής εταιρείας, δεν προσφέρουν καλή αίσθηση στον οδηγό μέσω του ποδωστηρίου. 
Η γενικότερη αίσθηση που αφήνει η οδήγηση του ανοιχτού μοντέλου είναι θετική. Καθιστά τις μετακινήσεις ακόμα πιο απολαυστικές, καθώς προσθέτει το στοιχείο των πολύ καλών επιδόσεων.



Καμία διαφορά στη σχεδίαση ή το διάκοσμο δεν ξεχωρίζει την κορυφαία Turbo έκδοση του ανοιχτού Opel Astra.


Σταθερό και ασφαλές σε κάθε περίπτωση, το δυνατότερο Opel Astra Cabrio ικανοποιεί ακόμα και τις βλέψεις του οδηγού για γρήγορη οδήγηση.


Οι καλαίσθητες ζάντες στη συγκεκριμένη έκδοση χαρακτηρίζουν την ύπαρξη του υπερτροφοδοτούμενου δίλιτρου κινητήρα. Οι ίδιες συναντώνται και στην Coupe Turbo έκδοση του Opel Astra.
Εξαιρετικός σε άλλη μια περίπτωση 
Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων έχει κατ' επανάληψη δώσει τα διαπιστευτήριά του, κάτω από το εμπρόσθιο καπό και άλλων μοντέλων της Opel. Εξαιρετικά γραμμικός, δε θυμίζει ως αίσθηση υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, καθώς συνδυάζει ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας και υψηλή απόδοση. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου είναι χαμηλό. Στο κιβώτιο των ταχυτήτων, η κλιμάκωση των σχέσεων είναι σχετικά αραιή αλλά αυτό είναι κάτι που δε θα ενοχλήσει στην πράξη, αφού η ροπή του κινητήρα είναι αρκετή ακόμα και για κίνηση μέσα στην πόλη με τρίτη ταχύτητα επιλεγμένη. Οι απαιτήσεις του μοντέλου σε καύσιμο ήταν κατά τη διάρκεια της δοκιμής 11,3 λίτρα για κάθε 100 χλμ.


Η πολιτισμένη λειτουργία του και η γραμμική του απόδοση καθιστο
ύν τον δίλιτρο turbo της Opel έναν από τους καλύτερους κινητήρες σε αυτή την κατηγορία κυβισμού.