Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/1/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/1/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Mitsubishi Carisma 1,3 vs Skoda Octavia 1,4
 

Μεσαία με φορολογικό πλεονέκτημα
 

Το μέχρι πρότινος μοναδικό μεσαίο αυτοκίνητο με κινητήρα 1,4 λίτρων, το Skoda Octavia, έρχεται αντιμέτωπο με έναν αξιόλογο αντίπαλο, το Mitsubishi Carisma 1,3. Το Ιαπωνικό μοντέλο έχει επιπλέον το πλεονέκτημα του ενός λιγότερου φορολογήσιμου ίππου
λόγω του μικρότερου κυβισμού.

Μέχρι τα τέλη του προηγούμενου έτους ο καταναλωτής που αναζητούσε ένα μεσαίο αυτοκίνητο με λιγότερους από 11 φορολογήσιμους ίππους (1.600 κ.εκ.) είχε σαν μοναδική επιλογή το Skoda Octavia με τον κινητήρα των 1.400 κ.εκ. (10 φορολογήσιμων ίππων). Η Mitsubishi ακολουθώντας την τακτική του μεσαίου αυτοκινήτου με κινητήρα χαμηλού κυβισμού, εφοδίασε το Carisma με το μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων του Colt. 
Εξωτερικά το Carisma δε διαφέρει καθόλου από την έκδοση των 1,6 λίτρων, ενώ στο Octavia η ένδειξη 1,4 16V στην πόρτα του χώρου αποσκευών είναι το μόνο στοιχείο που δείχνει ότι πρόκειται για τη βασική έκδοση. Εξωτερικά σαν σύνολο το 
Octavia δίνει την εντύπωση ενός στιβαρού αυτοκινήτου, ενώ το Carisma έχει πιο απρόσωπη σχεδίαση. Στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος του Τσέχικου μοντέλου το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελεί η μάσκα με το χρωμιωμένο περίγραμμα που προσδίδει στο αυτοκίνητο έναν τόνο πολυτέλειας. Στο Ιαπωνικό αυτοκίνητο η αισθητική του εμπρός τμήματος με τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα, τους δύο αεραγωγούς της μάσκας και το V που σχηματίζει το καπό είναι ευχάριστη συγκριτικά με τη συντηρητική σχεδίαση του υπόλοιπου αμαξώματος. Αντίστοιχα η αισθητική στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων δεν έχει κάποιο στοιχείο εντυπωσιασμού καθώς έχει επιλεχθεί η συντηρητική "οδός". Ωστόσο το ταμπλό του Octavia ξεχωρίζει για τη στιβαρότητα που αποπνέει λόγω κυρίως της καλύτερης ποιότητας των υλικών από το αντίστοιχο του Carisma. Αυτή η διαφορετική αίσθηση μεταξύ των δύο αυτοκινήτων γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό και στο δρόμο όπου το πλαίσιο του Octavia είναι πιο άκαμπτο από του Carisma, κάτι που φαίνεται άμεσα όταν τα αυτοκίνητα κινούνται σε οδόστρωμα κακής ποιότητας. Το Carisma από οικονομικής πλευράς αποτελεί πιο συμφέρουσα πρόταση από το Octavia καθώς η τιμή του -στις βασικές εκδόσεις- είναι χαμηλότερη κατά 705 ευρώ (240.000 δρχ.). Παράλληλα ο εξοπλισμός του Carisma είναι καλύτερος, καθώς έναντι των ηλεκτρικών πίσω παραθύρων και των καθρεφτών που διαθέτει το Octavia, το Ιαπωνικό μοντέλο αντιπαραθέτει τον κλιματισμό και τον αερόσακο συνοδηγού. Επιπλέον το τελευταίο συνοδεύεται με 5 χρόνια περισσότερα εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.


Τα πίσω παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα του Carisma με το δίχρωμο κάλυμμα ακολουθούν τη συντηρητική αισθητική του πίσω τμήματος του αμαξώματος.



Στο Octavia τα φωτιστικά σώματα είναι κάθετα τοποθετημένα. Η ένδειξη 1,4 16V αποτελεί το μόνο στοιχείο που προσδίδει ότι πρόκειται για τη βασική έκδοση.
Περισσότερο δυνατός ο κινητήρας του Carisma, πιο πολιτισμένος του Octavia 

To Mitsubishi Carisma έχει τον ίδιο κινητήρα των 1,3 λίτρων με το Colt, ο οποίος διαθέτει 16 βαλβίδες και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής. Το Ιαπωνικό μηχανικό σύνολο απέδωσε στο δυναμόμετρο 81 ίππους στις 4.940 σ.α.λ. και 125 Nm ροπής στις 3.850 σ.α.λ., ενώ του Octavia η απόδοση έφτασε τους 78 ίππους στις 5.400 σ.α.λ. και τα 128 Nm ροπής στις 3.510 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας του Carisma έχει καλύτερη απόκριση και πιο θετικό τράβηγμα από του Octavia, ενώ από τις 5.000 σ.α.λ. παράγει αυξημένο θόρυβο. Το μοτέρ του Octavia έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία, καθώς δεν παρουσιάζει την τραχύτητα του κινητήρα του Carisma ενώ ο θόρυβος που παράγει είναι λιγότερο αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επιπλέον ο κινητήρας του Octavia αποδείχτηκε περισσότερο οικονομικός καθώς η κατανάλωση σε μεικτή διαδρομή έφτασε τα 8,4 λίτρα βενζίνης έναντι 9,3 του Carisma.


Ο κινητήρας του Carisma παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Η λειτουργία του παρουσιάζει τραχύτητα.


Το μοτέρ του Octavia είναι πιο αδύναμο από του Carisma. Ωστόσο έχει πιο ομαλή λειτουργία και καταναλώνει μικρότερες ποσότητες βενζίνης.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Mitsubishi Carisma 1,3 vs Skoda Octavia 1,4
 
Μεσαία με φορολογικό πλεονέκτημα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Χώροι επιβατών Carisma-αποσκευών Octavia
Καλύτερη οδική συμπεριφορά το Octavia