Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/2/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/2/2002

ΔΟΚΙΜΗ
VW Polo 1,4 5d
 

Κλασική επιτυχημένη "συνταγή"
 

To νέο VW Polo χωρίς να προκαλεί τα βλέμματα με την αισθητική του, απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν κάνει συμβιβασμούς με την ποιότητα, τους χώρους και τα επίπεδα ασφάλειας.

Mετά από μία επιτυχημένη πορεία 7 ετών και παραγωγή πάνω από 3 εκατομμυρίων οχημάτων, το Polo 3ης γενιάς αντικαταστάθηκε από ένα εντελώς νέο μοντέλο. Το 4ο κατά σειρά Polo καλείται να αντιμετωπίσει τα δημοφιλή στη χώρα μας μοντέλα της μικρής κατηγορίας (Fiat Punto, Peugeot 206, Opel Corsa, Toyota Yaris, κ.α), αλλά και τα νέα ανταγωνιστικά μοντέλα που θα κάνουν την εμφάνισή τους στους προσεχείς μήνες, όπως είναι τα Seat Ibiza, Ford Fiesta και Citroen C3. 
Το νέο Polo συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο παρουσιάζεται βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Αισθητικά το αμάξωμά του αποπνέει στιβαρότητα, σύμφωνα με τα πρότυπα των μοντέλων του ομίλου VW, ενώ σαν σύνολο είναι αρκετά συντηρητικό. Στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος του Polo 4ης γενιάς συναντώνται δύο ζεύγη στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων, τα οποία παραπέμπουν άμεσα στο Lupo. Το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου είναι σχεδιαστικά συγγενές με το 3ης γενιάς Polo, ενώ συνδυάζει και στοιχεία από το Golf. Η προσθήκη του τρίτου πλευρικού παραθύρου στη 5θυρη έκδοση αποτελεί ένα νέο χαρακτηριστικό για τα αισθητικά δεδομένα των 5θυρων μικρών μοντέλων της VW, καθώς δε συναντάται τόσο στις προηγούμενες γενιές του Polo, όπως και σε κανένα Golf. Οι διαστάσεις του αμαξώματος του νέου Polo είναι μεγαλύτερες από αυτές του προηγούμενου μοντέλου. Συγκεκριμένα το 4ης γενιάς Polo έχει μεγαλύτερο μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο κατά 154, 18, 47 και 53 χιλ. 
Με την αύξηση των διαστάσεων του αμαξώματος, επιτεύχθηκαν μεγαλύτεροι χώροι για τους επιβάτες, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 30 λίτρα. Εκτός από τους βελτιωμένους χώρους σε σχέση με το προηγούμενο Polo, το νέο μοντέλο διαθέτει καλύτερης ποιότητας υλικά, τα οποία είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας. 
Αλλαγές δεν υπήρξαν στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης, η οποία εξασφαλίζει καλά οδικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο, χωρίς ωστόσο να απευθύνεται στον ενθουσιώδη οδηγό. 
Το μοντέλο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον 16βάλβιδο κινητήρα των 1,4 λίτρων που τοποθετείται στα περισσότερα μοντέλα του ομίλου VW και αποδίδει 75 ονομαστικούς ίππους. Το μοτέρ των 1,4 λίτρων απόδοσης 100 ίππων με το οποίο εφοδιαζόταν το Polo 3ης γενιάς θα κάνει την εμφάνισή του στο νέο Polo το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ ο κινητήρας του 1,0 λίτρου αντικαταστάθηκε από ένα νέο 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο 1,2 λίτρων απόδοσης 65 ίππων. 
Το κόστος αγοράς του νέου Polo 1,4 κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η βασική έκδοση Basis κοστίζει 11.175 ευρώ και διαθέτει 4 αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι και κλιματισμό. Η αμέσως πιο ακριβή έκδοση Comfortline κοστίζει 596 ευρώ περισσότερα, ενώ επιπλέον της έκδοσης Basis διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, καθρέφτες και κλειδαριές και ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα οδηγού.


Το πίσω τμήμα του νέου Polo δηλώνει άμεσα ότι πρόκειται για μοντέλο της VW, καθώς συνδυάζει σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου, αλλά και του Golf.


Τα παραλληλόγραμμα φώτα του Polo 3ης γενιάς αντικαταστάθηκαν από ζεύγη στρογγυλών.


Το σχήμα των πίσω φωτιστικών σωμάτων παραπέμπει στην προηγούμενη γενιά του VW Polo.


Για πρώτη φορά στο VW Polo τοποθετήθηκε τρίτο πλευρικό παράθυρο.


Οι τροχοί των 14 ιντσών καλύπτονται από καλαίσθητα τάσια.

 ΔΟΚΙΜΗ VW Polo 1,4 5d
 
Κλασική επιτυχημένη "συνταγή"
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πολιτισμένος κινητήρας με πολύ καλή ευστροφία
Κορυφαία ποιότητα υλικών για την κατηγορία
Καλύτεροι χώροι από το προηγούμενο Polo
Μαλακή ανάρτηση προσανατολισμένη στην άνεση