Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/3/2001
Ανανεωμένος και ισχυρότερος
Για δεύτερη φορά ο 1.600άρης κινητήρας της Peugeot επιδέχεται βελτιώσεις και τοποθετείται στην γκάμα των γαλλικών μοντέλων, όντας σημαντικά ισχυρότερος και πιο "οικολογικός". Ο κωδικός του ανανεωμένου, 16βάλβιδου πλέον, μηχανικού συνόλου είναι TU5JP4 και έρχεται να αντικαταστήσει τον TU5JP στο 206 αλλά και να εφοδιάσει το νέο Peugeot 206 CC και το νέο μικρομεσαίο 307 που αναμένεται στη χώρα μας τον προσεχή Ιούνιο. Ο εν λόγω κινητήρας περιλαμβάνει νέα πολλαπλή εισαγωγή αέρα, τροποποιημένους εκκεντροφόρους επικεφαλής και νέο πρόγραμμα ανάφλεξης προκειμένου να πληρούνται οι ευρωπαϊκοί κανόνες εκπομπής ρύπων Euro 3. Φέρει επιπλέον καινούργιο κάρτερ λαδιού από κράμα μετάλλων το οποίο συμβάλλει στην ακαμψία του συνόλου και μειώνει τους κραδασμούς. Η κυλινδροκεφαλή είναι τύπου "Cross-flow" από σταθεροποιημένο αλουμίνιο ΑS7 και κάθε ένας από τους δύο εκκεντροφόρους από χυτοσίδηρο περιστρέφεται σε πέντε καβαλέτα. H μονάδα ελέγχου του κινητήρα είναι βασισμένη στο σύστημα ψεκασμού Bosch ME 74 που ελέγχει το διαδοχικό ψεκασμό και τη διπλοστατική ανάφλεξη. Η ανάφλεξη αποτελείται από ένα σώμα με δύο διπλούς πολλαπλασιαστές κάθετα τοποθετημένους στα μπουζί (με διάρκεια ζωής 60.000 χλμ.) τα οποία ελέγχονται απευθείας από τον εγκέφαλο, ανά δύο. Στην πράξη οι παραπάνω βελτιώσεις είναι αν μη τι άλλο ορατές καθώς οι επιδόσεις βελτιώθηκαν σημαντικά, τα αποθέματα ροπής επαρκούν από χαμηλά και η ελαστικότητα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. O εκπεμπόμενος θόρυβος είναι αρκετός, σε υψηλούς όμως ρυθμούς περιστροφής.



Ο νέος κινητήρας TU5JP4, 1.587 κ.εκ., έχει υποστεί πολλές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του με σκοπό την αύξηση της απόδοσής του.

 ΔΟΚΙΜΗ Peugeot 206 1,6 3d
 Στην "σκακιέρα" των επιδόσεων...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ανανεωμένος και ισχυρότερος
Ανετο και σύγχρονο εσωτερικό