Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/4/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/4/2001

Ταξιδιάρα Corolla - Σπορτίφ Civic

Tα δύο ιαπωνικά σεντάν δεν έχουν μεγάλες διαφορές στον τρόπο με τον οποίο κινούνται και συμπεριφέρονται στο οδόστρωμα. Αν θέλει όμως κανείς να ορίσει οπωσδήποτε "κατευθύνσεις", τότε η Corolla είναι το μοντέλο με το περισσότερο οικογενειακά και φιλικά προσανατολισμένο "στήσιμο". Το Honda Civic διατηρώντας τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά διαθέτει ελαφρώς πιο "σφικτή" ρύθμιση στις αναρτήσεις του, κάτι που δεν περιορίζει την άνεση των επιβατών αλλά τις κλίσεις του αμαξώματος. Το σύστημα ανάρτησης και των δύο αυτοκινήτων απορροφά με αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χαρίζοντας "ξεκούραστα" χιλιόμετρα στους επιβάτες. Η υπέρβαση των υψηλών ορίων πρόσφυσης στη στροφή επιφέρει, τόσο στην Corolla όσο και στο Civic, την προοδευτική εκδήλωση της υποστροφής η οποία ελέγχεται με σχετική ευκολία από τον οδηγό. Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι πως οι υποστροφικές τάσεις της Corolla παρουσιάζονται σε υψηλότερους ρυθμούς κίνησης σε σχέση με αυτές του Civic. Παράλληλα όμως ο οδηγός νιώθει το πίσω μέρος κάπως πιο "ευαίσθητο" σε απότομες συνθήκες μεταφοράς βάρους. Τόσο το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι του Civic όσο και αυτό της Corolla μεταφέρουν ικανοποιητικά τις πληροφορίες του εμπρόσθιου άξονα στα χέρια του οδηγού, ωστόσο υπολείπονται σε αίσθηση, όντας σχετικά "ανάλαφρα" στις υψηλές ταχύτητες. Τα φρένα των δύο σεντάν προτάσεων ικανοποιούν με την απόδοσή τους αλλά και με την αίσθηση που αφήνουν στο ποδωστήριο. Η εμπλοκή του συστήματος ABS πραγματοποιείται περισσότερο άμεσα στο μοντέλο της Toyota. 





Τα μοντέλα Honda Civic (πάνω) και Toyota Corolla (κάτω) παρουσιάζουν πολλά κοινά στοιχεία στον τρόπο που κινούνται στο δρόμο. Είναι απόλυτα φιλικά προς το χρήστη και κινούνται σταθερά και με ασφάλεια τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές. 

7η γενιά Civic ή 9η γενιά Corolla;

Kαμία από τις δύο προτάσεις του συγκριτικού μας δεν έχει τόσο ισχυρό "value for money" που να αποτελεί βαρόμετρο προς τη μια ή την άλλη επιλογή. Και όταν μιλάμε για μια δαπάνη που κυμαίνεται στο επίπεδο των 5 εκατ. δρχ., η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών δεν είναι ικανή να δώσει την "πρόκριση" στο φθηνότερο Toyota Corolla. Ο μόνος λόγος για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι ότι ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μια φθηνότερη έκδοση της Corolla, που θα περιορίσει σημαντικά το κόστος αλλά και τον παρεχόμενο βασικό εξοπλισμό. Επίσης σαφής είναι η υπεροχή της Toyota σε ότι αφορά το δίκτυο και το επίπεδο της εξυπηρέτησης after sales.Δεδομένου μάλιστα ότι κανένα από τα δύο μοντέλα δεν υστερεί σημαντικά σε κάτι σε σχέση με το άλλο, η τελική απόφαση για το ποιο καλύπτει ιδανικότερα τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη μπορεί να παρθεί μόνο εάν ο υποψήφιος αγοραστής βασιστεί περισσότερο σε υποκειμενικά κριτήρια. Αν πάλι, οι διαστάσεις του θαλάμου επιβατών και του χώρου αποσκευών είναι το στοιχείο που έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα, τότε το νέο Honda Civic έχει τον πρώτο λόγο. 


Στην περίπτωση που το απόλυτο κριτήριο ενός οικογενειάρχη είναι οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, το Honda Civic κερδίζει... την ψήφο εμπιστοσύνης, δεδομένου ότι και στους υπόλοιπους τομείς ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κατηγορίας. 



Το χαμηλότερο κόστος απόκτησης (σε περίπτωση που ο αγοραστής επιλέξει κάποια "φτωχότερη" έκδοση) και οι ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις από στάση είναι τα στοιχεία που βαραίνουν τη "ζυγαριά" προς τη μεριά της Toyota Corolla.  


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Honda Civic 1,4 Sedan - Toyota Corolla 1,4    Sedan6
 Πιστοί υπηρέτες... 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ποιοτικά και φιλικά - Υπεροχή Civic σε χώρους 
Επιδόσεις και τεχνολογία
Ταξιδιάρα Corolla - Σπορτίφ Civic