Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/4/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Seat Ibiza 1,4 100 HP vs Skoda Fabia 100
 

Διαφορετικού Προσανατολισμού
 

Δύο αυτοκίνητα από τον όμιλο VW, τα Seat Ibiza και Skoda Fabia, μπορεί εξωτερικά να μη φέρουν κανένα κοινό στοιχείο, αλλά κάτω από τα αμαξώματά τους είναι σχεδόν ίδια. Κατά πόσο λοιπόν δύο αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας που μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, πλαίσιο και αναρτήσεις μπορεί να διαφέρουν;
 

Την τακτική της κατασκευής αυτοκινήτων διαφορετικών εταιρειών με κοινά μηχανικά μέρη, αναρτήσεις και πλαίσια, τη γνωρίζει πολύ καλά εδώ και αρκετά χρόνια ο όμιλος VW. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πλατφόρμα "A4" της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πάνω στην οποία βασίζονται πολλά μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών και φιλοσοφίας όπως είναι τα Golf, Beetle, Octavia, TT, Toledo, Leon κ.ά. 
Τελευταίο "δείγμα" αυτής της τακτικής της VW αποτελεί η πλατφόρμα όπου πρώτο βασίστηκε το Skoda Fabia, πάνω στην οποία κατασκευάζεται και το νέο Seat Ibiza -όπως και το νέο Polo-. Ωστόσο οι "εσωτερικές" ομοιότητες μεταξύ του Skoda Fabia και του νέου Seat Ibiza δεν αφορούν μόνο την κοινή πλατφόρμα αλλά τις αναρτήσεις και τους 16βάλβιδους κινητήρες των 1,4 λίτρων των συγκεκριμένων εκδόσεων των αυτοκινήτων της δοκιμής. 
Εξωτερικά τίποτα δε δηλώνει την παραπάνω "συγγένεια" των δύο αυτοκινήτων, καθώς οι σχεδιαστές τις κάθε εταιρείας ακολούθησαν το δικό τους δρόμο. Το Ibiza σχεδιασμένο σύμφωνα με τα σπορτίφ πρότυπα της Seat, διακρίνεται για το δυναμικό αισθητικά αμάξωμά του, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω τμήμα του. Η σπορτίφ αυτή εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου Ibiza, το οποίο παράλληλα διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του. Από την άλλη πλευρά, το Fabia επιδεικνύει ένα πιο συντηρητικό προφίλ με πολυτελή στοιχεία, όπως είναι η χρωμιωμένη μάσκα. Ανάλογα συντηρητική είναι η σχεδίαση και στο εσωτερικό του Τσέχικου μοντέλου, στο οποίο δεν τίθεται θέμα αρνητικής κριτικής όσον αφορά την ποιότητα. 
Το γεγονός ότι το Fabia με το νέο Ibiza μοιράζονται τις ίδιες αναρτήσεις δεν μπορεί να σημαίνει απαραίτητα ότι έχουν κοινά οδικά χαρακτηριστικά. Το Ισπανικό μοντέλο προβάλλοντας το μεσογειακό του ταπεραμέντο είναι σε θέση να ικανοποιήσει περισσότερο τον "ανήσυχο" οδηγό λόγω της πιο σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησής του από το Skoda, το οποίο πλεονεκτεί σε άνεση. 
Οσον αφορά τους κινητήρες δεν παρουσιάζουν καμία ουσιαστική διαφορά ως προς την απόδοση και τη λειτουργία τους. Το μηχανικό σύνολο του Fabia είναι σε θέση να κινήσει το αυτοκίνητο ελαφρώς πιο γρήγορα από το ibiza, κάτι που οφείλεται κυρίως στο μεγαλύτερο βάρος του αμαξώματος του Ισπανικού μοντέλου. 
Από πλευράς τιμής, το Ibiza αποτελεί μία πιο συμφέρουσα αγορά, καθώς στην τιμή των 13.000 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων απόδοσης 100 ονομαστικών ίππων, διαθέτει 4 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ABS, ράδιο Cd και ηλεκτρονικό κλιματισμό. Το Fabia 100 στην έκδοση Comfort κοστίζει πιο φτηνά από αυτή του Ibiza κατά 234 ευρώ, ποσό το οποίο υπερκαλύπτεται εάν προσθέσουμε στο Τσέχικο μοντέλο τους πλευρικούς αερόσακους, τον ηλεκτρονικό κλιματισμό και το ράδιο Cd που διαθέτει επιπλέον το Seat Ibiza.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Seat Ibiza 1,4 100 HP vs Skoda Fabia 100
 
Διαφορετικού Προσανατολισμού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πολιτισμένος και εύστροφος ο κινητήρας των 100 ονομαστικών ίππων
Ισόπαλα σε ποιότητα και συναρμολόγηση- Μεγαλύτερος ο χώρος αποσκευών στο Ibiza
Πιο σπορτίφ το Ibiza - καλύτερη άνεση το Fabia
Κοινό πλαίσιο με αποδεδειγμένη στιβαρότητα
Με διαφορετικό χαρακτήρα σε παραπλήσια τιμή