Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/4/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Toyota Land Cruiser 5d
 

Terminator!
 

Η 11η γενιά του Toyota Land Cruiser εισέρχεται και επίσημα στην ελληνική αγορά και προσφέρει αφειδώς ευχάριστες στιγμές περιπλάνησης και εξερεύνησης, σε δύσβατες χωμάτινες διαδρομές. Σαν πολεμικό όχημα παντός εδάφους με νέα και πιο "εκλεπτυσμένη" αισθητική, το ιαπωνικό off road εντυπωσιάζει με τη δυνατότητά του να..."εξολοθρεύει" όποια δυσκολία ή κώλυμα βρεθεί εμπρός του.
 
Σε μια εποχή, όπου μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες είναι εκείνη των μεγάλων οχημάτων ελευθέρου χρόνου με ασφάλτινη οδική συμπεριφορά και αρκετές δυνατότητες κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές, η Toyota αποφάσισε να μην ακολουθήσει αυτήν τη σχετικά νέα κατεύθυνση, αλλά να επιμείνει στην εξέλιξη ενός οχήματος με βασικό στοιχείο τις μεγάλες off-road ικανότητες. Κυρίες και κύριοι υποδεχτείτε το νέο Land Cruiser, το οποίο ως όνομα διανύει αισίως το 52ο έτος της ιστορίας του, περιλαμβάνοντας με την τωρινή, 11 γενιές μοντέλων. Σχεδιασμένο από μια ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι βασίστηκαν σε σχέδια του ευρωπαϊκού κέντρου ΕD2 (εδρεύει στην Κυανή Ακτή), το νέο Land Cruiser στοχεύει στον ευρωπαίο αγοραστή. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου είναι ιδιαιτέρως σύγχρονη και φυσικά επιβλητική, λόγω του ογκώδους αμαξώματος με τα πολύ τονισμένα φτερά. Στο εμπρός μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα με το σχεδόν τριγωνικό σχήμα και η μάσκα με τα πλατιά κάθετα χωρίσματα δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα ψηλότερα από ότι στο προγενέστερο Land Cruiser και κύριο γνώρισμά τους είναι η ανάγλυφη επιφάνεια, πάνω από τους δείκτες πορείας και το φως της όπισθεν. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός, ότι παρά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, το νέο μοντέλο από πλευράς αισθητικής καταφέρνει να δείχνει αισθητά πιο κομψό και ελαφρώς πιο εκλεπτυσμένο, καθιστώντας επιτυχημένες τις σχεδιαστικές επιλογές της Toyota. Σε τεχνικό επίπεδο, για μία ακόμη φορά υιοθετήθηκε η λύση του σασί σε συνδυασμό με ανεξάρτητο αμάξωμα επιβεβαιώνοντας ξεκάθαρα ότι προτεραιότητα δίνεται στη βελτιστοποίηση των off-road χαρακτηριστικών του οχήματος. Σύμφωνα με την εταιρεία το νέο σασί εμφανίζει ακαμψία αυξημένη κατά 60%, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, στοιχείο που αυξάνει σημαντικά την αντίσταση σε πιθανές στρεβλώσεις. Σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τη μόνιμη τετρακίνηση με δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, τη δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, την ημιενεργητική ανάρτηση δεύτερης γενιάς στον πίσω άξονα και ένα πλήθος από σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα το νέο Land Cruiser θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ιαπωνικού μοντέλου διαδραματίζει ο εντελώς νέος εξακύλινδρος κινητήρας των 4,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 249 ίππους και προσφέρει πολύ υψηλές επιδόσεις για τα δεδομένα της κλάσης στην οποία ανήκει το όχημα. Από πλευράς εξοπλισμού και πολυτέλειας το μεγάλο εκτός δρόμου όχημα της Toyota δεν "νιώθει" μειονεκτικά, ακόμη και απέναντι σε κλασικές "λιμουζίνες" καθώς εμφανίζεται πολύ ισχυρό και σ' αυτόν τον τομέα. Η τιμή της έκδοσης Luxury που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή ανέρχεται σε 70.000 ευρώ και δικαιολογείται απόλυτα από αυτά που προσφέρει το όχημα.



Τα νέας σχεδίασης εμπρόσθια φωτιστικά σώματα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά.



Το ανάγλυφο κάλυμμα είναι το βασικό στοιχείο στα ευμεγέθη πίσω φωτιστικά σώματα.



Το Land Cruiser εφοδιάζεται με ελαστικά διαστάσεων 265/65 R17, που έχουν ικανοποιητική απόδοση στο χώμα, αλλά και στην άσφαλτο.



Το σασί του Land Cruiser έχει δεχθεί πλήθος ενισχύσεων στη δομή του. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει έξι αερόσακους και οκτώ ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και ισάριθμα προσκέφαλα.

Η "ψυχή" του... εξολοθρευτή 
Ο νέος βενζινοκινητήρας, που διαθέτει το Land Cruiser είναι ο ισχυρότερος που έχει τοποθετηθεί σε έκδοση μαζικής παραγωγής του μοντέλου. Πρόκειται για ένα εξακύλινδρο σε διάταξη V μηχανικό σύνολο με κυλινδρισμό 3.956 κ.εκ. Διαθέτει 24 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και φυσικά το καθιερωμένο πλέον σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-i. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα των 3,4 λίτρων, ο νέος έχει να επιδείξει 6% λιγότερα εξαρτήματα και κατά 11% μειωμένο βάρος, λόγω της χρήσης αλουμινίου στο μπλοκ των κυλίνδρων και της τοποθέτησης μιας χυτής πολλαπλής εισαγωγής με πλαστικούς αυλούς. Στην πράξη η απόδοση του κινητήρα εντυπωσιάζει, καθώς ο οδηγός έχει πάντα στη διάθεση του μεγάλα αποθέματα ισχύος, αλλά και ροπής η μέγιστη τιμή της οποίας ανέρχεται σε 380 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 3.800 σ.α.λ. Πολύ καλή είναι, τέλος, η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, το οποίο είναι επίσης νέο και ελέγχεται ηλεκτρονικά, προσφέροντας πολύ ομαλές αλλαγές ταχυτήτων μειώνοντας στιγμιαία την ισχύ κατά το πέρασμα σε μια μεγαλύτερη ή μικρότερη σχέση. 




Ο νέος κινητήρας του Land Cruiser άφησε άριστες εντυπώσεις με τη γραμμική λειτουργία του και την ευστροφία του.











 ΔΟΚΙΜΗ Toyota Land Cruiser 5d
 
Terminator!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Oταν κοιτάς από ψηλά...
Πολύ καλοί χώροι
Εντυπωσιακό σε όλα τα εδάφη
Σοκ και δέος