Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/7/2002

ΣΥΚΡΙΤΙΚΟ
Honda CR-V vs Subaru Forester X
 

Καινούργιες υποψηφιότητες
 

Τα νέα Honda CR-V και Subaru Forester έρχονται αντιμέτωπα στη συνείδηση του εν δυνάμει 
αγοραστή της κατηγορίας, προσφέροντας το καθένα με τον τρόπο του χάρες ικανές να 
αποσπάσουν την "ψήφο εμπιστοσύνης". Με παρεμφερές κόστος απόκτησης και μεταφορικές δυνατότητες οικογενειακής "εμβέλειας", οι δεύτερες γενεές των δημοφιλών μοντέλων διασταυρώνουν τα ξίφη τους σε άσφαλτο και χώμα- έστω πατημένο- και αποδεικνύουν πως μπορούν να ικανοποιήσουν σφαιρικά τις απαιτήσεις των αγοραστών της κατηγορίας.

Η ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των S.U.V. έχει στις τάξεις της πολλές και αξιόλογες προτάσεις, με αρκετές μεταξύ τους διαφορές που στην πράξη ορίζουν και το κοινό στο οποίο απευθύνεται η κάθε μία. Για τον αγοραστή που ξέρει ότι θέλει ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο με αρκετούς χώρους για την οικογένεια, τετρακίνητο και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος ώστε να υποστηρίζει και ορισμένες εξορμήσεις σε χωμάτινες διαδρομές, το πρώτο όριο που τίθεται προκειμένου να κάνει την επιλογή του είναι το χρηματικό. Ένα ποσό της τάξεως των 30.000 ευρώ είναι σίγουρα αρκετό για την επιλογή ενός μοντέλου της κατηγορίας των οχημάτων ελεύθερου χρόνου όπως έχουν καθιερωθεί να λέγονται τα S.U.V. (Sport Utility Vehicles). 
Με αυτό τον οικονομικό παρονομαστή, δύο νέες προτάσεις της κατηγορίας θέτουν τα θέλγητρά τους υπό εξέταση, προκειμένου να δει ο καθένας τι είναι αυτό που του ταιριάζει περισσότερο, τόσο στις ανάγκες, όσο και στις απαιτήσεις του. Τα Honda CR-V και Subaru Forester με τους δίλιτρους κινητήρες είναι κατά παράδοση αξιόλογες προτάσεις που σίγουρα αξίζουν την προσοχή των εν δυνάμει αγοραστών. Οι διαφορές τους; Περισσότερες από τις ομοιότητες, θέτουν τις βάσεις για την τελική επιλογή. 
Σχεδιαστικά το αμάξωμα του CR-V "κινείται" στο ίδιο πλαίσιο με αυτό του προκατόχου, όντας αρκετά "ιαπωνικό" σε αισθητική συνολικά. Ανάλογη είναι και η εικόνα του Subaru Forester, στο οποίο η σχεδιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με το παρελθόν είναι μεν θετική, δεν αποβάλλει όμως την αίσθηση της "απρόσωπης" σχεδίασης, όντας απλά αποδεκτό ως σχήμα -σίγουρα καλύτερο από αυτό του προκατόχου- με τις ακμές του αμαξώματος να παραπέμπουν σε station wagon παλαιότερων ετών. 
Ο εξοπλισμός και των δύο μοντέλων είναι πολύ καλός, με όλα τα στοιχεία άνεσης να δίνουν το παρών (ηλεκτρικά παράθυρα στις τέσσερις πόρτες, κλιματισμός, ηλεκτρικοί καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα), ενώ και ο αντίστοιχος της ασφάλειας περιλαμβάνει δύο αερόσακους (μετωπικούς) για το Forester και τέσσερις για το CR-V (δύο μετωπικούς και δύο πλευρικούς). Η τιμή του Honda CR-V με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού είναι 30.814 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο Subaru Forester με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 2,0 λίτρων κοστίζει 29.560 ευρώ και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο το οποίο εντείνει τη μεταξύ τους αντιπαράθεση.

i- VTEC εναντίον boxer 
Ο σύγχρονος τετρακύλινδρος του Honda είναι βασισμένος σε αυτόν του Civic Type R (με τους 200 ίππους) και με διαφορετικές ρυθμίσεις η απόδοσή του είναι 150 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. Ο μεταβλητός χρονισμός και το αντίστοιχο βύθισμα των βαλβίδων του κινητήρα βελτιστοποιούν την εικόνα του σε επίπεδο ελαστικότητας, ενώ και η απόδοσή του σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας ικανοποιεί ακόμα και τους πλέον απαιτητικούς. Τεχνολογικά εξελιγμένος, ο κινητήρας του Honda διαθέτει και αυλούς εισαγωγής μεταβλητού μήκους. Ο ήχος που παράγει έχει σπορτίφ χροιά στα υψηλά πεδία του στροφόμετρου, ενώ σε γενικές γραμμές δεν ενοχλεί με την έντασή του. 
Από την άλλη μεριά, ο επίπεδος κινητήρας των δύο λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται το Forester, αποδίδει 125 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. Είναι ο γνωστός από την παλιότερη γενιά του μοντέλου, με τον έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής ανά ζεύγος κυλίνδρων. Παράγει το χαρακτηριστικό ήχο των boxer κινητήρων και στα υπέρ του καταλογίζεται η καλή ελαστικότητα που εμφανίζει στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, παρά την έλλειψη σύγχρονων στοιχείων όπως είναι η μεταβολή του χρονισμού των βαλβίδων. Οι σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων είναι σχετικά μακριές, κάτι που συμβαίνει και στην περίπτωση του Honda CR-V, με τη διαφορά πως το ατμοσφαιρικό Forester διαθέτει και κοντές σχέσεις.


Το γνωστό ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 2,0 λίτρων του Subaru Forester εμφανίζει καλή ελαστικότητα και αποδίδει 125 ίππους.



O εξελιγμένος κινητήρας των 2,0 λίτρων του Honda CR-V αποδίδει 150 ίππους και επιδεικνύει εξαιρετικό προφίλ σε επίπεδο ελαστικότητας.

 ΣΥΚΡΙΤΙΚΟ Honda CR-V vs Subaru Forester X
 
Καινούργιες υποψηφιότητες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Light εκτός δρόμου, εξαιρετικά στην άσφαλτο
Χωροταξική υπεροχή του Honda CR-V
Περισσότερο "διαβασμένο" το Honda