Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/7/2002

Light εκτός δρόμου, εξαιρετικά στην άσφαλτο

Στην άσφαλτο, όπου είναι και το κυρίως πεδίο δράσης των δύο μοντέλων, η συμπεριφορά αμφότερων είναι απόλυτα ασφαλής και προβλέψιμη, με τις διαφορές στην οριακή οδήγηση να εντοπίζονται λόγω του διαφορετικού συστήματος τετρακίνησης που φέρει το καθένα από τα δύο μοντέλα. Το CR-V που υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης είναι προσθιοκίνητο, στις στροφές με αυξημένη ταχύτητα και σε άσφαλτο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, θα εκδηλώσει πιο γρήγορα υποστροφή. Η επιμονή στο γκάζι θα επιφέρει την εμπλοκή και των πίσω τροχών, μεταφέροντας σε αυτούς αυτομάτως το απαραίτητο ποσοστό της παραγόμενης από τον κινητήρα ροπής, προκειμένου να εξισωθεί ο ρυθμός περιστροφής με τους εμπρός τροχούς. Το σύστημα, αν και βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, δεν είναι στην πράξη όσο άμεσο οι τεχνικές προδιαγραφές του δείχνουν. Ωστόσο, στην άσφαλτο και αφού έχει εκδηλωθεί η υποστροφή, με την εμπλοκή και των πίσω τροχών, η οδική ισορροπία αποκαθίσταται τάχιστα και η τροχιά του αυτοκινήτου επανέρχεται. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο πατημένο χώμα, όπου χάρη και στην ανάρτηση με τη μαλακή σχετικά ρύθμιση, η άνεση των επιβατών δεν πλήττεται ακόμα και όταν η ταχύτητα κίνησης είναι αυξημένη. Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης επιτρέπουν την υπέρβαση αρκετών εμποδίων, όπως είναι ορισμένα βαθιά νεροφαγώματα, αλλά τα όρια τίθενται από τις ασφάλτινες καταβολές των ελαστικών και την "ιδιόρρυθμη" τετρακίνηση. 
Στον αντίποδα, το Forester επιδεικνύει εξίσου καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο, ενώ χάρη στη μικρότερη απόσταση από το έδαφος και στη θέση οδήγησης, η συνολική αίσθηση πλησιάζει περισσότερο αυτή των επιβατικών. Το τιμόνι του Forester υστερεί σε αίσθηση σε σχέση με το αντίστοιχο του CR-V. H γενικότερη συμπεριφορά του μοντέλου στην άσφαλτο, με το σχετικό στήσιμο της ανάρτησης και τη μόνιμη τετρακίνηση με τη μεταφορά ποσοστών ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά αναλόγως των αναγκών που παρουσιάζονται σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ πιο κοντά σε αυτό που ζητά ο οδηγός. Με άλλα λόγια, το Forester έστω και με μικρή διαφορά, υπερέχει έναντι του μοντέλου της Honda στο δρόμο, καθώς προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση που χρειάζεται για να κινηθεί γρήγορα εκμεταλλευόμενος το πολύ καλό πλαίσιο, την εξαιρετική τετρακίνηση και φυσικά τον κινητήρα. 
Στις στροφές, η απώλεια πρόσφυσης σημαίνει περιορισμένη υποστροφή και ελαφρύ άνοιγμα της τροχιάς "με τα τέσσερα" του μοντέλου. Για τον οδηγό που θα ανησυχήσει ή στην περίπτωση που δεν υπάρχει αρκετός χώρος για την πλήρη εξέλιξη του φαινομένου αυτού, η προσφυγή στα φρένα δε θα επιφέρει δραματικές συνέπειες, καθώς το χαμηλό κέντρο βάρους και η καλή κατανομή των μαζών θα αποτρέψουν τη μεταφορά φορτίων επί των αξόνων και κατά συνέπεια την εκτροπή του οχήματος από την επιθυμητή πορεία. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά του CR-V, με τη διαφορά πως η μεταφορά των φορτίων επιφέρει μια μικρή -ανάλογα με την ένταση του φρεναρίσματος- εκτροπή του πίσω μέρους. Στο χώμα, το Forester επιδεικνύει καλύτερη απορροφητικότητα των ανωμαλιών, δείχνοντας πως η ρύθμιση της ανάρτησής του είναι ανώτερη από αυτή του CR-V με τις μεγαλύτερες διαδρομές. Η συμπεριφορά του σε επίπεδες επιφάνειες με χώμα, είναι πολύ καλή και χαρακτηρίζεται ουδέτερη, επιτρέποντας παράλληλα στον οδηγό να "παίξει" προκαλώντας υπερστροφή σε ανοιχτές καμπές με αυξημένη ταχύτητα, έχοντας πάντα τον πλήρη έλεγχο. Η ύπαρξη κοντών σχέσεων επικουρεί, όταν ο οδηγός επιχειρήσει να κινηθεί σε έντονες ανωφέρειες ή κατωφέρειες. Οι μεγάλοι πρόβολοι και η μικρή συγκριτικά απόσταση από το έδαφος δεν επιτρέπουν την προσέγγιση μεγάλων εδαφικών ανωμαλιών.




Στο πατημένο χώμα οι επιδόσεις του Honda CR-V ικανοποιούν, αρκεί να μην υπάρχουν απαιτήσεις για υπέρβαση εμποδίων και λοιπών ενεργειών που θα καταστήσει ανεπαρκή την εξελιγμένη τετρακίνηση, αν και η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά μεγάλη.


Η σταθερότητα του CR-V στην άσφαλτο είναι ανάλογη επιβατικού αυτοκινήτου, με μόνο αρνητικό στοιχείο την ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους λόγω αυξημένου ύψους.


Η ανάρτηση του Forester αποδεικνύεται ιδανική στις χωμάτινες διαδρομές. Η τετρακίνηση του μοντέλου της Subaru προσφέρεται για περισσότερα "παιχνίδια" όντας περισσότερο προβλέψιμη από αυτή του αντιπάλου. Το όριο εκτός δρόμου τίθεται από τη μικρή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τους μεγάλους προβόλους.


Στην άσφαλτο το Forester συμπεριφέρεται σαν ένα καλά στημένο επιβατικό. Στις στροφές αποκαλύπτονται τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το εξαιρετικό πλαίσιο.

Ανανέωση σχεδίασης και λειτουργικότητας

Στο εσωτερικό του CR-V η σχεδίαση και ο διάκοσμος δείχνουν μια τάση προς τη "λιτότητα".Το νεοτεριστικό στοιχείο του μοντέλου δεν είναι άλλο από την τοποθέτηση του χειρόφρενου κάθετα στην αριστερή πλευρά της κεντρικής κονσόλας, μια επιλογή που τελικά αποδεικνύεται πρακτική. Ο πίνακας των οργάνων είναι τυπικά ιαπωνικός, με τα στρογγυλά όργανα να φέρουν ασημί περίγραμμα. Το εργονομικό ατόπημα της προηγούμενης γενιάς με τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων έχει διορθωθεί και αυτοί βρίσκονται στην επένδυση της πόρτας του οδηγού.
Τα υλικά που συναντώνται στο εσωτερικό του Forester είναι αρκετά καλά σε ποιότητα και η συναρμολόγηση είναι ανάλογη. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον οδηγό χαμηλά, ενώ το κάθισμα στηρίζει το σώμα του άριστα. Ο μοχλός για την επιλογή των κοντών σχέσεων του κιβωτίου, είναι τοποθετημένος δίπλα στο χειρόφρενο και αυτή είναι η μοναδική εργονομική ατέλεια που εντοπίζεται. Το πλαστικό με την απόχρωση του αλουμινίου καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και αναβαθμίζει την εικόνα της καμπίνας των επιβατών.

 ΣΥΚΡΙΤΙΚΟ Honda CR-V vs Subaru Forester X
 
Καινούργιες υποψηφιότητες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Light εκτός δρόμου, εξαιρετικά στην άσφαλτο
Χωροταξική υπεροχή του Honda CR-V
Περισσότερο "διαβασμένο" το Honda