Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/9/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/9/2001

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Seat Leon 1,4-Skoda Octavia 1,4-VW Bora 1,4
 

Σύγχρονοι... δούρειοι ίπποι
 

Ερχονται ως άλλοι δούρειοι ίπποι να "εισβάλουν" στο μυαλό του μέσου Ελληνα αγοραστή. Τα Seat Leon, Skoda Octavia και VW Bora στις εκδόσεις με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων παρέχουν επάρκεια χώρων και - κυρίως - φορολογικό πλεονέκτημα έναντι των "συμβατικών" προτάσεων στα 1,6 λίτρα.
 

To μεσαίο Skoda Octavia "κοντράρεται" με τα Seat Leon και VW Βοra που ανήκουν στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κλάσης. Τα τρία μοντέλα που διαθέτουν κοινό πάτωμα και τον ίδιο βασικό κινητήρα 1,4 λίτρων είναι σε θέση να αποσπάσουν μερίδιο από αγοραστές που υπό άλλες συνθήκες θα αγόραζαν από μικρότερες κατηγορίες. Η τοποθέτηση ενός κινητήρα 1,4 λίτρων κάτω από το καπό τους ήταν αρκετή ως κίνηση, προκειμένου να... ανοίξουν οι πόρτες της μεσαίας κατηγορίας και σ' αυτή τη μερίδα του κοινού. Μια κίνηση, που σαφώς έγινε μετά από μελέτη των χαρακτηριστικών που εμφανίζουν χώρες, όπως η δική μας, με το "ιδιαίτερο" φορολογικό καθεστώς, που έχει ως γνώμονα τη χωρητικότητα του κινητήρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου του 2001, το 45,5% των Ελλήνων αγοραστών επιλέγει αυτοκίνητο με κινητήρα χωρητικότητας από 1,2 έως 1,4 λίτρα. Σ' αυτό ακριβώς το στοιχείο "ποντάρουν" οι ελληνικές αντιπροσωπείες των Seat, Skoda και VW, που αποφάσισαν την εισαγωγή των σχετικών εκδόσεων. Το προφίλ του υποψήφιου αγοραστή ενός τέτοιου αυτοκινήτου σκιαγραφείται μέσα από το τρίπτυχο "μεγάλοι χώροι - καλή ποιότητα κατασκευής - οικογενειακοί ρυθμοί κίνησης". Οι διαστάσεις, η προέλευση και το μέγεθος του κινητήρα των Leon, Octavia και Bora, αποτελούν την απάντηση στο πιο πάνω τρίπτυχο. Η εμφάνισή τους ισορροπεί μεταξύ της σπορτίφ σιλουέτας του Leon και του συντηρητικού πλαισίου στο οποίο κινείται ο σχεδιασμός του Octavia, με το VW Bora να βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα, όντας ικανό να απευθυνθεί σε ευρύτερο φάσμα του υποψήφιου αγοραστικού κοινού. Και ενώ τα Seat Leon και Skoda Octavia διατίθενται στην ίδια ακριβώς τιμή, η πρόταση της VW "ξεφεύγει" κατά 800.000 δρχ. περίπου, γεγονός που δικαιολογείται αφ'ενός από τον πληρέστερο βασικό εξοπλισμό, αφ'ετέρου από την ανάγκη να διατηρηθούν οι τιμολογιακές "ισορροπίες" μεταξύ των τριών φιρμών, σε συνδυασμό πάντα με το κύρος της κάθε μιας.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Seat Leon 1,4-Skoda Octavia 1,4-VW Bora 1,4
 
Σύγχρονοι... δούρειοι ίπποι
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Επαρκές μηχανικό σύνολο
Νεανικό Leon, λιτό Octavia ή στιβαρό Bora;
Σπορτίφ νότες από Leon & Bora - Οικογενειακό Octavia
Τόσο δύσκολη όσο και απλή η τελική επιλογή