Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/9/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/9/2001

Επαρκές μηχανικό σύνολο

Το "πολυφορεμένο" 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο του γερμανικού ομίλου βρήκε θέση και κάτω από τα καπό τριών μοντέλων που ανήκουν από πλευράς αμαξώματος στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κλάσης (Leon - Bora) και στην μεσαία (Οctavia). Ως εκ τούτου θεωρείται φύσει αδύνατο να προσφέρει κάτι παραπάνω από "οικογενειακούς" ρυθμούς κίνησης και επιδόσεις, που χαρακτηρίζονται οριακά επαρκείς. 
Η δομή του κινητήρα είναι σύγχρονη με 16 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων. Τα βασικά χαρακτηριστικά του 1400άρη κινητήρα, όπως η πολιτισμένη λειτουργία, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και τα ικανοποιητικά αποθέματα ροπής γίνονται άμεσα αντιληπτά και στις τρεις περιπτώσεις. Πρόκειται για ένα σύνολο χωρίς εξάρσεις και "χτισμένο" με γνώμονα την οικονομία καυσίμου και τις ακούραστες μετακινήσεις μέσα και - υπό προϋποθέσεις - έξω από την πόλη. 
Το VW Bora υπερτερεί ελαφρά σε μέγιστη απόδοση ισχύος, ενώ τα τρία μοντέλα κινούνται στο ίδιο επίπεδο ρεπρίζ, με τιμές που καθιστούν τα Leon, Octavia και Bora υποδεέστερα - σε επίπεδο επιδόσεων - από αρκετά μικρομεσαία μοντέλα. 
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε έναν σημαντικό παράγοντα που κρίνει κατά πολύ την απόδοση του εν λόγω κινητήρα. O παράγοντας αυτός έχει να κάνει με το αυξημένο βάρος των αμαξωμάτων, αποτέλεσμα της... εμμονής του γερμανικού ομίλου στον τομέα της παθητικής ασφάλειας (βλέπε ειδικές ενισχύσεις στα αμαξώματα όλων των προιόντων του Ομίλου).

Το κατά τι ελαφρύτερο αμάξωμα του Leon δεν επιφέρει κάποιο πλεονέκτημα σε επίπεδο επιδόσεων. O κινητήρας παρουσιάζει μέγιστη ροπή 127 Nm σε υψηλότερο φάσμα περιστροφής απ' ό,τι οι αντίπαλοί του.
Οπως συμβαίνει και στα "ομόσταυλα" Leon και Bora, ο 1.400άρης κινητήρας που εφοδιάζει το Octavia διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, την επάρκεια ροπής και την ικανοποιητική ελαστικότητα.
Ο ίδιος κινητήρας κάτω από το καπό του Bora καταφέρνει και αποδίδει 2 και 3 ίππους επιπλέον από τα Leon και Octavia αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ουσιαστικός αντίκτυπος στην αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Seat Leon 1,4-Skoda Octavia 1,4-VW Bora 1,4
 
Σύγχρονοι... δούρειοι ίπποι
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Επαρκές μηχανικό σύνολο
Νεανικό Leon, λιτό Octavia ή στιβαρό Bora;
Σπορτίφ νότες από Leon & Bora - Οικογενειακό Octavia
Τόσο δύσκολη όσο και απλή η τελική επιλογή