Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/10/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/10/2001

Ασφάλεια στο δρόμο υπέρ πάντων

Στο δρόμο και ιδιαίτερα υπό συνθήκες πίεσης, τα δύο μοντέλα εμφανίζουν διαφορές οι οποίες ορίζονται από το σύστημα τετρακίνησης που το καθ' ένα διαθέτει. Πιο συγκεκριμένα, το Octavia όταν πιεστεί και εμφανίσει υποστροφή, θα "βάλει στο παιχνίδι" τους τροχούς του πίσω άξονα με τη συμβολή του Haldex, επαναφέροντας το αμάξωμα στην επιθυμητή από τον οδηγό τροχιά. Και αυτό φυσικά όταν ο οδηγός έχει απενεργοποιήσει το ESP, καθώς στην αντίθετη περίπτωση, οι όποιες τάσεις διαφοροποίησης της πορείας σε δρόμους με στροφές λόγω κακής γραμμής, υπερβολικής ταχύτητας, κ.λ.π. εξαλείφονται κυριολεκτικά εν τη γενέσει τους. Οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα λόγω της "οικογενειακής" ρύθμισης της ανάρτησης δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του, όταν οι κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι κατά τη γρήγορη οδήγηση είναι σίγουρες και σε καμία περίπτωση απότομες. Τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω συνεπικουρούνται από το ABS και ακινητοποιούν το αμάξωμα αρκετά εύκολα, ενώ προσφέρουν και πολύ καλή αίσθηση στον οδηγό μέσω του ποδωστηρίου. 
Από την άλλη μεριά, το Subaru Impreza κινείται αυστηρά ουδέτερα σε δρόμους με στροφές, αρκεί ο οδηγός να προεπιλέγει τη γραμμή του αυτοκινήτου, με βάση την τυπική συμπεριφορά του τετρακίνητου. Αυτό σημαίνει πως η ελαφριά υποστροφή που εμφανίζεται από την είσοδο της στροφής όταν η ταχύτητα κίνησης είναι αυξημένη, θα μετατραπεί σε υπερστροφή δύσκολα και μόνο όταν ο οδηγός επιμείνει στο (πολύ) γκάζι και ο δρόμος δεν εμφανίζει μεγάλο συντελεστή τριβής. Οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος χάρη στη σφιχτή ανάρτηση, εκτιμώνται δεόντως, καθώς αποτρέπουν την εμφάνιση της μεταφοράς φορτίου μεταξύ των αξόνων αλλά και των πλευρών του αυτοκινήτου. Εδώ συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης δεν υπάρχουν αλλά και πάλι για να εμφανίσει το Ιαπωνικό μοντέλο συμπεριφορά που να δικαιολογούσε την παρουσία τους, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ειδικών χειρισμών από τη μεριά του οδηγού, γεγονός που συνεπάγεται ότι ο χειριστής έχει τις γνώσεις για τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του τον πολύ καλό επιλογέα των ταχυτήτων με τις μικρές διαδρομές και το σίγουρο "κούμπωμα".
Οι μεγαλύτεροι τροχοί των 16 ιντσών (έναντι των αντίστοιχων 15άρηδων του Skoda), προσδίδουν μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης. Τα φρένα υστερούν σε αίσθηση έναντι του ανταγωνιστή και αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.


Η σταθερότητα που επιδεικνύει το μοντέλο της Skoda ικανοποιεί κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης διατηρεί το επίπεδο της παρεχόμενης άνεσης πολύ υψηλό.


Η σφιχτή ανάρτηση του Subaru Impreza περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος και ελάχιστα την άνεση των επιβατών. Προσδίδει πολύ καλή σταθερότητα, ενώ βελτιώνει το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι, κάνοντας το πιο άμεσο.




Οι ζάντες του Octavia έχουν διάμετρο 15 ιντσών, έναντι των αντίστοιχων 16' του Impreza (δεξιά). Αλουμινίου και στις δύο περιπτώσεις.
Ο οδηγός του Impreza κάθεται πιο χαμηλά και γενικότερα απολαμβάνει μια πιο σπορ αίσθηση πίσω από το τιμόνι. Τα εμπρός καθίσματα αγκαλιάζουν πολύ καλά τα σώματα.
Τα καθίσματα του Octavia είναι πιο σκληρά, χωρίς να κουράζουν στα μεγάλα ταξίδια αλλά υστερούν σε πλευρική στήριξη, σε σχέση με τα αντίστοιχα του Ιάπωνα ανταγωνιστή.


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 Skoda Octavia 1,8 Turbo 4x4 - Subaru Impreza 1,6 S-Turbo
 Ζήτημα τιμής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Haldex ή AWD;
Ασφάλεια στο δρόμο υπέρ πάντων
Χώροι και ποιότητα Octavia - Αισθηση Impreza
Ξεκάθαρη επικράτηση Octavia