Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/11/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/11/2002

Σύνεση στο γκάζι σε κακής ποιότητας δρόμους

Ο δυνατός κινητήρας του YRV Turbo μαζί με το τεσσάρων σχέσεων αυτόματο-σειριακού τύπου κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν έναν πολύ καλό συνδυασμό για να κινηθεί κάποιος με άνεση στην πυκνή κίνηση των πόλεων αλλά και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την αυτόματη αλλαγή των ταχυτήων, ή το σειριακό πρόγραμμα μέσω του συστήματος Steershift, στο οποίο οι αλλαγές των σχέσεων μετάδοσης επιτυγχάνονται με το πάτημα των πλήκρων + και - που είναι τοποθετημένα στο τιμόνι.
Εκτός πόλης, στον αυτοκινητόδρομο το YRV Turbo παρουσιάζει καλή κατευθυντικότητα διατηρώντας με ευκολία υψηλές ταχύτητες κίνησης. Ωστόσο η μέτρια απορροφητικότητα της ανάρτησης, η όχι και τόσο καλή ηχομόνωση κυρίως στην περιοχή του κινητήρα και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι συντελούν στη μέτρια άνεση κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Περνώντας σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές, ο οδηγός θα πρέπει να λάβει υπ' όψιν την ποιότητα του οδοστρώματος. Σε άσφαλτο με πολύ καλό συντελεστή πρόσφυσης, το YRV παρουσιάζει περιορισμένη σχετικά υποστροφή σε κλειστές στροφές με αυξημένη ταχύτητα κίνησης. Στους... συνηθισμένους γλιστερούς δρόμους χρειάζεται εγκράτεια στο πάτημα του γκαζιού και ετοιμότητα από τον οδηγό που θακινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης. Το αμάξωμα του YRV Turbo εμφανίζει μικρές κλίσεις λόγω της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης δίνοντας την εντύπωση στον οδηγό ότι μπορεί να κινηθεί με αρκετά χιλιόμετρα. Όμως η υποστροφή και το σπινάρισμα του εσωτερικού ως προς τη στροφή τροχού είναι έντονα (κάτι το οποίο αποδίδεται και στα στενά ελαστικά πέλματος 17,5 εκατοστών) ενώ άφημα του γκαζιού ή φρενάρισμα μέσα στη στροφή ισοδυναμούν αυτόματα με εμφάνιση υπερστροφής. Για τον έλεγχο αυτών των φαινομένων η πληροφόρηση και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης ικανοποιούν δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να διορθώσει την πορεία του αμαξώματος. Το σύστημα πέδησης είναι αρκετά αποτελεσματικό, ωστόσο το σχετικό πεντάλ έχει νεκρή διαδρομή και το ABS, ενεργοποιείται γρήγορα.




Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης εμφανίζει μέτρια απορροφητικότητα στις ανωμαλίες του δρόμου. Το αμάξωμα του YRV παρουσιάζει ικανοποιητική σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες κίνησης στην ευθεία.


Σε μέτριας ποιότητας άσφαλτο και με την ανάλογη πίεση του γκαζιού τα στενά ελαστικά και το διαφορικό δεν είναι σε θέση να περάσουν με ομαλό τρόπο την αυξημένη δύναμη του κινητήρα στον δρόμο.


Οι τροχοί των 15 ιντσών έχουν δυναμική αισθητική.
Τα ελαστικά διάστασης 175/55 είναι στενά για την αυξημένη δύναμη του κινητήρα.

 ΔΟΚΙΜΗ Daihatsu YRV Turbo
 
Διαφορετική προσέγγιση...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δυνατός, εύστροφος και ελαστικός κινητήρας 
Σύνεση στο γκάζι σε κακής ποιότητας δρόμους
Σύμφωνο με τα σύγχρονα πρότυπα παθητικής ασφάλειας