Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/11/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/11/2001

Παντός εδάφους

Από τα πρώτα κι όλας μέτρα καταλαβαίνει κανείς ότι στόχοι της DaimlerChrysler ήταν η δημιουργία ενός οχήματος εκτός δρόμου που όμως θα αντεπεξέρχεται με επιτυχία στις απαιτήσεις του οδηγού που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα στην άσφαλτο. Οι δύο αυτοί στόχοι επιτυγχάνονται με το "έξυπνο" σύστημα μετάδοσης της τετρακίνησης που διαθέτει το μοντέλο. Στην πρώτη επιλογή η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς. Στη δεύτερη επιλογή μέρος της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται και στους εμπρόσθιους τροχούς όταν η πίσω χάσουν την πρόσφυσή τους. Στην τρίτη επιλογή η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα στους τέσσερις τροχούς ενώ στην τέταρτη υπάρχει η δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης. Ολα αυτά μεταφράζονται με τον καλύτερο τρόπο στην πράξη. Το νέο Cherokee στρίβει ουδέτερα τις περισσότερες περιπτώσεις ακόμα και όταν η άσφαλτος παρουσιάζει μειωμένο συντελεστή τριβής και η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον πίσω άξονα. Οταν το αυτοκίνητο κινείται σε ολισθηρό οδόστρωμα ή σε χώμα, τότε η δεύτερη επιλογή με τον αυτόματο καταμερισμό της κίνησης (εμπρός - πίσω) θα καταφέρει με μικρές τριβές στα κινούμενα - μηχανικά μέρη να διατηρεί το αμάξωμα στη σωστή πορεία. Εκεί όμως όπου ο οδηγός "θα τα βρίσκει σκούρα" μπορεί να επιλέγει τη μόνιμη τετρακίνηση. Ολα αυτά τα στοιχεία σε συνάρτηση με τη θηριώδη ροπή του κινητήρα καθιστούν το Cherokee πολύ δύσκολο στο να "κολλήσει". Σε αυτό άλλωστε συμβάλλουν τόσο οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων όσο και το ιδιαίτερα άκαμπτό πλαίσιο. Τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά ενώ το ABS επεμβαίνει την κατάλληλη στιγμή ακόμα και στην εκτός δρόμου κίνηση.
Η εμπρόσθια ανάρτηση (φωτό) αποτελείται από ανισομεγέθη ψαλίδια που συνδέονται με το χυτοσιδηρό βραχίονα διεύθυνσης με αυτολιπαινόμενους σφαιρικούς συνδέσμους. Στο πίσω μέρος έχουν χρησιμοποιηθεί σύνδεσμοι με ελικοειδή ελατήρια και ενιαίο άξονα καθώς και αντιστρεπτική δοκός.
Χάρη στη μετάδοση με τις τέσσερις διαφορετικές επιλογές κίνησης, το Cherokee 3,7 μπορεί να κινηθεί σβέλτα εκεί που η άσφαλτος τελειώνει. Αξιοπρεπείς είναι και οι αναρριχητικές ικανότητες του μοντέλου.
Σε σχέση με το προηγούμενο Cherokee η νέα γενιά έχει σαφώς καλύτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Η σταθερότητα του αυτοκινήτου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες είναι υποδειγματική. Μοναδικό μελανό σημείο είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. 

 ΔΟΚΙΜΗ Jeep Cherokee 3,7 Sport
 
Η εξέλιξη ενός μύθου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σύγχρονο εργοστάσιο συναρμολόγησης 
Καλή ποιότητα κατασκευής - Ευρύχωρο εσωτερικό
Με περίσσεια δύναμης
Παντός εδάφους