Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/12/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/12/2000
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
Οpel Corsa 1,4 - Skoda Fabia 1,4 100PS
 
Μικρο-μέγαλα
 
"Φλερτάροντας" την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής, διαστάσεων, εσωτερικών χώρων και αποτελεσματικότητας των 16βάλβιδων κινητήρων τους, τα Opel Corsa και Skoda Fabia "κονταροχτυπιούνται" στα διευρυμένα -πλέον- όρια της μικρής κλάσης. 
Η εποχή όπου τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας προορίζονταν αποκλειστικά για αστική χρήση έχει περάσει -ανεπιστρεπτί- στο... χρονοντούλαπο της αυτοκινητικής ιστορίας. Μικρά αναφορικά με τις εξωτερικές τους διαστάσεις, με περιορισμένους συνήθως χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, με αναιμικούς κινητήρες 1,2 έως 1,4 λίτρων και υποτυπώδη στάνταρ παθητικής ασφάλειας, οι συγκεκριμένες τετράτροχες προτάσεις εξυπηρετούσαν στις αρχές της περασμένης δεκαετίας μόνο τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες του ιδιοκτήτη τους μέσα στα αυστηρά όρια των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Σήμερα, η εικόνα αυτή έχει αντιστραφεί πλήρως, αφού οι περισσότερες προτάσεις που συνθέτουν το πολύχρωμο και πολυπληθές παζλ της μικρής κλάσης έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις (φλερτάροντας πολλές φορές τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας), διαθέτουν ισχυρούς κινητήρες με σύγχρονη τεχνολογία, αξιομνημόνευτη ποιότητα και υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας που -μέχρι πρότινος- υπήρχαν σε μοντέλα των αμέσως μεγαλύτερων κλάσεων. Τόσο το νέο Opel Corsa 1,4, όσο και το αντίστοιχου κυλινδρισμού Skoda Fabia αποτελούν δύο από τις πλέον χαρακτηριστικές προσωποποιήσεις της παραπάνω τάσης. Οι διαστάσεις των Corsa και Fabia καθρεφτίζουν με σαφήνεια τις... προθέσεις των δύο μοντέλων. Με συνολικό μήκος 3,817 μ. και 3,960 μ. και απόσταση μεταξύ των δύο αξόνων της τάξης των 2,491 μ. και 2,462 μ. αντίστοιχα οι μικρο-μέγαλες αυτές προτάσεις επιχειρούν να προσελκύσουν όλους εκείνους που αναζητούν μεγάλους χώρους σε ένα όσο το δυνατόν πιο "μαζεμένο" περιτύλιγμα. Αναφορικά με την εξωτερική τους αισθητική, όμως, οι στόχοι των δύο κατασκευαστών είναι διαφορετικοί, αφού οι ιθύνοντες της Opel προσπαθούν με το νέο Corsa να προσελκύσουν ένα πιο νεανικό κοινό, σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους στη Skoda. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τα δύο μοντέλα κινούνται στο ίδιο... μήκος κύματος, αφού οι μηχανικοί της Opel δημιούργησαν ένα πιο σπορτίφ σύνολο, χωρίς μάλιστα να καταφεύγουν σε ακρότητες αναφορικά με τη ρύθμιση των αναρτήσεων. Το Fabia ξεχωρίζει για τις σαφώς πιο οικογενειακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων που έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών. Κοινοί παρονομαστές στα γερμανικών καταβολών μοντέλα της δοκιμής αυτής είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες, τα υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας, ο πλούσιος εξοπλισμός και φυσικά οι εύρωστοι κινητήρες των 1,4 λίτρων που αποδίδουν 90 ίππους στο Corsa και 101 στο Fabia. Σε ό,τι αφορά το κόστος απόκτησης των δύο μοντέλων, οι υποψήφιοι αγοραστές των βασικών εκδόσεων των Fabia 1,4 και Corsa 1,4 5d καλούνται να καταβάλουν το ίδιο σχεδόν ποσό (3.885.000 δρχ. στο Corsa, 3.890.000 δρχ. στο Fabia). Στην περίπτωση αυτή κερδισμένος θα βγει ο ιδιοκτήτης του Corsa, αφού με το ποσό αυτό θα έχει επιπλέον στη διάθεσή του έναν ακόμα αερόσακο (για το συνοδηγό) καθώς και ένα αρκετά αποτελεσματικό ηχοσύστημα. 





 Οpel Corsa 1,4 - Skoda Fabia 1,4 100PS
 
Μικρο-μέγαλα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Υπεροχή του Corsa...
Ποιοτικά εσωτερικά με διαφορετικό όμως στυλ
Πιο σπορτίφ το Opel Corsa, πιο άνετο το Skoda Fabia