Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/12/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/12/2000

Υπερέχει ο κινητήρας του Sirion  

Ο δηγώντας τα δύο αυτοκίνητα σε αστικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τις διαφορές αναφορικά με τα χαρίσματα ή τις αρετές τους. Ο νεότευκτος της παρέας, το Corsa 1,4, υπερτερεί σε επίπεδο αίσθησης και σπορτίφ χαρακτήρα χάρη στο πιο άκαμπτο πλαίσιο και τις πιο σφικτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Αποτέλεσμα των παραπάνω ατού είναι η εκδήλωση μικρότερων κλίσεων στις στροφές αλλά και πιο "ήπιων" τάσεων υποστροφής στο όρια της πρόσφυσης. Πιο αναλυτικά, ο οδηγός του Fabia 1,4 θα εξαντλήσει τα αποθέματα πλευρικής πρόσφυσης πολύ πιο νωρίς από τον οδηγό του Corsa, πράγμα το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την αντιμετώπιση πιο νευρικών αποσταθεροποιήσεων του εμπρόσθιου τμήματος. Αναφορικά με την αίσθηση του τιμονιού (με ηλεκτρική υποβοήθηση στο Corsa, με υδραυλική στο Fabia), το γερμανικών καταβολών μοντέλο παίρνει ένα μικρό προβάδισμα, χάρη στην πιο "στιβαρή" του αίσθηση στις υψηλές ταχύτητες. Τα φρένα των δύο αυτοκινήτων είναι αποτελεσματικά και επαρκούν προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες επιβράδυνσης. Σε επίπεδο αίσθησης, ωστόσο, η υπεροχή του συστήματος πέδησης του Corsa 1,4 είναι μεν μικρή, αλλά όμως υπαρκτή. Στην ευθεία το Opel Corsa μπορεί είναι πιο προβλέψιμο και ασφαλές αφού οι αναρτήσεις του δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να πλέει, ούτε και να επηρεάζεται σημαντικά από τους δυνατούς ανέμους. Το Fabia, ωστόσο, θα εμφανίσει μικρές αστάθειες στις πολύ υψηλές ταχύτητες εξαιτείας της μαλακότερης ανάρτησης. Η συγκεκριμένη επιλογή, βέβαια, έχει θετικό αντίκτυπο στον τομέα της άνεσης, αφού τα ελατήρια και τα αμορτισέρ του Skoda Fabia απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις ταλαντώσεις από τις λακκούβες του ελληνικού οδοστρώματος. Και στα δύο, ωστόσο, η πίσω ανάρτηση (ημιάκαμπτος άξονας) δεν αντιμετωπίζει με... φιλικότητα τις εγκάρσιες ανωμαλίες. 


Ο νέος κινητήρας της Suzuki, είναι κατασκευασμένος από ελαφρύ κράμα μετάλλων Η αποδιδόμενη ισχύς ικανοποιεί, όπως και τα αποθέματα ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών. Η λειτουργία του κινητήρα μπορεί να χαρακτηριστεί πολιτισμένη παρά τα υψηλότερα (σε σχέση με τον κινητήρα του Sirion) επίπεδα θορύβου που παράγει. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σαφές, με μακριά κλιμάκωση, κάτι που "κοστίζει" σε επιδόσεις αλλά περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου. 
Ο κινητήρας DOHC του Daihatsu Sirion διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, την ευστροφία του και τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις που προσφέρει. Η τεχνολογία του είναι σύγχρονη, καθώς φέρει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (DVVT) και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Οι σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αρκούντως "κοντές" αναδεικνύοντας τα προτερήματα του μηχανικού συνόλου.



 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ: Daihatsu Sirion 1,3 4x4 - Suzuki Ignis 1,3 4x4
 
Oψεις του ίδιου νομίσματος...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Με διαφορετική φιλοσοφία (και) στο εσωτερικό
Αυτοκίνητα πόλης με διαφορετικές προτεραιότητες
Υπερέχει ο κινητήρας του Sirion