Περιοδικό - Test

Suzuki Vitara:
 
Πετυχημένη προσέγγιση
 

Τετρακίνητο που παρουσιάστηκε το ’88 σε αυτήν την έκδοση και αντικαταστάθηκε από την 16βάλβιδη έκδοση το 1990. Η Suzuki με το Vitara πέτυχε απόλυτα το στόχο της, ο οποίος ήταν να κατασκευάσει ένα σύγχρονο όχημα εκτός δρόμου, που να απευθύνεται στο νεανικό κοινό και όχι μόνο. Το βασικό του πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να κινηθεί εξίσου άνετα τόσο στην πόλη, όσο και στο χωματόδρομο, αφού το πάντρεμα που κατάφερε να κάνει η Suzuki μεταξύ ασφάλτινης και χωμάτινης ρύθμισης των αναρτήσεων, ήταν απόλυτα ικανοποιητικό, ενώ ενίοτε μπορεί να προσφέρει και τις χαρές ενός κάμπριο. Βέβαια, ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι η σχετικά υψηλή τιμή του, αλλά ότι πληρώσεις παίρνεις. Για το λόγο αυτόν είναι ιδαίτερα δημοφιλές στην αγορά του μεταχειρισμένου, αν και ο αριθμός των Vitara από δεύτερο χέρι είναι σχετικά μικρός. Η πρώτη έκδοση που ήρθε στην Ελλάδα είχε κινητήρα 1.6 λίτρων με 8 βαλβίδες και ισχύ 80 ίππους, τιμή αρκετά καλή για τα μέτρα της εποχής. Στο δρόμο μπορεί να κινηθεί σβέλτα χωρίς να προβληματίσει τον οδηγό του, ενώ είναι σημαντικό ότι ο κινητήρας αποδίδει από χαμηλά τη μέγιστη ροπή του και είναι φιλικός τόσο στην πόλη όσο και στις εκτός δρόμου διαδρομές. Για εκείνους που ζητούν κάτι παραπάνω, υπάρχει η 16βάλβιδη έκδοση με 95 άλογα, που μετατρέπει το Vitara σε ένα από τα πιο γρήγορα τετρακίνητα της κατηγορίας του. Πέρα από αυτά, το Vitara διαθέτει χώρους για τέσσερις επιβάτες, αλλά κάποιες παραχωρήσεις χρειάζεται να γίνουν στην μεταφορά αποσκευών, αφού ο αντίστοιχος χώρος στην 3θυρη έκδοση είναι μικρός. Για όσους χρειάζονται πάντως μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις τους, υπάρχει και η έκδοση Wagon με πέντε πόρτες και αρκετά μεγάλο χώρο αποσσκευών. Οσοι θέλουν να αισθάνονται τις μυρωδιές τις φύσης, τον ήλιο και τον αέρα περισσότερο από κάποιους άλλους, τότε υπάρει και η κάμπριο έκδοση με τον απαιραίτητο συμβιβασμό όμως στους αεροδυναμικούς θορύβους και την περιορισμένη ακαμψία του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα σε δρόμους με κακό οδόστρωμα. Λόγω της ιδιαιτερότητας της κατηγορίας, είναι απαραίτητο να γίνουν κάποιοι έλεγχοι πριν αποφασιστεί η τελική αγορά. Τα σημεία που πρέπει οπωσδήποτε να ελένχθουν είναι η ανάρτηση και το κάτω μέρος του αυτοκινήτου από κτυπήματα, λόγω off road χρήσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων παρουσιάζει κάποια μικρή ευπάθεια, ενώ είναι χαρακτηριστική και η θορυβώδης λειτουργία των βαλβίδων. Τέλος, σε κάθε περίπτωση καλό είναι να ζητούμε το βιβλίο συντήρησης των service, ώστε να διαπιστώνουμε τις όποιες αλλαγές έχουν γίνει σε όλα τα εξαρτήματα. Τα ανταγωνιστικά μοντέλα είναι: Toyota RAV4 3d, Opel Fronera 3d.

. Αξίζει για:
1.  Αξιοπιστία
2. Επιδόσεις στην 16V έκδοση
3.  Μεταπώληση