Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/1/2005
Test mtx
Golf GTΙ
Μια ιδέα, ένα λοGόTυπο … μια Iστορία
H οδική συμπεριφορά παραδοσιακά είναι σπορτίφ.
Το GΤI που "κόλλησε" τότε η Volkswagen στο Golf έμελλε να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων που προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τον ανήσυχο κι ενθουσιώδη οδηγό. Ευτυχώς για εκείνους, το GTI αποτελεί και το μόνο αρκτικόλεξο που δεν έχει χάσει το νόημά του στο βωμό του εκσυγχρονισμού.
Πριν από 28 χρόνια έκανε την εμφάνισή του στην αγορά το Golf GΤI. Βασιζόμενο στο δημοφιλές τότε Golf 1ης γενιάς, το αρκτικόλεξο GTI (Grand Turismo Injection) όριζε μια φιλοσοφία που έκανε τα πρώτα της δειλά βήματα. Μια φιλοσοφία όμως που από τότε μέχρι και σήμερα την έχουμε δει κάμποσες φορές σε πολλά αυτοκίνητα με παραλλαγές όμως του τίτλου GΤI. Το Golf, έχοντας μέχρι σήμερα φιλοξενήσει σε όλες τις γενιές του τα αρχικά GTI (με πωλήσεις περίπου 1.500.000 μονάδων), συνεχίζει την παράδοση και στην πέμπτη γενιά του. Το Golf V Gti είναι το πιο δυνατό, το πιο στιβαρό και το πιο ποιοτικό Golf GTI που έχει κατασκευάσει η Volkswagen, γεγονός που του επιτρέπει να διεκδικεί τα αρχικά GTI ως σήμα κατατεθέν πλέον. Η αλήθεια είναι ότι η ευαίσθητη κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων έχει δεχθεί πολλές ανατροπές σε σχέση με το παρελθόν και εν μέρει έχει χάσει τη μαγεία της. Αυτός είναι και ο λόγος που αντικρίζοντας κάποια αρχικά (όπως και το GTI) δεν είμαστε πλέον σίγουροι για το τι αυτό θα σημαίνει συνολικά για το αυτοκίνητο. Το Golf GTI δεν αποτελεί εξαίρεση και όσο και να μας προϊδέασε η δυναμική εμφάνισή του έπρεπε να μας δώσει τα διαπιστευτήριά του στο δρόμο. Και το έκανε. Η Volkswagen κατάφερε να εκσυγχρονίσει το Golf GTI δίδοντάς του όλα τα στοιχεία που αναζητά κάθε λάτρης της σπορτίφ οδήγησης. Δυνατό κινητήρα, σπορ αλλά όχι απόλυτο στήσιμο, πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι και το κιβώτιο, προοδευτικότητα αντιδράσεων, άνετη ανάρτηση σε μακρινά ταξίδια, καλά φρένα και καυτές επιδόσεις συνδυάζοντάς τα φυσικά με όλα τα προτερήματα του ονόματος Golf (ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία κ.λπ.). Το Golf V GTI διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του εμφανισιακά κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα όπου η κυψελοειδής μάσκα που εκτείνεται μέχρι και χαμηλά στον προφυλακτήρα δημιουργεί ένα ανεξάρτητο τμήμα τονίζοντας τη δυναμική του αμαξώματος. Ο προφυλακτήρας εμπρός είναι ανασχεδιασμένος ενώ την σπορτίφ εικόνα συμπληρώνουν τα μαύρου χρώματος προστατευτικά μαρσπιέ, ο κατά το ήμισυ μαύρος πίσω προφυλακτήρας (όπως και σε όλες τις εκδόσεις), η διπλή απόληξη της εξάτμισης και οι ζάντες ελαφρού κράματος των 17 ιντσών. Η σπορτίφ ατμόσφαιρα συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου όλα τα στοιχεία έχουν προστεθεί με μοναδικό τρόπο χωρίς να αλλοιώνουν την ποιοτική εικόνα του Golf, που είναι και πάλι πρωταγωνίστρια. Ο συνεχιστής της παράδοσης λοιπόν και ίσως το αυτοκίνητο που διαιωνίζει την κατηγορία των GTI θα ξεκινήσει την πορεία του στην αγορά προς τα τέλη του Ιανουαρίου ενώ η τιμή του -αν και δεν έχει ακόμα καθοριστεί- αναμένεται να κυμαίνεται κοντά στα 30.000 ευρώ.
Συν και πλην
(+): Οδική συμπεριφορά. Κινητήρας
(-): Αίσθηση φρένων (ειδικά μετά την εμπλοκή)

Κινητήρας
Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι υποδειγματικός όσον αφορά τη λειτουργία του ενώ η χροιά του "ξυπνάει" αναμνήσεις.
GTI με Τurbo FSI;
Μπορεί το GΤi να ήταν άρρηκτα συνδεδεμένο στο παρελθόν με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, όμως αυτό μπορούμε να το συγχωρήσουμε -όπως στο Golf IV- και στο άρτι αφιχθέν υπερτροφοδοτούμενο Golf V. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την υποδειγματική λειτουργία του που σε τίποτα δεν υποδηλώνει την παρουσία υπερτροφοδότη -όπως άλλωστε συνέβαινε και με τον 1,8 λίτρων της προηγούμενης γενιάς- αφού είναι ελαστικός από τις χαμηλές στροφές χωρίς ξεσπάσματα ισχύος και με μεστή λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Το δίλιτρο μηχανικό σύνολο ενσωματώνει τεχνολογία στρωματοποιημένης έκχυσης καυσίμου (FSI) και με τη βοήθεια υπερτροφοδότη αποδίδει 200 ίππους και 280 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που προέρχονται και από το συνδυασμό του με 6τάχυτο κιβώτιο είναι αν μη τι άλλο αντάξιες ενός GTI αυτοκινήτου ενώ αντίθετα με τις υπόλοιπες -ακόμα και γρήγορες εκδόσεις του Ομίλου- ο ήχος που παράγει (σε αυτό συμβάλλει και το ram-air) είναι πραγματικά σπορτίφ θυμίζοντας έντονα το αδελφό Αudi S3.

To VW Golf GTI στην πίστα των Μεγάρων
Μπορεί η πίστα να μην περιλαμβάνεται αναγκαστικά στο μενού των επιλογών κάθε υποψήφιου ιδιοκτήτη ενός GTI, παρ' όλα αυτά η συγκεκριμένη διαδικασία είναι αποκαλυπτική των δυνατοτήτων κάθε αυτοκινήτου. Το VW Golf GTI επιβεβαίωσε τον σπορτίφ, αλλά γενικότερα φιλικό χαρακτήρα του, αποδεικνύοντας γενικότερα ουδετερότητα και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Με απενεργοποιημένο το ESP το εμπρός μέρος ακολουθεί τις εντολές του οδηγού χωρίς υπερβολικές τάσεις υποστροφής ισχύος, αφήνοντας μόνο τον εσωτερικό τροχό να σπινάρει χωρίς όμως να μειώνονται σημαντικά τα επίπεδα της ελκτικής πρόσφυσης. Στην είσοδο των κλειστών στροφών το πίσω μέρος παραμένει γενικότερα ουδέτερο, ανοίγοντας την τροχιά του μόνο όταν ο οδηγός το επιδιώξει με απότομο turn in ή φρενάρισμα στην είσοδο της στροφής. Τα φρένα από την άλλη πλευρά αποδεικνύονται πολύ πιο αποτελεσματικά από ό,τι δείχνουν, χρεώνοντας κάποια έξτρα δέκατα στους πρώτους γύρους της δοκιμής. Τέλος το αμάξωμα επιβεβαιώνει την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας συνολικά κορυφαίας εικόνας.

 
 Golf GTΙ
Οδική συμπεριφορά