Πολύ καλός ο νέος δίλιτρος και το κιβώτιο των έξι σχέσεων
Πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας επέδειξε ο τετρακύ-λινδρος και δίλιτρος κινητήρας
της 320i.
Προς το παρόν η βασική επιλογή από την γκάμα της νέας Σειράς 3 είναι η έκδοση 320i με κινητήρα 1.995 κ.εκ. ο οποίος βασίζεται στον επίσης δίλιτρο και τετρακύλινδρο των 143 ίππων που εφοδίαζε την έκδοση 318i στην απερχόμενη γενιά της μεσαίας BMW. H ισχύς έχει αυξηθεί πλέον στους 150 ονομαστικούς ίππους/6.200 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής είναι 200 Nm/3.600 σ.α.λ. Ο εν λόγω κινητήρας ευνοείται από την παρουσία συστημάτων όπως το Valvetronic (συνεχής έλεγχος του χρονισμού και τους ανοίγματος των βαλβίδων) αλλά και το bi-Vanos (σύστημα για τη συνεχή ρύθμιση της θέσης των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής) και εμφανίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ελαστικότητα σχεδόν σε όλο το φάσμα περιστροφής και ένα πολύ θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές έως και πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. Ο χαρακτήρας του μηχανικού συνόλου είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί. Το δεύτερο μεγάλο νέο σχετικά με τη Σειρά 3 είναι ο εφοδιασμός όλων των εκδόσεων με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η κλιμάκωση των σχέσεων είναι όπως συνήθως πολύ ισορροπημένη με βασικό στοιχείο τις σχετικά κοντές πέντε σχέσεις και την έκτη να έχει χαρακτήρα overdrive όπως αναφέρει σχετικά και η εταιρεία. Στην πράξη η επιτάχυνση είναι σχετικά καλή με επιλεγμένη την έκτη, αν και η μέγιστη ταχύτητα ή τα γρήγορα προσπεράσματα επιτυγχάνονται εύλογα με την πέμπτη ή κάποια μικρότερη σχέση ανάλογα και με τις οδικές συνθήκες. Πάντως η επιλογή της έκτης σχέσης σε ένα ταξίδι ηρεμεί το ρυθμό λειτουργίας του κινητήρα (140 χλμ/ώρα με 6η συνεπάγονται ρυθμό περιστροφής λίγο πάνω από τις 3.000 σ.α.λ.) και ευνοεί και τον περιορισμό της κατανάλωσης.