Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/3/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/3/2005
Test mtx
To νέο σύμβολο
Στο δρόμο
Σταθερή, ουδέτερη και εκ του φυσικού της ευχάριστη
Πέρα από το κύρος που αποπνέει, την ποιότητα κατασκευής που την χαρακτηρίζει καθώς και τους ισχυρούς της κινητήρες, η Σειρά 3 της BMW είναι ένα από τα πιο επιθυμητά οχήματα λόγω της οδικής της συμπεριφοράς. Η πίστη της BMW στην αξία αυτού του χαρακτηριστικού υπογραμμίζεται και στην πέμπτη γενιά του μεσαίου της μοντέλου. Τα πρώτα στοιχεία που σημειώνει ο οδηγός είναι η στιβαρότητα του πλαισίου και η βαριά, σίγουρη αίσθηση του τιμονιού από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης (δηλαδή ακόμη και σε ελιγμό στάθμευσης ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι το σύστημα διεύθυνσης εστιάζει πρωτίστως στο να παρέχει ακριβείς πληροφορίες και δευτερευόντως στο να είναι άνετο). Η ανάρτηση είναι επίσης αρκετά σφικτή από πλευράς ρυθμίσεων, κάτι που σε συνδυασμό με την έντονη ακαμψία έχει ως αποτέλεσμα μια μικρή νευρικότητα σε γρήγορες διελεύσεις πάνω από ανωμαλίες. Οι λακκούβες ωστόσο δεν θα ενοχλήσουν, καθώς είναι μεν αισθητή η ταλάντωση από την απορρόφηση του κραδασμού αλλά η όλη διαδικασία γίνεται ιδιαιτέρως πολιτισμένα και αθόρυβα. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι το όχημα της δοκιμής διέθετε ελαστικά 225/45 σε ζάντες διαμέτρου 17 ιντσών οι οποίες περιορίζουν εν μέρει την άνεση της 320i (η βασική έκδοση φέρει συνδυασμό 205/55 16"). Το αυτοκίνητο πάντως δεν αργεί να αποκαλύψει τον “έμφυτο” σπορτίφ προσανατολισμό του όντας σταθερό ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες στην εθνική οδό όπου είναι απολαυστική η σταθερότητα με την οποία κινείται π.χ. σε μια καμπή διαρκείας. Σε δρόμο με στροφές η ουδετερότητα είναι αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο, και ήδη κορυφαίο στον τομέα αυτό, όχημα. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και συστήματα δυναμικού ελέγχου των φρένων, μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς ή πλήρως. Όσο το DSC λειτουργεί, οι τάσεις υπερστροφής γίνονται σπάνια αντιληπτές και δημιουργούνται συνεπώς οι προϋποθέσεις για πολύ γρήγορα περάσματα από ελικοειδείς διαδρομές. Όταν το DSC απενεργοποιείται πλήρως, η υπερστροφή εμφανίζεται ομαλά και αρκετά προβλέψιμα κυρίως στην έξοδο μιας στροφής ενώ το σύστημα διεύθυνσης επιτρέπει άμεση διόρθωση της πορείας, τόσο άμεση μάλιστα καθώς ακόμη σε οριακές συνθήκες το όχημα θα τινάξει μόνο μία φορά το πίσω μέρος του (ένα "ανάποδο τιμόνι" είναι συνήθως το μόνο που χρειάζεται). Σε πολύ κλειστά κομμάτια το εμπρός μέρος έχει μια τάση να "ελαφρώνει" λίγο και να επιφέρει υποστροφή χωρίς πάντως να υπάρχει εξέλιξη σε αυτό το φαινόμενο. Κορυφαία είναι η αίσθηση των φρένων ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου είναι σαφής και σε θέση τέτοια που επιτρέπει γρήγορες αλλαγές.
Η νέα BMW Σειρά 3 κινείται ουδέτερα σε στροφές ακόμη και όταν αυτές προσεγγίζονται γρήγορα. Στην εθνική οδό είναι σταθερή σε υψηλές ταχύτητες.

Η υπερστροφή (είτε ηθελημένη είτε ως φυσική αντίδραση) είναι ελεγχόμενη και εξελίσσεται προοδευτικά και ελεγχόμενα.

Στην πράξη η ανάρτηση επιτρέπει κάποιες κλίσεις στις στροφές ενώ στην εθνική οδό έδειξε να λειτουργεί σχετικά πιο ευχάριστα όσο οι ταχύτητες κίνησης αυξάνονται.

 
 BMW Σειρά 3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Παθητική ασφάλεια
Συμπέρασμα