ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/4/2005
Θέματα αγοράς mtx
Οι τιμές των αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Παραμένουν ελκυστικές οι τιμές
Στα μικρά κυβικά είναι πιο συμφέρουσα η αγορά στην Ελλάδα, όπως το Hyundai Getz 1,1.
Η πρόσφατη αύξηση του Φ.Π.Α. από το 18% στο 19% μπορεί να αύξησε ελαφρώς τις τιμές των αυτοκινήτων, αλλά δεν είναι σε θέση να αλλάξει το γεγονός ότι οι τιμές λιανικής στην Ελληνική αγορά παραμένουν στις πιο εμπορικές κατηγορίες από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη.
Η αύξηση του ποσοστού του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας από το 18% στο 19% όπως ήταν λογικό επέφερε κάποιου είδους αναστάτωση στο ελληνικό εμπόριο από την 1η Απριλίου 2005 οπότε και τέθηκε σε ισχύ. Μια τέτοια εξέλιξη δεν θα μπορούσε φυσικά παρά να επιφέρει αλλαγές και στις τιμές των καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων. Όπως φαίνεται από τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών, οι τιμές είναι αυξημένες κατά μια τάξη μεγέθους των 100-150 ευρώ περίπου τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις κλάσεις των μικρών, μικρομεσαίων και μεσαίων οχημάτων. Oπως θα διαπιστώσετε και εσείς από τα όσα παραθέτουμε στη συνέχεια, οι τιμές των αυτοκινήτων στη χώρα μας παραμένουν από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη. Ξέχωρα από αυτό, ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά είναι πλέον τόσο οξύς, που οι εισαγωγικές εταιρείες αναγκάζονται - με τίμημα την ολοένα και μεγαλύτερη συμπίεση του περιθωρίου κέρδους τους - να προβαίνουν σε σημαντικές προσφορές (εκπτώσεις, δώρα, δωρεάν service κ.ά.) και να προσφέρουν πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά (άτοκες δόσεις, μηδενική προκαταβολή κ.λπ.). Επίσης, ειδικά τους τελευταίους μήνες έχουν λανσαριστεί πολλά και σημαντικά νέα μοντέλα, που όχι απλώς είναι καλύτερα από αυτά που αντικατέστησαν, αλλά διαθέτουν πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού και πολλά νέα τεχνολογικά συστήματα στην ίδια ή ακόμη και χαμηλότερη τιμή! Ο ευεργετικός για τους Ελληνες καταναλωτές, πολυσύνθετος ανταγωνισμός των εταιρειών (θυμίζουμε ότι οι ιαπωνικές και κορεατικές μάρκες στην Ελλάδα έχουν υψηλά μερίδια σε αντίθεση με τις περισσότερες δυτικοευρωπαϊκές αγορές) αναμένεται να διατηρήσει χαμηλά τις τιμές και τα επόμενα χρόνια, σε αντίθεση με το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων που εκτιμάται ότι θα αυξηθεί. Στις επόμενες σελίδες μπορείτε να ενημερωθείτε μεταξύ άλλων για τις νέες τιμές των αυτοκινήτων (όσων από αυτών είχαν εκδώσει νέους τιμοκαταλόγους μέχρι την ώρα που "έκλεινε" το τεύχος), ενώ παραθέτουμε τις απόψεις στελεχών της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και συγκρίνουμε τα 10 δημοφιλέστερα μοντέλα του 2005 με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα που διατίθονταν στην αγορά 10 χρόνια πριν.
Τι είναι ο Φ.Π.Α.;
Ο Φ.Π.Α. πρωτοεμφανίστηκε στην Ε.Ο.Κ. το 1967 και πήρε την τελική του μορφή το Μάιο του 1977 με την περίφημη "έκτη οδηγία". Στην Ελλάδα τέθηκε σε ισχύ από την 1/1/1987 με βασικό συντελεστή 18% και μειωμένο στο 8% ανάλογα με το προϊόν ή την υπηρεσία (σήμερα είναι πλέον 19% και 9% αντίστοιχα).Πρόκειται για φόρο του τζίρου των επιχειρήσεων ο οποίος αντικατέστησε τον μέχρι τότε γνωστό ως Φ.Κ.Ε. (ή Φόρο Κύκλου Εργασιών) αλλά είναι πρακτικά έμμεσος γενικός φόρος καθώς έχει πληρωθεί από τον τελικό καταναλωτή. Η Ε.Ε. προβλέπει χαμηλότερο συντελεστή στις χώρες μέλη το 15% και όπως φαίνεται στον διπλανό πίνακα το εύρος των συντελεστών με στοιχεία Σεπτεμβρίου του 2004 κυμαίνεται έως και 25%.

 
 Οι τιμές των αυτοκινήτων στην Ελλάδα
nees_times
Τιμές και φόροι στην Ευρώπη
Σύγκριση τιμών σε βασικά μοντέλα και βασικές αγορές
Ford Fiesta 2005 vs Ford Fiesta 1995
Ford Focus 2005 vs Ford Escort 1995
Ηyundai Accent 2005 vs Hyundai Accent 1995
Opel Astra 2005 vs Opel Astra 1995
Opel Corsa 2005 vs Opel Corsa 1995
Renault Megane 2005 vs Renault 19 1995
Seat Ibiza 2005 vs Seat Ibiza 1995
Toyota Corolla vs Toyota Corolla 1995
Toyota Yaris 1,0 2005 vs Τοyota Starlet 1995
VW Golf