Αισθητά βελτιωμένο είναι το νέο Passat στο δρόμο σε σχέση με το προγενέστερο.
Η έκτη κατά σειρά γενιά του μεσαίου VW, Passat, παρουσιάζεται ολοκληρωμένη όσο ποτέ άλλοτε και αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία με πολλά πλεονεκτήματα και κανένα ουσιαστικό μειονέκτημα.
Tριάντα δύο χρόνια παρουσίας, έξι γενιές και 13 εκατομμύρια συνολικές πωλήσεις παγκοσμίως μετράει ο εκπρόσωπος της VW στη μεσαία κατηγορία, το επιτυχημένο Passat. H τελευταία έκτη γενιά αλλάζει ταυτότητα συνδυάζοντας το πολυτελές ύφος με δυναμικά χαρακτηριστικά από τον πιο "ουδέτερο" χαρακτήρα των προηγούμενων μοντέλων. Μάλιστα σε σχέση με το προγενέστερο, το οποίο παρουσιάστηκε το 1996 και ανανεώθηκε το 2000, δεν εμφανίζει κανένα κοινό στοιχείο τόσο από πλευράς σχεδίασης, όσο και μηχανικών μερών και τεχνολογίας.
Εμφάνιση
Εξωτερικά το νέο Passat χαρακτηρίζεται για τις αυξημένες του διαστάσεις (μεγαλύτερες από του προγενέστερου), οι οποίες σε συνδυασμό με τη στιβαρότητα που αποπνέει το κάνουν να προσελκύει τα βλέμματα. Χωρίς να διακρίνεται για τις κομψές του φόρμες είναι ελκυστικό και σύμφωνο με τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα της φίρμας, όπως είναι η νίκελ μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα που θυμίζουν τα πρωτότυπα μοντέλα Concept R και C. O πίσω όγκος με την ακμή που σχηματίζεται στο τελείωμά του είναι αρκετά υπερυψωμένος, ενώ πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι τα φωτιστικά σώματα με τους λαμπτήρες τεχνολογίας LED. Σημαντικός "αέρας" αλλαγής υπάρχει και στο εσωτερικό με τους άφθονους χώρους, την προσεγμένη ποιότητα, τη σύγχρονη σχεδίαση και τα νέας τεχνολογίας αυτοματοποιημένα συστήματα. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις είναι νέα, ενώ όσον αφορά τους κινητήρες βενζίνης υπάρχουν μόνο δύο επιλογές και αφορούν τα FSI μηχανικά σύνολα των 1,6 και 2,0 λτ. ονομαστικής απόδοσης 115 και 150 ίππων αντίστοιχα.
Εκδόσεις
Το Passat των 1,6 λτ. είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Trendline (20.200 ευρώ), Comfortline όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής (21.900 ευρώ) και Sportline (22.400 ευρώ) με τα σπορτίφ καθίσματα και την ανάλογη ρύθμιση της ανάρτησης.
Κινητήρας : Καλή ελαστικότητα και ικανοποιητικές επιδόσεις
Ο FSI κινητήρας των 1,6 λτ. κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων μετάδοσης.
Το FSI μηχανικό σύνολο των 1,6 λτ. με τους 117 πραγματικούς ίππους (έναντι 115 ίππων που ανακοινώνει η VW), συνδυάζεται με 6 ταχύτητες, των οποίων η διάταξη δεν αφήνει τον κινητήρα να "κρεμάσει". Οι ρυθμοί που επιταχύνει το αυτοκίνητο ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας και ουσιαστικά μόνο σε ανηφορικά τμήματα θα αναζητήσει ο οδηγός περισσότερη δύναμη.
Η ελαστικότητά του είναι καλή από τις χαμηλές στροφές (π.χ. με 3η ταχύτητα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. εμφανίζεται πρόθυμος), ενώ εύκολα ανεβάζει στροφές. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι εύχρηστος στις εναλλαγές σχέσεων με σωστές διαδρομές και θετικό "κούμπωμα".
Αρνητικό στοιχείο του κινητήρα είναι η τραχύτητα που παρουσιάζει από χαμηλό εύρος στροφών, κάτι που δεν ταιριάζει με τη συνολικά πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου.
Μας άρεσε
Η οδική συμπεριφορά, η άνεση της ανάρτησης, η στιβαρότητα του πλαισίου, οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, η "επιβλητική" του εικόνα, η προσεγμένη ποιότητα.
Δε μας άρεσε
Η τραχύτητα και ο θόρυβος του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας.