ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/4/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/4/2006
Θέματα αγοράς mtx
Πρωτότυπα που θα μπουν στην παραγωγή
Ιδέες “χρυσάφι”
Πιο σπορτίφ εμφάνιση ανάλογη της οδικής του συμπεριφοράς θα έχει το νέο Mondeo, το οποίο θα βασιστεί εν μέρει στο Iosis.
Για πρώτη φορά ίσως τα τελευταία χρόνια, τόσα πολλά πρωτότυπα έχουν τόσες πολλές πιθανότητες να μπουν στη γραμμή μαζικής παραγωγής.
Οι όχι πολύ μακρινές εποχές, όπου οι εταιρείες εξέλισσαν πρωτότυπα οχήματα -απλώς- για να εντυπωσιάσουν το κοινό κάποιας έκθεσης, έχουν περάσει. Πλέον τίποτα δε βγαίνει "για πλάκα" και σχεδόν κάθε πρωτότυπο αποτελεί προπομπό ενός οχήματος παραγωγής, ενώ εάν δεν προκριθεί ολόκληρο, τότε σίγουρα πολλά από τα στοιχεία του θα περάσουν στο τελικό προϊόν.
H αξία των πρωτότυπων
Τα πρωτότυπα δεν εκτίθενται πλέον μόνο για να "σφυγμομετρήσουν" το κοινό και τις αντιδράσεις του. Είναι πλέον πολύ πιο εξελιγμένα και σκοπός των κατασκευαστών είναι μέσα από την εξέλιξη του πρωτότυπου να προβλέψουν ή ακόμη και να λύσουν από πολύ νωρίς προβλήματα, που ίσως εμφανίσει το όχημα παραγωγής. Τα περισσότερα από τα σημερινά πρωτότυπα λοιπόν έχουν δοκιμαστεί ακόμη και στο δρόμο. Αυτό, σε συνδυασμό με τον πολύ περιορισμένο χρόνο, που χρειάζεται πλέον το σχεδιαστικό σκέλος της ανάπτυξης (λόγω προηγμένης τεχνολογίας Computer Aided Design, εικονικής πραγματικότητας κ.λ.π.), δίνει την ευκαιρία στις εταιρείες να φέρουν πολύ γρήγορα το όχημα στη γραμμή μαζικής παραγωγής και με μεγαλύτερη σιγουριά. Διαβάστε στις επόμενες σελίδες τα (περισσότερα από κάθε άλλη φορά) πρωτότυπα, που είναι πιθανό ή και σίγουρο ότι θα παραχθούν.
Audi Roadjet Concept
Παρουσιάστηκε στο Ντιτρόιτ το φετινό Γενάρη και η έγκριση δόθηκε μια εβδομάδα μετά το ντεμπούτο του. Πρόκειται για το Αudi Roadjet, ένα χάτσμπακ για τη μεγάλη όμως κατηγορία, το οποίο θα μπει ανάμεσα στο Α4 και στο Α6, από το οποίο θα προέλθουν και οι κινητήρες. Για τις Η.Π.Α. λογικά θα δοθεί στο όχημα ένας χαρακτήρας SUV και πιθανότατα και το όνομα "Q5". Να σημειωθεί, ότι την πλατφόρμα του Roadjet θα τη "δούμε" σε πολλά ακόμη μοντέλα, άνω του Α3.
Audi TT: Shooting Break
Το εν λόγω concept δεν παρουσιάστηκε απλώς για να δώσει μια πρώτη γεύση για το νέο ΤΤ (φωτό αριστερά), το οποίο παρουσιάστηκε προ ημερών. Πρόκειται για μια κίνηση της Audi απόλυτα ζυγισμένη απέναντι στον ανταγωνισμό, ο οποίος διαθέτει πλέον οχήματα όπως η BMW Z4 Coupe, ενώ δεν αποκλείεται να μπουν και άλλες εταιρείες σε αυτό το "παιχνίδι". Μικρές ή και καθόλου αλλαγές αναμένονται στη σχεδίαση, ενώ τα μηχανικά μέρη θα είναι λογικά κοινά με το ΤΤ.
BMW CS1
Είπαμε ότι, τα πρωτότυπα περνούν πλέον γρήγορα στη γραμμή παραγωγής. Η BMW και το CS1 ίσως αποτελούν εξαίρεση (το πρωτοείδαμε στη Γενεύη το Μάρτη του 2002), όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν απασχολεί τη φίρμα. Αντίθετα, με ένα και μόνο πρωτότυπο, η BMW δείχνει πώς θα είναι η τρίθυρη, αλλά και η ανοικτή έκδοση της Σειράς 1, οι οποίες αναμένονται στην αγορά στα τέλη του 2006 και το 2008 αντίστοιχα. Το βασικό στοιχείο είναι ότι, μάλλον θα επιλεχθεί σκληρή αναδιπλούμενη οροφή και όχι ένα soft-top, όπως στο CS1.
Fiat 500: Η επιστροφή του θρύλου
Η Fiat αναβιώνει το σχήμα που την έκανε διάσημη και μετουσιώνει το πνεύμα (ίσως και το όνομα) του Topolino σε ένα σύγχρονο μίνι, το οποίο θα εξελιχτεί από κοινού με τη Ford και το νέο Ka. Η πρώτη γεύση δίνεται από το πρωτότυπο Trepiuno, απ' όπου γίνεται αντιληπτή και η σαφής ρετρό διάθεση της ιταλικής εταιρείας. Οι πιο σύγχρονοι και οικονομικοί κινητήρες πετρελαίου αλλά και βενζίνης θα δίνουν ώθηση στο νέο Fiat, ενώ κορυφαία αναμένεται να είναι (ξανά) η εκμετάλλευση των χώρων. Στη κατασκοπευτική φωτό (scoop) κάτω αριστερά, βλέπετε πώς αναμένεται να είναι το όχημα παραγωγής.
Forf Iosis: Λέγε με και "Mondeo"
Η Ford παραδέχεται ότι, το Iosis θα επηρεάσει το επόμενης γενιάς Mondeo, δίνοντας επί της ουσίας αυτό, που ίσως δεν αποτελεί ατού για το σημερινό αυτοκίνητο, δηλαδή μια πιο ζωντανή και λιγότερο συντηρητική εμφάνιση. Με βάση μια πολύ καλή πλατφόρμα (η avant-premiere αυτής είναι τα S-Max και Galaxy) και με γνωστούς (στα 1,8 και 2,0 λίτρα) και λιγότερο γνωστούς (πεντακύλινδρους με και χωρίς turbo), το επόμενο Mondeo (μικρή κατασκοπευτική φωτό scoop) αναμένεται να ξεχωρίζει εκ νέου σε θέματα ευρυχωρίας και αίσθησης στο δρόμο.
Forf Reflex: Nέο Capri;
Όλοι οι κατασκευαστές αναβιώνουν θρυλικά ονόματα του παρελθόντος τους. Η Ford θέλει από καιρό να αναβιώσει το Capri και έχει δείξει πολλά πρωτότυπα του είδους (Visos κ.λ.π.). Πιο πρόσφατο είναι το Reflex (Γενάρης 2006), το οποίο παρουσιάστηκε ως πλατφόρμα καινοτομιών (υβριδική τεχνολογία, αερόσακος ζώνης ασφαλείας κ.λ.π.), όμως το design δεν είναι και τόσο εξωπραγματικό (εξαιρώντας ίσως τα φωτιστικά σώματα).
Citroen
Συνάδελφοι από τη Γαλλία "συνέλαβαν" πρόσφατα τη Citroen να κάνει δοκιμές εξέλιξης ενός εντελώς νέου οχήματος, το οποίο μοιραζόταν πολλά από τα κάτωθι εικονιζόμενα πρωτότυπα C-Airlounge και C-SportLounge. Ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ή ανεπίσημη πληροφόρηση και εκτιμάται ότι, αυτό το όχημα θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε ανάμεσα σε πολυχρηστικό, μεσαίο-μεγάλο χάτσμπακ ή όποιο άλλο συνδυασμό θέλετε. Μείνετε συντονισμένοι…
Κia cee’ d: Nέο Mικρομεσαίο
Στο Σαλόνι του Παρισιού το Σεπτέμβριο θα δούμε την έκδοση παραγωγής του Kia cee'd, το οποίο έκανε πρεμιέρα στις αρχές του χρόνου. Πρόκειται σαφώς για μια πολύ σπορτίφ πρόταση με πεντάθυρο αμάξωμα, το οποίο δεν περιορίζει τη δυναμική του όλου σχήματος. Το μέχρι τώρα "αβάπτιστο" μικρομεσαίο θα παράγεται σε μονάδα στη Σλοβακία, ενώ σχεδιάστηκε στην Ευρώπη κάτι, που εξηγεί πολλά για την (ελκυστική) εμφάνιση του οχήματος και τους στόχους της εταιρείας στην ήπειρό μας. Λεπτομερή τεχνικά στοιχεία, με εξαίρεση το πολύ φυσιολογικό μήκος των 4,3 μέτρων σχεδόν, δεν ανακοινώθηκαν.
Mazda Sassou: Ένα νέο μικρό
Γύρω στους 15-18 μήνες έδιναν οι άνθρωποι της Mazda ως χρονικό ορίζοντα για την παρουσίαση ενός μοντέλου με βάση το πρωτότυπο Sassou, όταν αυτό παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη τον περασμένο Σεπτέμβριο. Κάπου στις αρχές του 2007 λοιπόν, θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις γι' αυτό το μικρό, το οποίο υιοθετεί ένα πολύ δυναμικό σχήμα, ενώ φέρει και μια σημαντική τεχνική "είδηση". Πρόκειται για τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1,0 λίτρου, τον οποίο διαθέτει και ο οποίος, σύμφωνα με ανεπίσημες πηγές, είναι εντυπωσιακός από πλευράς λειτουργίας.
Mazda Kabura
Πρόκειται για ένα πολύ εντυπωσιακό τετράθυρο κουπέ (με τεχνοτροπία διαφορετική από αυτή του RX-8), το οποίο άρεσε πολύ όπου κι αν εμφανίστηκε. Στη Γενεύη, οι άνθρωποι της Mazda έλεγαν, ότι εάν εξεταστεί η παραγωγή του, αυτό θα στοχεύει κυρίως στην αγορά των Η.Π.Α..
Hyundai Genus
Πρόκειται για ένα κουπέ-βάγκον, όπως το αποκαλεί η εταιρεία, με μήκος 4,7 μέτρων και θάλαμο για 2+2 επιβάτες. Διαθέτει δε έναν κινητήρα πετρελαίου στα 2,2 λίτρα, αλλά και σύστημα τετρακίνησης. Το όνομα του είναι "Genus" και η σχεδίαση δεν είναι ιδιαίτερα εξωπραγματική, κάτι που σημαίνει, ότι ίσως εξετάζεται σχετικά σοβαρά. Δεν αποκλείεται άλλωστε, η Hyundai να θέλει να "ξαναμοιράσει" διαφορετικά την "τράπουλα" στην γκάμα της από το Accent και πάνω.
Nissan Qashqai: Στην παραγωγή
Από τις αρχές του 2005 η Nissan είχε επιβεβαιώσει, ότι ένα όχημα με βάση το πρωτότυπο Qashqai θα μπει στην παραγωγή. Το όχημα φέρει τον ενδοεταιρικό κωδικό "P32L" και θα είναι, σύμφωνα με τη Nissan, κάτι ανάμεσα σε πολυχρηστικό, κλασικό χάτσμπακ αλλά και τύποις SUV, καθώς θα έχει και τετρακίνητες εκδόσεις. Ανεπίσημες πηγές αναφέρουν ότι, αυτό το όχημα μαζί με άλλο ένα ή δύο θα συνθέτουν την γκάμα εκδόσεων του επόμενης γενιάς Almera, η οποία θα είναι προφανώς αντισυμβατική. Η παραγωγή θα ξεκινήσει στα τέλη του 2006 και μάλιστα στο Σάντερλαντ της Αγγλίας, με το λανσάρισμα να γίνεται από τις αρχές του 2007.
Οpel Antara GTC: "Ταραχή" στα SUV
Έκανε πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη, ενώ θεωρείται και συγγενικό με το πρωτότυπο T2X της Chevrolet (πρώην Daewoo), το οποίο με τη σειρά του μοιράζεται μέρη με το παραγωγής Chevrolet Captiva. Πρόκειται για ασκήσεις της Opel (και όχι μόνο επί χάρτου) για ένα νέο και πιθανότατα μικρομεσαίο SUV, με πολλά σπορ στοιχεία (όπως το τρίθυρο αμάξωμα). Είναι προφανές, ότι εντείνεται ο ανταγωνισμός στα compact SUVs και η Opel θέλει να είναι έτοιμη.
Renault Fluence: Προς ένα νέο κουπέ
Στο πλαίσιο μιας προσωπικής απόφασης του Κάρλος Γκον, προέδρου της Renault, η γαλλική εταιρεία φέρεται διατεθειμένη να ρίξει στην αγορά ένα νέο κουπέ. Ως βασική πηγή έμπνευσης θα μπορούσαμε να πούμε (σύμφωνα και με τη μικρή κατασκοπευτική φωτό), ότι θα λειτουργήσει το πρωτότυπο Fluence και ειδικά σε ό,τι αφορά στο πίσω μέρος με τις διάφορες πεπλατυσμένες επιφάνειες. Και ενώ σε θέματα σχεδίασης αναμένουμε κάτι εντελώς νέο σε τεχνικό επίπεδο, οι λύσεις θα είναι γνώριμες, καθώς μάλλον θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη από το Nissan 350Z.Αυτό συνεπάγεται ένα κουπέ Renault με πισωκίνηση, 3,5 λίτρων κυβισμό και περί τους 300 ίππους στη διάθεση του οδηγού.
Renault Egeus
Πρόκειται για SUV αρκετά μεγάλων διαστάσεων, το οποίο, σύμφωνα με πηγές από τη Γαλλία, εξετάζει να ρίξει στην αγορά περίπου το 2009, ως ανταγωνιστή μοντέλων όπως η BMW X5, η Mercerdes ML κ.λ.π. Νωρίτερα ίσως παρουσιαστεί και ένα μικρότερο SUV, με το όνομα "Koleos", όπως ονομαζόταν και ένα ακόμη παλαιότερο πρωτότυπο.
Τοyota Urban Cruiser: "Kάτσε κάτω απο το RAV"
"Εάν διαγνωσθεί τάση από την αγορά, τότε η Toyota να είστε σίγουροι, ότι θα κινηθεί αναλόγως και θα παράγει ένα όχημα κάτω από το RAV4…". Η φράση ανήκει σε υψηλόβαθμο στέλεχος της Toyota Ελλάς και προφανώς αφήνει ανοικτό κάθε ενδεχόμενο, για να παράγει η ιαπωνική εταιρεία το πολύ χαριτωμένο SUV, που είδαμε στην πρόσφατη "Γενεύη". "Αστικό καταδρομικό" σημαίνει το όνομά του και σχεδιαστικά φαίνεται ότι θέλει να συγκεράσει την πρακτικότητα ενός "μαζεμένου" πεντάθυρου αμαξώματος με τις χάρες της τετρακίνησης και του ανυψωμένου αμαξώματος.
Toyota FSC: Κοιτώντας ένα νέο Αvensis
Το FSC αυτό καθ' εαυτό πέρασε λίγο στα "ψιλά", όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2005 στο Τόκιο. Όμως οι πληροφορίες -που φτάνουν στα γραφεία μας- λένε ότι, η Toyota το έχει πάρει πιο σοβαρά το ζήτημα. Για την ακρίβεια, φαίνεται ότι το όλο όχημα είναι μια μελέτη για ένα νέο μεγαλομεσαίο σύμφωνα με το σύγχρονο trend, που θέλει συνδυασμό πολυχρηστικών, χάτσμπακ και βάγκον στοιχείων. Από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι, περισσότερη σημασία έχει το εμπρός μέρος, το οποίο σχεδιαστικά θα επηρεάσει το επόμενης γενιάς Avensis. Η εικόνα του όμορφου αμαξώματος πλαισιώνεται από ένα πολύ έξυπνο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας και αρκετές έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό.
VW Concept A: Kάτσε κάτω από το Touareg
Στα τελευταία στάδια της εξέλιξης πρέπει να βρίσκεται το από καιρό (και επίσημα) γνωστό σχέδιο της VW για ένα SUV, μικρότερο του Touareg και πιθανότατα στην κλάση μεγέθους του Golf. Ένας από τους τελευταίους σταθμούς πριν την παραγωγή είναι σίγουρα το Concept A (Γενεύη 2006), το οποίο εκτός από τετρακίνηση διαθέτει και ειδικά εξελιγμένο κινητήρα TSI, με οικολογικό χαρακτήρα (καίει φυσικό αέριο). Στην αγορά πάντως αναμένεται να διατίθενται -εκτός από TSI- και τα ισχυρότερα μηχανικά σύνολα των σειρών FSI και TDI. Στο εσωτερικό, αναμένεται να υπάρχουν αρκετές πολυχρηστικές λύσεις.
Mini Concept
Από πέρυσι (Φρανκφούρτη και Τόκιο), η Mini παρουσίασε πρωτότυπα, που αναβίωναν την έκδοση Mini Traveller, του παλαιάς κοπής μοντέλου της δεκαετίας 1960. Το ίδιο έγινε και στη φετινή Γενεύη, όμως νωρίτερα στο Ντιτρόιτ (φωτό το μοντέλο, όπως παρουσιάστηκε στις Η.Π.Α.) η φίρμα είχε ήδη ανακοινώσει, ότι εγκρίθηκε το όλο πρότζεκτ, με σκοπό να παραχθεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια ως νέο μοντέλο της γκάμας. Σαφώς και αναμένονται πολύ καλύτεροι χώροι και πολλαπλές αποθηκευτικές λύσεις, με αναλλοίωτο το συνολικά ρετρό ύφος.
Volvo C30: Ποιο πρωτότυπο;
Στα τέλη του χρόνου θα δούμε την έκδοση παραγωγής του C30 Design Concept, όπως είναι το πλήρες όνομα του πρωτότυπου της Volvo από το φετινό "Ντιτρόιτ". Έχοντας δει το όχημα από κοντά στη Γενεύη, μπορούμε να πούμε, ότι ακόμη και αύριο θα μπορούσε να είναι στις εκθέσεις της εταιρείας. Η σχεδίαση προφανώς αλλά και η πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη προέρχονται από το S40, από το οποίο έγινε "δανεισμός" και του εσωτερικού. Θα διαθέτει γνωστά μηχανικά σύνολα αλλά και ένα νέο μοτέρ 2,4 λίτρων, με turbo και 260 ίππους. Το πραγματικό πρωτότυπο πάντως, από το οποίο θα προέλθει αυτό το μικρομεσαίο, είναι το προ ετών Safety Concept Car ( φωτό).