Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/6/2007
Test mtx
Κόντρα επί ίσοις όροις
Μικρομεσαία: Ford Focus 1,6 Ti-VCT VS Opel Astra 1,6
Διαβάστηκε από 19277 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/6/2007
Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων με κινητήρες 1.600 κ.εκ., συναντάμε δύο επίσης αξιόλογους αντιπάλους, το Focus και το Astra, το οποίο σχετικά πρόσφατα έχει ανανεωθεί. Εξωτερικά, τα δύο ανταγωνιστικά μοντέλα εμφανίζουν μοντέρνα χαρακτηριστικά με σπορτίφ στοιχεία (περισσότερο το Astra), ενώ τα αμαξώματά τους αποπνέουν στιβαρότητα. Ανάλογη είναι και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς οδηγώντας αμφότερα τα μικρομεσαία αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων, το Focus υπερέχει τόσο σε οδηγική αίσθηση, λόγω κυρίως του καλύτερου σε πληροφόρηση τιμονιού και του πιο θετικού επιλογέα ταχυτήτων στις αλλαγές, όσο και σε οδική συμπεριφορά, χάρη στην πιο εξελιγμένη πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων. Επιπλέον, το μικρομεσαίο Ford υπερέχει και στον τομέα της άνεσης.
Σύγχρονη εικόνα, άνετους χώρους, πολύ καλή ασφάλεια και οδική συμπεριφορά προσφέρει το Focus.
Σπορτίφ εικόνα εξωτερικά εμφανίζει το Astra, το οποίο διαθέτει πολύ καλή ποιότητα και αυξημένη ασφάλεια.
Κινητήρας
Συγκρίνοντας τα δύο μηχανικά σύνολα των 1,6 λτ. με τους 115 ονομαστικούς ίππους (126 ίππους στο δυναμόμετρο το Focus), παρατηρούμε, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Auto Τρίτη, ότι ο νέος κινητήρας του Astra προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από στάση και εν κινήσει. Μάλιστα, οι χρόνοι του Astra 1,6 είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία.
Εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, ο παρατηρητής θα μείνει ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την ποιότητα κατασκευής, ενώ το πιο σκουρόχρωμο του Astra είναι λίγο πιο "μουντό". Το πάνω μέρος του ταμπλό και στα δύο μοντέλα αποτελείται από αφρώδες πλαστικό, ωστόσο στο Astra( φωτό ) η συναρμολόγηση μεταξύ των επιφανειών είναι πιο προσεγμένη.
Χώροι
Η καμπίνα του μικρομεσαίου Ford δείχνει αμέσως, ότι είναι πιο άνετη σε χώρους, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις μετρήσεις. Έτσι, το Focus προσφέρει μεγαλύτερο διαθέσιμο πλάτος και χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ χάνει μόνο στο ωφέλιμο ύψος. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, η διαφορά είναι μικρή μεταξύ των δύο μοντέλων.
Παθητική ασφάλεια
H ασφάλεια που προσφέρουν τα δύο μικρομεσαία αυτοκίνητα σε περίπτωση σύγκρουσης είναι υψηλή. Σύμφωνα με το Euro NCAP, αμφότερα έχουν λάβει 5 αστέρια, ωστόσο το Focus έχει υψηλότερη βαθμολογία (35 βαθμούς έναντι 34 του Astra).
Άλλες εκδόσεις
H γκάμα του Focus περιλαμβάνει όλα τα αμαξώματα, όπως 3θυρο, 4θυρο, 5θυρο, στέισον βάγκον, ενώ το σεντάν Αstra έχει παρουσιαστεί ως πρωτότυπο. Ωστόσο, στο Astra η 3θυρη έκδοση (το GTC) διαφοροποιείται αισθητά από το 5θυρο και δεν πρόκειται μόνο για την αφαίρεση των 2 πίσω θυρών. Όσον αφορά στους κινητήρες, το Focus τροφοδοτείται ακόμη με τα μοτέρ των 1,4 λτ. (80 PS), 1,6 λτ. (100 PS), 2,0 λτ. (145 PS) και 2,5 λτ. (ST 225 PS). To Astra διατίθεται επίσης με κινητήρες 1,4 λτ. (90 PS), 1,6T (180 PS), 1,8 λτ. (140 PS), 2,0T (200 PS) και 2,0 OPC (240 PS).

To αποτέλεσμα: Νικητής το Focus
Στην κατηγορία των μικρομεσαίων 3/5θυρων 1.400 - 1.600 κ.εκ., το Focus 1,6 Ti-VCT κερδίζει με μικρή διαφορά το Astra 1,6 (βαθμολογία 8,80 έναντι 8,70 το Opel).


 
 Ford VS Opel
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Μίνι: Ford Ka 1,3 VS Opel Agila 1,2
Μικρομεσαία: Ford Focus 1,6 Ti-VCT VS Opel Astra 1,6
Μεσαία: Ford Mondeo VS Opel Vectra
Μικρoμεσαία πολυχρηστικά: Ford C-Max 1,8 VS Opel Zafira 1,8
Μικρά πολυχρηστικά: Ford Fusion 1,6 VS Opel Meriva 1,6
SUV: Ford Maverick 2,3 VS Opel Antara 2,4
Κάμπριο: Ford Focus CC 2,0 VS Opel Astra TT 1,8
Μελλοντικά Ford και Opel
Xωρίς αντίπαλο