Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/6/2007
Test mtx
Κόντρα επί ίσοις όροις
Μεσαία: Ford Mondeo VS Opel Vectra
Διαβάστηκε από 19277 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/6/2007
Ο νεότερος εκπρόσωπος της μεσαίας κατηγορίας, το νέας γενιάς Mondeo, απέβαλε κατά πολύ τη συντηρητική εικόνα του προγενέστερου μοντέλου με νέα πιο επιθετική και ελκυστική. Σπορτίφ ύφος εμφανίζει και το Vectra στην 5θυρη έκδοση (GTS), χωρίς όμως να έχει τη "φρεσκάδα" του Mondeo. Ανάλογα επιβλητικό δείχνει στο δρόμο το νέο μεσαίο Ford, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στις αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματός του. Παρά, όμως, το μεγάλο του όγκο, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και δε θα νιώσει άβολα σε μια διαδρομή με στροφές, όπου είναι σε θέση να κινηθεί με υψηλή ασφάλεια σε σβέλτους ρυθμούς. Ασφαλές στο δρόμο είναι και το Vectra με τη πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία μετριάζει εν μέρει την άνεση, χωρίς παράλληλα να προσφέρει την οδηγική αίσθηση του Mondeo.
Η οδική συμπεριφορά του νέου Mondeo είναι ιδιαίτερα ασφαλής σε κάθε διαδρομή, όπως και ευχάριστη, παρά το όγκο του αυτοκινήτου.
Η αρκετά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του Vectra GTS χαρίζει στο αυτοκίνητο σπορτίφ χαρακτηριστικά, αλλά μετριάζει εν μέρει την άνεση.
Κινητήρας
Τα μηχανικά σύνολα των 2,0 λτ. του Mondeo και των 1,8 λτ. του Vectra έχουν παραπλήσια απόδοση, ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις, το μεσαίο Opel είναι λίγο πιο σβέλτο. Η ελαστικότητά τους είναι θετική από τις χαμηλές στροφές και ο θόρυβος που παράγουν κυμαίνεται στα ίδια σχεδόν χαμηλά σχετικά επίπεδα. Τέλος, από πλευράς κατανάλωσης, το μοτέρ του Vectra είναι πιο οικονομικό, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Εσωτερικό
Το νεότερο Mondeo( φωτό ) κερδίζει περισσότερο τις εντυπώσεις στη συνολική εικόνα του εσωτερικού, καθώς είναι πιο μοντέρνο αισθητικά απέναντι στο συντηρητικό -σχεδιαστικά- Vectra. Επιπλέον, στο θάλαμο των επιβατών του Ford έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακών πλαστικών, ενώ και στον τομέα της εργονομίας το νέο Mondeo είναι καλύτερο.
Χώροι
Στην καμπίνα των δύο μεσαίων αυτοκινήτων, έως 5 ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις μαζί με τις αποσκευές τους. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, το εσωτερικό του Mondeo είναι πιο ευρύχωρο (με εξαίρεση τον αέρα για τα κεφάλια πίσω), όπως και ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 28 λτ.
Παθητική ασφάλεια
Το Opel Vectra ( φωτό ) έχει βαθμολογηθεί με 4 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, ενώ στο νέο Mondeo δεν έχει πραγματοποιηθεί crash test από τον εν λόγω οργανισμό. Ωστόσο, το νέο μεσαίο Ford έχει όλα τα εφόδια για τα 5 αστέρια.
Άλλες εκδόσεις
Εκτός από τα 5θυρα αμαξώματα, τα δύο μεσαία ανταγωνιστικά μοντέλα είναι διαθέσιμα σε 4θυρες και στέισον βάγκον εκδόσεις. Το Mondeo προσφέρεται επιπλέον με κινητήρες 1,6, 2,3 και 2,5 λτ. (125, 161 και 220 ίππων) και το Vectra με μοτέρ 1,6, 2,0Τ και 2,8 λτ., ισχύος 100, 175 και 230 ίππων. Επιπλέον, η Opel διαθέτει στην γκάμα της το μεσαίο-μεγάλο Signum ( φωτό ), το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το Vectra.

To αποτέλεσμα: Νικητής το Μοndeo
Σύμφωνα με την αξιολόγηση του Auto Τρίτη, το Mondeo 2,0 βαθμολογίείται με 8,90 (στην κατηγορία των 2λιτρων μεσαίων), ενώ το Vectra 1,8 GTS με 8,70 (στα μεσαία έως 1.800 κ.εκ.)


 
 Ford VS Opel
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Μίνι: Ford Ka 1,3 VS Opel Agila 1,2
Μικρομεσαία: Ford Focus 1,6 Ti-VCT VS Opel Astra 1,6
Μεσαία: Ford Mondeo VS Opel Vectra
Μικρoμεσαία πολυχρηστικά: Ford C-Max 1,8 VS Opel Zafira 1,8
Μικρά πολυχρηστικά: Ford Fusion 1,6 VS Opel Meriva 1,6
SUV: Ford Maverick 2,3 VS Opel Antara 2,4
Κάμπριο: Ford Focus CC 2,0 VS Opel Astra TT 1,8
Μελλοντικά Ford και Opel
Xωρίς αντίπαλο