Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/11/2007
Θέματα αγοράς mtx
Τα μικρά έως 1,4 λτ. με την καλύτερη επιτάχυνση
1η, 2α και φύγαμε…
Διαβάστηκε από 2275 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/11/2007
Η νέα έκδοση του Clio III, ξεχωρίζει για τον ιδιαίτερα αποδοτικό κινητήρα και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του.
Οι επιδόσεις των αυτοκινήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας όσον αφορά στην ενεργητική ασφάλεια που προσφέρουν. Ο χρόνος για να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα, αλλά κυρίως αυτός που απαιτείται για να επιταχύνουν εν κινήσει, είναι συνδεδεμένοι με τα κρίσιμα δευτερόλεπτα, που ο οδηγός θα αποφασίσει να περάσει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, για να κάνει μια προσπέραση.
Στις σελίδες που ακολουθούν, παρουσιάζουμε τις επιδόσεις όλων των μικρών αυτοκινήτων στις κατηγορίες από 1.000 έως 1.200 κ.εκ και από 1.200 έως 1.400 κ.εκ., που έχουμε καταγράψει κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής. Οι μετρήσεις αφορούν στις επιταχύνσεις από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα, αλλά και στις επιταχύνσεις εν κινήσει από 60-100 χλμ./ώρα με 4η σχέση στο κιβώτιο και από 80-120 χλμ./ώρα με 5η. Οι παραπάνω μετρήσεις μας δίνουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουμε πόσο σβέλτος και ελαστικός είναι ένας κινητήρας. Για παράδειγμα, το πόσο σύντομη θα είναι η διαδικασία μιας προσπέρασης, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δυνατότητες επιτάχυνσης εν κινήσει, που προσφέρει το εκάστοτε αυτοκίνητο. Η γρήγορη μεταβολή της ταχύτητας του οχήματος εν κινήσει θα επιτρέψει στον οδηγό να πραγματοποιήσει μια ασφαλή προσπέραση, χωρίς να ρισκάρει να εκτεθεί για πολλή ώρα στο αντίθετο ρεύμα. Οι μετρήσεις που αναφέρουμε παρακάτω, προσφέρουν μια εικόνα των δυνατοτήτων του συστήματος κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Ταυτόχρονα με τις μετρήσεις, καταγράφουμε και την οδική συμπεριφορά τους, καθώς η πραγματοποίηση ελιγμών με υψηλές ταχύτητες απαιτεί ακρίβεια στις πληροφορίες που δέχεται ο οδηγός από το αυτοκίνητο, καθώς και έναν υψηλό δείκτη σταθερότητας του τελευταίου.
Ελαστικός κινητήρας
Η καλή ελαστικότητα του κινητήρα είναι σε θέση να συμβάλει να μέγιστα κατά τη διάρκεια μιας προσπέρασης. Η στιγμή που ένα αυτοκίνητο προσπερνά ένα προπορευόμενο όχημα, είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και για το λόγο αυτό οι συγκεκριμένοι ελιγμοί απαιτείται να πραγματοποιούνται σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Επίσης, ένας ελαστικός κινητήρας μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στον οδηγό κατά την κίνηση μέσα στην πόλη, καθώς μειώνει την ανάγκη για συχνές εναλλαγές των σχέσεων, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει και ένα καλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας.
Ποιά ξεχωρίζουν
Όπως φαίνεται στους διπλανούς πίνακες, τα VW Polo και Nissan Micra κατέχουν τις υψηλότερες θέσεις τόσο στα ρεπρίζ, όσο και στα 0-100 χλμ/ώρα, με τα Mitsubishi Colt και Lancia Ypsilon να εκπλήσσουν επίσης με τις επιδόσεις τους. Τα πρωτεία στην κατηγορία του κατέχει και το νέο Renault Clio 1,2 Turbo, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα να κάνει όλη τη διαφορά, όπως είναι φυσικό.
Πώς μετριούνται οι ρεπρίζ
Οι μετρήσεις των επιδόσεων που παρουσιάζονται στους πίνακες, έχουν καταγραφεί από το Αuto Τρίτη. "Ρεπρίζ" είναι η επιτάχυνση εν κινήσει ενός αυτοκινήτου. Στις ρεπρίζ υπολογίζεται ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει ένα αυτοκίνητο από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα και από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα με 4η και 5η στο κιβώτιο, αντίστοιχα. Η επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα είναι απόλυτα συνυφασμένη με την ισχύ του κινητήρα, ενώ τα ρεπρίζ με το μέγεθος της ροπής του μηχανικού συνόλου και την κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου.
A/C, βάρος και αεροδυναμική συντελούν στην απόδοση
Οι επιδόσεις ενός αυτοκινήτου, ιδιαίτερα σε αυτές τις κατηγορίες, εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Το αιρ-κοντίσιον μειώνει αρκετά την απόδοση του κινητήρα, ενώ σημαντικό φυσικά ρόλο παίζει και το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά και ο αεροδυναμικός συντελεστής του -σε μικρότερο όμως βαθμό. Ένα ακόμη επιπλέον στοιχείο, που επηρεάζει τις επιδόσεις επιτάχυνσης ενός αυτοκινήτου, είναι η διαθέσιμη ροπή του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές.
Το κιβώτιο
Οι επιδόσεις που προσδίδει ο κινητήρας σε ένα αυτοκίνητο, δεν είναι απαραίτητα σε άμεση συνάρτηση με την ισχύ του μηχανικού συνόλου, καθώς υπάρχουν πολλοί επιμέρους παράγοντες που τις επηρεάζουν είτε θετικά, είτε αρνητικά. Ένα από τα βασικά στοιχεία είναι η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου των ταχυτήτων. Για παράδειγμα, όταν έχουμε τον ίδιο κινητήρα σε δύο ακριβώς ίδια αυτοκίνητα, αλλά με διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων, καλύτερες επιδόσεις, όπως είναι φυσικό, προσδίδει ο κινητήρας με το πιο πυκνής διάταξης σασμάν. Ωστόσο, το ουσιαστικό πλεονέκτημα ενός πιο αραιής κλιμάκωσης κιβωτίου ταχυτήτων είναι ότι ο κινητήρας με τον οποίο συνδυάζεται, παρουσιάζει χαμηλότερη κατανάλωση, ειδικά κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, καθώς λειτουργεί σε χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής.

 
 Τα μικρά έως 1,4 λτ. με την καλύτερη επιτάχυνση
Μικρά 1.000 - 1.200 κ.εκ.
Μικρά 1.200 - 1.400 κ.εκ