Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/3/2008
TEST
BMW 123 Diesel 3d
Tα “διαμάντια” είναι για λίγους...
Διαβάστηκε από 3775 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/3/2008
Ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας με δύο τούρμπο της ΒΜW 123d διακρίνεται για τα κορυφαία αποθέματα ροπής (400 Nm στις 2.000 σ.α.λ.)
H BMW 123d μπορεί να μη διαφέρει αισθητικά (εξωτερικά και εσωτερικά) σε τίποτα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, διαθέτει, όμως, σημαντικά χαρίσματα, προερχόμενα από το 2λιτρο πετρελαιοκίνητο μοτέρ, ροπής 400 Nm, με το οποίο εφοδιάζεται.
“Ich liebe dich…”
Ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας της 123d έχει δύο τούρμπο (Variable Twin Turbo) και αποδίδει 204 ονομαστικούς ίππους. Αν αυτό το νούμερο είναι απλά εντυπωσιακό, τότε η ροπή, που φτάνει στα 400 Nm στις 2.000 σ.α.λ., σίγουρα δημιουργεί τις εντυπώσεις που αρμόζουν στην 123d. Με τη βοήθεια του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, η μικρομεσαία BMW επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα. Στις ρεπρίζ, η 123d επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα, ενώ χρειάζεται 8,3 δλ για να φτάσει από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα. Λειτουργεί με σχέση συμπίεσης 16,0:1 και ενσωματώνει τεχνολογία ψεκασμού common - rail. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα είναι πάρα πολύ καλά, αφού η ροπή αποδίδεται σχεδόν γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του, ενώ οι κραδασμοί παραμένουν σχεδόν έξω από την καμπίνα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία, σε πόλη και αυτοκινητόδρομο, είναι μόλις 5,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα νούμερο που φυσικά επιτυγχάνεται και χάρη στην τεχνολογία EfficientDynamics.
Οδική συμπεριφορά
Παρά τα εντυπωσιακά της νούμερα, η BMW 123d μπορεί να θεωρηθεί μόνο διακριτικά σπορτίφ. Η ανάρτησή της προσφέρει αυξημένα επίπεδα άνεσης για την κατηγορία των μικρομεσαίων GTi. Σε δρόμο με απαιτητικές στροφές, η μικρομεσαία BMW εκμεταλλεύεται τη δύναμη του κινητήρα για να κινηθεί αρκετά γρήγορα, με μικρές τάσεις υπερστροφής, οι οποίες όμως έρχονται πολύ προοδευτικά και ελέγχονται εύκολα, χάρη στο ακριβές τιμόνι και στο στιβαρό πλαίσιο που διαθέτει. Φυσικά, εκεί που χρειάζεται, το σύστημα ευστάθειας διορθώνει τα "κακώς κείμενα", ενώ στον αυτοκινητόδρομο η 123d ταξιδεύει με χαρακτηριστική ασφάλεια. Συνολικά και παρά τη δύναμη του κινητήρα, η 123d είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, με χαρακτήρα ιδιαίτερα φιλικό προς τον οδηγό.
Εσωτερικό - Χώροι
Το πολυτελές εσωτερικό της BMW Σειρά 1 αποτελείται από μαλακά υλικά, με κορυφαία ποιότητα και συναρμολόγηση. Από την άλλη, σε μέτρια επίπεδα κινούνται οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ενώ για τις αποσκευές έχει προβλεφθεί χώρος ίσος με 330 λίτρα όγκου.
Σε σχέση με τις βενζινοκίνητες BMW 120i και 130i
Αν και δεν υπάρχει βενζινοκίνητη έκδοση της BMW Σειρά 1, που να αντιστοιχεί ακριβώς στην 123d, συγκρίνουμε ενδεικτικά τα τεχνικά της χαρακτηριστικά με αυτά των 120* και 130*.
• Ιπποδύναμη - Ροπή: Η 123d είναι κατά 34 άλογα ισχυρότερη από την 120i και κατά 61 άλογα λιγότερο ισχυρή από την 130i. Στον τομέα της ροπής, οι συσχετισμοί αλλάζουν, αφού με 400 Nm στις 2.000 σ.α.λ., η 123d υπερτερεί τόσο της 120i (210 / 4.250 σ.α.λ.) όσο και της 130i (315 / 2.500 σ.α.λ.).
• Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα: Με επίδοση 7,3 δλ., η 123d υστερεί κατά 1 δευτερόλεπτο σε σχέση με την 130i, ενώ φθάνει αυτήν την ταχύτητα 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από την 120.
• Ρεπρίζ: 60 - 100 χλμ./ώρα: Όπως προείπαμε, το μεγάλο όπλο της 123d, εκτός από τη ροπή, είναι οι ρεπρίζ. Εκεί, αφήνει αρκετά πίσω την 120i (60 - 100 χλμ./ώρα με 5η σε 10,6 δλ. και 80 - 120 χλμ./ώρα με 6η σε 14,9 δλ.) και την 130i (60 - 100 χλμ.ώρα με 5η σε 7,1 δλ. και 80 - 120 χλμ.ώρα με 6η σε 9,4 δλ.).