Διαβάστηκε από 2413αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/4/2008
ΑCD (Αctive Central Differential)
Το S-AWC περιλαμβάνει το σύστημα ACD (Αctive Center Differential), το οποίο σε ρόλο κεντρικού διαφορικού (βρίσκεται πιο μπροστά από τα κλασικά κεντρικά όμως) κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό από 50:50, με δυνατότητα να παρέχει περισσότερη ροπή στους τροχούς των αξόνων που την χρειάζονται τη δεδομένη στιγμή (με την καλύτερη πρόσφυση), φτάνοντας μέχρι και το 70% σ' έναν από τους δύο. Το Active Center Differential χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη για τη βελτιστοποίηση της κατανομής της ροπής, επιτυγχάνοντας την καλύτερη ισορροπία μεταξύ πρόσφυσης και απόκρισης διεύθυνσης.
AYC (Active Yaw Control)
Το AYC χρησιμοποιεί ένα μηχανισμό κατανομής ροπής στο πίσω διαφορικό, για τον έλεγχο της ροπής ανάμεσα στους τροχούς του. Επενεργεί ως μπλοκέ διαφορικό, λοιπόν, κατανέμοντας τη ροπή που φτάνει από το ACD στους πίσω τροχούς. Το AYC προσφέρει συνεχή έλεγχο μέσω ανάδρασης από τον αισθητήρα περιστροφής, ώστε να προσδιορίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τη δυναμική στις στροφές σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, η προσθήκη του ελέγχου πίεσης πέδησης επιτρέπει στο σύστημα να παρακολουθεί από κοντά τις προθέσεις του οδηγού.
Active Stability Control (ASC)
Το σύστημα ευστάθειας ASC σταθεροποιεί το όχημα, διατηρώντας βέλτιστη πρόσφυση με ρύθμιση της κινητήριας ισχύος και της πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό. Το ASC καταστέλλει τις τάσεις ολίσθησης και βελτιώνει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, εμποδίζοντας την ολίσθηση των κινητήριων τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες. Το ASC του Lancer Evolution μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς ή πλήρως, μέσω του σχετικού διακόπτη στην αριστερή πλευρά της κολόνας του οδηγού.
Τέλος, ο οδηγός έχει και πάλι τη δυνατότητα να επιλέξει τη ρύθμιση του ACD ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου (άσφαλτος, χώμα, χιόνι), μέσω του σχετικού διακόπτη (φωτό) που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ, βέβαια, και το εμπρός διαφορικό είναι ένα μηχανικό LSD.
S-AWC
Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που εφοδιάζει το Evolution είναι το γνωστό Super All Wheel Control, το οποίο πλαισιώνεται από τα συστήματα που γνωρίσαμε και στο Evo IX -σε πιο εξελιγμένη μορφή.