Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/12/2008
Θέματα αγοράς mtx
Ασύμφορη η κατοχή παλαιού αυτοκινήτου!
Ηyundai Atos 1,0 του 2003 VS Hyundai i10 1,1 του 2008
Διαβάστηκε από 33741 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/12/2008
To Atos αναμφισβήτητα αποτέλεσε ένα πολύ δυνατό χαρτί για τη Hyundai, το οποίο σημείωσε μεγάλο όγκο πωλήσεων στην αγορά την περίοδο 1997-2008. Το μοντέλο που το αντικαθιστά είναι το i10, το οποίο, με λίγα λόγια, είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς με ένα αδιαμφισβήτητο προσόν του να αποτελεί το γεγονός, ότι παρά το συνολικά πιο σύγχρονο προφίλ του, κοστίζει 180 ευρώ λιγότερο από όσο κόστιζε η αντίστοιχη βασική έκδοση του Atos Prime το Μάρτιο του έτους που διανύουμε, όταν και σταμάτησε να πωλείται. Όσον αφορά στο κόστος χρήσης του, το Atos παρουσιάζει κατά 2.403 ευρώ περισσότερα έξοδα συντήρησης και χρήσης, με το κάθε σέρβις του να πραγματοποιείται κάθε 15.000 χλμ., ενώ στο i10 η πρώτη αλλαγή λαδιών γίνεται στα 15.000 χλμ. και από κει και ύστερα τα σέρβις διενεργούνται ανά 20.000 χλμ.. Αυτό και μόνο έχει ως αποτέλεσμα στο Atos να έχουμε δύο επισκέψεις περισσότερες την 5ετία.
ΕξάρτημαΚόστος σε πιθανές βλάβες
Σετ αμορτισέρ421,83
Δίσκος - Πλατό245,1
Καταλύτης612,61
Κιβώτιο ταχυτήτων3847,39
Εγκέφαλος (ECU)799,28
Hyundai Atos 1,0 του 2003 Προγραμματισμένα service
 Εργασία ΑνταλλακτικάΣυνολικό κόστος
Service 75.000 χλμ46,0544,5290,57
Service 90.000 χλμ.250,73195,03445,76
Service 105.000 χλμ.46,0544,5290,57
Service 120.000 χλμ.133,04113,04246,08
Service 135.000 χλμ.148,3986,88235,27
Service 150.000 χλμ.133,04113,04246,08
 

Συνολικό κόστος Service με Φ.Π.Α1.354,33
Αντικατάσταση καταλύτη (120.000 χλμ. περίπου)612,61
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)6,3
Κατανάλωση στα 75.000 χλμ. (λτ.)4.725
Κόστος κατανάλωσης στα 75.000 χλμ. (ευρώ)4.276,12
Οδική βοήθεια στα επόμενα 5 χρόνια (ευρώ)500
Κόστος ελαστικών από τα 5 έως τα 10 έτη (2 φορές)500
Κόστος K.T.E.O από τα 5 έως τα 10 έτη (3 φορές)120
Κάρτα καυσαερίων (ετήσια) για 5 έτη 50
Συνολικό κόστος χρήσης7.413,06
Hyundai i10 1,1 (2008)  Προγραμματισμένα service
Εργασία ΑνταλλακτικάΣυνολικό κόστος
Service 15.000 χλμ56,2987,11143,40
Service 35.000 χλμ.112,6 133,23245,83
Service 55.000 χλμ56,2995,18151,46
Service 75.000 χλμ.112,6 133,23 245,83
Συνολικό κόστος με Φ.Π.Α786,5
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)5,0
Κατανάλωση στα 75.000 χλμ. (λτ.)3.750
Κόστος κατανάλωσης στα 75.000 χλμ. (ευρώ)3.393,75
Οδική βοήθεια στα επόμενα 5 χρόνια (ευρώ)500
Κόστος ελαστικών από τα 5 έως τα 10 έτη (2 φορές)250
Κόστος K.T.E.O στα 5 
έτη (1 φορά) 
40
Κάρτα καυσαερίων (ετήσια) για 5 έτη40
Συνολικό κόστος χρήσης5.010,25
Συνολική διαφορά υπέρ του νέου σε ορίζοντα 5ετίας - 2.402,80

Με δύο λόγια i10 VS Atos
Το i10 διαθέτει πιο σύγχρονη εμφάνιση στο εξωτερικό και στο εσωτερικό του, είναι καλύτερο ποιοτικά και ο κινητήρας του, εκτός από αυξημένη ιπποδύναμη, που συνεπάγεται πολύ καλύτερες επιδόσεις, παρουσιάζει σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση. Το i10, επίσης, προσφέρει καλύτερα επίπεδα χώρων στο εσωτερικό του τόσο για επιβάτες, όσο και για αποσκευές, ενώ σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς είναι πιο άνετο και περισσότερο σταθερό, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση στον οδηγό του και επιπλέον διαθέτει καλύτερα φρένα. Άλλος ένας τομέας που υπερέχει το i10 έναντι του Atos, είναι και η παθητική ασφάλεια που προσφέρει.
Δύο λιγότερες επισκέψεις στο συνεργείο και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση ωφελούν οικονομικά τον κάτοχο ενός νέου i10 κατά συνολικά 2.403 ευρώ στην πενταετία.
Εγγύηση Atos Prime του 2003: Έχει λήξει
Εγγύηση i10 του 2008: Μέχρι το 2011
Ηyundai i10 (2008)

Ηyundai Atos (2003)

Εξοπλισμός
Τo Ηyundai Atos Prime του 2003 κόστιζε 8.400 ευρώ στη βασική έκδοση GL, με εξοπλισμό που περιελάμβανε ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αιρ κοντίσιον και ηχοσύστημα. Το i10 του 2008, εκτός από τους τομείς υπεροχής του που προαναφέραμε, προσφέρει σε επίπεδο εξοπλισμού επιπλέον του Atos αερόσακο οδηγού και ΑΒS, ενώ η τιμή του είναι κατά 870 ευρώ αυξημένη με τα σημερινά δεδομένα και την έκπτωση 300 ευρώ που το συνοδεύει. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η αντίστοιχη έκδοση του Atos του 2003 (δηλαδή με επιπλέον το ABS και τον αερόσακο οδηγού) κόστιζε 9.200 ευρώ, 70 ευρώ φθηνότερο από το i10 σήμερα που έχει τιμή 9.270 ευρώ μετά από έκπτωση 300 ευρώ που προσφέρει η Hyundai.

 
 EΡΕΥΝΑ: Κόστος χρήσης καινούργιου - παλαιού αυτοκινήτου στα επόμενα 5 έτη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ηyundai Atos 1,0 του 2003 VS Hyundai i10 1,1 του 2008
Τοyota Yaris 1,3 του 2003 VS Τοyota Yaris 1,3 του 2008
Ford Focus 1,6 (2003) VS Ford Focus II 1,6 Ti-VCT (2008)
Mercedes C180 Kompressor του 2003 VS Μercedes C180 Kompressor του 2008
Suzuki Grand Vitara 2,0 (2003) VS Suzuki G. Vitara(2008)