Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/2/2009
TEST
Νέο Hyundai i20 1,2
Εξευρωπα(i)σμένο
Διαβάστηκε από 39638 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/2/2009
Το i20 παρουσιάζει καλή ευελιξία και είναι εύκολο στην οδήγηση
Ο αντικαταστάτης του δημοφιλούς Getz, το i20, εκσυγχρονίζεται πλήρως και αποκτά πιο ευρωπαϊκό προφίλ, τόσο μέσω της σχεδίασης όσο και της οδικής του συμπεριφοράς, διατηρώντας παράλληλα το πολύ καλό value for money.
Σαφώς πιο ελκυστικό και σύγχρονο σχεδιαστικά είναι το i20 σε σχέση με το προκάτοχο Getz, από το οποίο παράλληλα είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, όμως "κρατήθηκε" σε μήκος κάτω από τα 4 μέτρα (3.940 χλστ.).
Μετά το λανσάρισμα του μικρομεσαίου i30 και του μίνι i10, το 2007 και το 2008 αντίστοιχα, το 2009 προστίθεται στην γκάμα της Hyundai ο νέος εκπρόσωπός της στη μικρή κατηγορία, το i20. Το εν λόγω μοντέλο αποτελεί το διάδοχο του επιτυχημένου εμπορικά στην Ελλάδα Getz, με το οποίο ωστόσο δε διατηρεί κανένα κοινό δεσμό και παρουσιάζεται περισσότερο ανταγωνιστικό στα σύγχρονα δεδομένα και ικανό να ακολουθήσει την πορεία του προκάτοχου μοντέλου.
Μεγάλωσε και ομόρφυνε
Στο αμάξωμα του νέου μικρού Hyundai το μόνο σημείο που θυμίζει εν μέρει το Getz είναι τα πλευρικά παράθυρα, αν και αυτά απέκτησαν πιο σφηνοειδές σχήμα, όπως συνολικά ολόκληρο το αυτοκίνητο. Στο μπροστινό άκρο η μάσκα παραπέμπει στα υπόλοιπα μοντέλα με το πρόθεμα "i", στα i10 και i30, ενώ τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με τον ευμεγέθη αεραγωγό και τις νευρώσεις στο καπό, προσθέτουν τον απαραίτητο δυναμισμό. Από το πλάι ξεχωρίζουν τα έντονα τόξα και ειδικά αυτό στο ύψος των "ώμων", ενώ τη σύγχρονη εικόνα συμπληρώνει το πίσω μέρος με τα σχεδόν κάθετα τοποθετημένα φανάρια. Μαζί με τη σχεδίαση άλλαξαν και οι διαστάσεις, αφού το i20 μεγάλωσε σε μήκος, πλάτος και μεταξόνιο κατά 115, 55 και 70 χλστ. αντίστοιχα, όμως το ύψος παρέμεινε ίδιο πάντα σε σχέση με το Getz.
Σε χαμηλές τιμές και με πολύ καλό εξοπλισμό
Το καινούργιο μικρό Hyundai είναι διαθέσιμο με τους κινητήρες βενζίνης των 1,2 και 1,4 λτ., απόδοσης 78 και 100 ίππων αντίστοιχα και το ντίζελ των 1,4 λτ., ισχύος 75 ίππων. Επιπλέον, με το 1.400άρι μοτέρ βενζίνης προσφέρεται και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων μετάδοσης. Σε επίπεδο τιμών, το 1,2 L κοστίζει 10.990 ευρώ και στον εξοπλισμό περιλαμβάνει ABS με EBD, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα των θυρών, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι, air condition και ράδιο CD με MP3. Η έκδοση 1,4 GL τιμάται στα 12.850 ευρώ και επιπλέον του 1,2 L διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλ. και θερμαινόμενους καθρέφτες και τροχούς 15 ιντσών (αντί 14 ιντσών). Ακόμα, για το πιο πλούσιο 1,4 GLS Auto και το 1,4 GL Diesel οι τιμές διαμορφώνονται στα 15.700 και 13.950 ευρώ, αντίστοιχα.
Συν & πλην
(+): Σχέση τιμής - αξίας, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
(-): Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό, άνεση καθισμάτων, ξερή απόσβεση ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες
Διαθέσιμο το Getz από 8.900 ευρώ
Από το Σεπτέμβριο του 2002, όταν λανσαρίστηκε στην Ελλάδα το Getz, μέχρι και τα τέλη του 2008 πωλήθηκαν συνολικά 41.348 αυτοκίνητα. Οι καλύτερες χρονιές για το μικρό αυτοκίνητο της Hyundai ήταν το 2004, όπου βρέθηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης στα μικρά αυτοκίνητα, ενώ το 2005 και το 2006 ήταν το best seller μοντέλο της κατηγορίας. Να υπενθυμίσουμε ότι στα τέλη του 2005 έκανε την εμφάνισή του το ανανεωμένο Getz με αλλαγές στη σχεδίαση και νέο κινητήρα 1,4 λτ., ισχύος 97 ίππων, ενώ μαζί με αυτό των 1,1 λτ. πωλείται μέχρι σήμερα, με τιμή μόλις από 8.900 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης έκπτωσης 800 ευρώ).

Εξωτερικές διαστάσεις - μετρήσεις χώρων*
*Οι μετρήσεις των χώρων πραγματοποιούνται από το Auto Τρίτη
Συνολικά, εκτός από το ύψος, το i20 είναι μεγαλύτερο από το Getz σε εξωτερικές διαστάσεις, ενώ όσον αφορά στους χώρους, μεγάλωσε το πορτ μπαγκάζ κατά 41 λτ., αλλά μίκρυνε στο ήμισυ ο αέρας για τα γόνατα.

 
 Νέο Hyundai i20 1,2
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Κινητήρας
Παθητική ασφάλεια
Συμπέρασμα