• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/7/2009
Παρουσίαση
Νέα BMW X1
Η πρώτη…
Διαβάστηκε από 3044 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/7/2009
Λανσάρισμα τον Οκτώβριο
Για πρώτη φορά στην ιστορία η BMW κατεβαίνει κατηγορία στα SUV και μέσω της νέας X1 μας φέρνει έναν πιο premium αλλά και συγχρόνως δυναμικό "αέρα" στο compact κομμάτι τους.
Πρώτη από όλους τους premium κατασκευαστές, η BMW εισέρχεται στην κατηγορία των compact SUV, παρουσιάζοντας τη νέα X1. Στα επόμενα χρόνια αναμένουμε και από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της BMW να μπουν στην κατηγορία (π.χ. η Audi με το νέο Q3), όμως είναι γεγονός ότι χρονικά, όπως ακριβώς είχε συμβεί και με την X3, η BMW αποδεικνύεται και πάλι πρωτοπόρος. Όσον αφορά στην Χ1, το αυτοκίνητο έχει μήκος 4.454 χλστ. (-115 χλστ. σε σχέση με την Χ3) και εντυπωσιακά μακρύ μεταξόνιο (2,76 μέτρα, μόλις 35 χλστ. πιο κοντό από αυτό της X3). Σημειώστε επίσης, ότι η X1, εκτός από τετρακίνητη, θα περιλαμβάνει στην γκάμα της και εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς!
Με εμφάνιση που παραπέμπει σε Crossover
Χαρακτηριστικό γνώρισμα της εξωτερικής παρουσίας της νέας BMW X1 αποτελεί το γεγονός, ότι με ύψος στα 1,545 μέτρα, το αυτοκίνητο παραπέμπει περισσότερο σε Crossover όχημα, παρά σε SUV. Σε αυτό το συμπέρασμα συνηγορούν και κάποια χαρακτηριστικά τμήματα του αμαξώματος, όπως το μακρύ καπό, οι μικρότερες γυάλινες επιφάνειες ή το στρογγυλεμένο τελείωμα του πίσω μέρους. Πέρα όμως από αυτό, στο αμάξωμα της X1 δε λείπουν και τα απαραίτητα στοιχεία δυναμισμού, με προεξάρχοντα τον εμπρός προφυλακτήρα με τη χαμηλά τοποθετημένη εισαγωγή, αλλά και τις έντονες νευρώσεις σε καπό και πλαϊνά του αμαξώματος.
Αρχικά μόνο με ένα βενζινοκινητήρα
Η γκάμα των κινητήρων της X1 θα περιλαμβάνει αρχικά μόνο ένα βενζινοκινητήρα (έκδοση xDrive28i), ο οποίος θα πλαισιωθεί από τρεις diesel. Ο βενζινοκινητήρας αυτός είναι 6κύλινδρος, με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και απόδοση 258 ίππων. Όσον αφορά στους diesel, βασικός θα είναι ο 2λιτρος τετρακύλινδρος με 143 ίππους (xDrive18d & sDrive18d), ενώ αμέσως μετά τοποθετείται η πιο ισχυρή εκδοχή του με 177 ίππους (xDrive20d & sDrive20d). Στην κορυφή της γκάμας εντυπωσιάζει η παρουσία της διπλά υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης (xDrive23d) με 204 ίππους και σχεδόν 40 κιλά ροπής! Κοινό χαρακτηριστικό όλων των κινητήρων είναι η υιοθέτηση της "οικολογικής" τεχνολογίας "BMW EfficientDynamics", με άμεσο αποτέλεσμα στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Περνώντας στα κιβώτια, ο βενζινοκινητήρας και ο πιο ισχυρός diesel συνδυάζονται αποκλειστικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ για τους άλλους δύο diesel, στάνταρ είναι μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Παρών το σύστημα τετρακίνησης xDrive
Για τις τετρακίνητες εκδόσεις της X1 η BMW επέλεξε φυσικά το ικανό και δοκιμασμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης xDrive των 4Χ4 μοντέλων της, το οποίο μεταβάλλει συνεχώς ηλεκτρονικά την αναλογία της ροπής, η οποία στέλνεται στους εμπρός και πίσω τροχούς. Παράλληλα, η X1 θα προσφέρεται με στάνταρ το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς της BMW (DSC), στην πιο εξελιγμένη του εκδοχή. Όσον αφορά στην ανάρτηση, το σύστημα αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ, τέλος, το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει υδραυλική υποβοήθηση, με προαιρετική -μόνο για τις 4Χ4 εκδόσεις- τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση Servotronic.
info
Παρ' ότι στα μοτέρ της X1 που δόθηκαν στη δημοσιότητα περιλαμβάνεται μόνο ένας ισχυρός βενζινοκινητήρας 3,0 λτ., πληροφορίες κάνουν λόγο ότι δε θα αργήσουν να παρουσιαστούν και μικρότερης χωρητικότητας κινητήρες βενζίνης, πιθανότατα με κυβισμό 2,0 λίτρων.
Στο πίσω τμήμα της BMW X1 εντύπωση προκαλεί η νέα σχεδίαση των φωτιστικών, τα οποία θα τα δούμε και σε άλλα μελλοντικά μοντέλα της BMW, όπως π.χ. στη νέα Σειρά 5 Grand Tourismo.

Εσωτερικό - Χώροι
Η εικόνα στο εσωτερικό της BMW X1 είναι νέα, ενσωματώνοντας περισσότερες καμπύλες γραμμές από ό,τι μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα της BMW, αλλά και μια μικρότερη σε πλάτος κεντρική κονσόλα. Φυσικά, όπως σε κάθε σύγχρονη BMW, η ψηφιακή οθόνη πληροφοριών δεσπόζει στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει την κλασική διάταξη της εταιρείας. Από εκεί και πέρα, νέα είναι η σχεδίαση των χειριστηρίων του κλιματισμού, τα οποία, όπως και αυτά για το ηχοσύστημα, έχουν μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Παράλληλα, σύμφωνα με την BMW, στο εσωτερικό της X1 υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ιδιαίτερα πάνω στην κεντρική κονσόλα. Από πλευράς χώρων, το μακρύ μεταξόνιο της X1 μας προδιαθέτει θετικά για πολύ καλά επίπεδα όσον αφορά στους χώρους των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών, από την πλευρά του, έχει χωρητικότητα 420 λίτρων, ενώ μέσω του μεγάλου ανοίγματος της πίσω πόρτας είναι εύκολα προσβάσιμος.

Ο χώρος αποσκευών της Χ1, με όρθια την πλάτη του πίσω καθίσματος (διαιρείται σε τρία τμήματα), έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 420 λίτρων (φωτό πάνω). Μόλις όμως αναδιπλωθεί η πλάτη του καθίσματος, τότε το νούμερο αυτό εκτοξεύεται στα 1.350 λίτρα (φωτό κάτω).