Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/11/2009
Συγκριτικό Test
Στην αρένα…
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 29232 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/11/2009
Δυναμικός χαρακτήρας από την X1, κερδίζει όμως σε άνεση η GLK
Στην άσφαλτο η Χ1 δεν… παίζεται! Η σφιχτή ανάρτηση, το πολύ καλό τιμόνι και η ικανή τετρακίνηση αποκαλύπτουν ένα δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα, που δύσκολα συναντούμε στα SUV.
Η ρύθμιση της ανάρτησης της X1 έχει σαφέστατα προσανατολιστεί στο να προσφέρει το αυτοκίνητο μια δυναμική οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, κάτι που γίνεται περισσότερο εμφανές στη σύγκριση με την GLK. Και αυτό γιατί, από τη μια το SUV της Mercedes διαθέτει και αυτό υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή, από την άλλη όμως, η X1 το κάνει με περισσότερη σιγουριά και ευκολία, προσφέροντας τελικά περισσότερη ευχαρίστηση. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι ο οδηγός πίσω από το τιμόνι της X1 θα στρίψει με περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι πίσω από το τιμόνι της GLK και, παράλληλα, θα διατηρήσει με περισσότερη σιγουριά υψηλές ταχύτητες στην ευθεία.
Η GLK κατακτά τα πρωτεία σε άνεση και ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο, ενώ στο χώμα αποδεικνύεται πολύ πιο ικανή από την X1. Το ελαφρύ τιμόνι όμως δεν εμπνέει τον οδηγό για γρήγορα περάσματα.
Από την άλλη όμως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει το SUV της Mercedes, δύο τομείς που καθιστούν το ταξίδι πραγματική απόλαυση για τους επιβάτες της.
Εκτός δρόμου
Όταν αφήσουμε την άσφαλτο και περάσουμε στο χώμα, η GLK αποκαλύπτει το δεύτερο κομμάτι του χαρακτήρα της, τη στιγμή που η Χ1 παραμένει "έρμαιο" του ασφάλτινου στησίματός της. Ειδικότερα, το SUV της Mercedes δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του να "εξερευνήσει" ακόμη και αρκετά δύσβατα κομμάτια, λόγω της πολύ καλής λειτουργίας της τετρακίνησης, αλλά και της ρύθμισης της ανάρτησης. Η X1, από την πλευρά της, με τη σφιχτή ανάρτηση, τα ασφάλτινα ελαστικά και τις μικρές γωνίες προσέγγισης και ράμπας, προσανατολίζεται αποκλειστικά για κίνηση σε πατημένο χώμα, απαιτώντας αρκετή προσοχή κατά το πέρασμα από νεροφαγώματα, λακκούβες, κ.ο.κ.
Συστήματα τετρακίνησης
H X1 χρησιμοποιεί το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης xDrive της BMW, το οποίο μοιράζει τη διαθέσιμη ροπή σε ποσοστό 40:60 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ σε συνεργασία με το DSC, δύναται να μεταβάλει συνεχώς αυτό το ποσοστό ανάλογα με τις συνθήκες. Από την άλλη, η GLK διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με συνεχή κατανομή ροπής 45:55 εμπρός-πίσω, ενώ, παράλληλα, στο πακέτο off-road engineering περιλαμβάνεται και κλείδωμα του ποσοστού αυτού στο 50:50. Επίσης, προαιρετικά προσφέρεται το σύστημα υποβοήθησης της κατάβασης (Downhill Speed Regulation), τη στιγμή που η Χ1 στο στάνταρ εξοπλισμό των 4Χ4 εκδόσεων διαθέτει το σύστημα Hill Descent Control, που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα σε απότομες κατωφέρειες.
Εκτός δρόμου χαρακτηριστικά
ΜοντέλοX1GLK
Γωνία προσέγγισης (μοίρες) 1823
Γωνία ράμπας (μοίρες)16,819
Γωνία διαφυγής (μοίρες)21,525
Απόσταση από έδαφος (χλστ.)194201
Αναρτήσεις - Φρένα - Τιμόνι
ΜοντέλοX1 xDrive28iGLK 300 4MATIC
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα ΜακΦέρσον 
με ψαλίδια βάσης
Γόνατα ΜακΦέρσον, 
αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτησηΠολλαπλών συνδέσμωνΠολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρέναΑεριζόμενοι δίσκοιΑεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρέναΑεριζόμενοι δίσκοιΑεριζόμενοι δίσκοι
100-0 χλμ./ώρα (μ.)39,538,8
Υποβοήθηση τιμονιούΥδραυλικήΗλεκτροϋδραυλική
Στροφές τιμονιού3,12,9

 
 Η νέα BMW X1 xDrive28i απέναντι στη Mercedes GLK 300 4MATIC
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρες
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Εξοπλισμός - Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Θόρυβος
Συμπέρασμα