Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/1/2010
Συγκριτικό Test
100 και να καίνε!
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 27972 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/1/2010
Πιο σπορτίφ και ευχάριστο στην οδήγηση το Panda
Το 500 είναι ευέλικτο και σταθερό, αλλά η σφιχτή ανάρτηση κουράζει τον οδηγό κατά τη διέλευση από συνεχόμενες ανωμαλίες των δρόμων.
Το Panda με το 500 μπορεί εξωτερικά να μη μοιάζουν καθόλου, ωστόσο μοιράζονται κοινό δάπεδο, αναρτήσεις και μηχανικά μέρη, με κάποιες απαραίτητες τροποποιήσεις. Το Panda, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις των 1,1 και 1,2 λτ., διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση με χαμηλότερο ύψος κατά 20 χλστ., φαρδύτερα μετατρόχια και τροχούς 15 ιντσών με ελαστικά 185/45. Επιπλέον, εφοδιάζεται με το διακόπτη Sport, ο οποίος κάνει το τιμόνι πιο βαρύ και άμεσο, όπως και το πεντάλ του γκαζιού στο πάτημα. Στην πράξη το 100άρι Panda εκπλήσσει με την οδική του συμπεριφορά, αφού το αμάξωμα παρουσιάζει περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και ο μικρός του όγκος και το βάρος το μετατρέπουν σε "καρτ", με τον οδηγό να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο, μέσω του γρήγορου συστήματος διεύθυνσης (ειδικά με την επιλογή Sport).
Οδηγικά και σε οδική συμπεριφορά, το "100άρι" Panda εκπλήσσει και ενθουσιάζει τον οδηγό του, αλλά από την άλλη πλευρά είναι κουραστικό.

Ωστόσο, το αντίτιμο είναι η περιορισμένη παρεχόμενη άνεση από την ανάρτηση, η οποία κουράζει στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους και δεν ενδείκνυται για μακρινά ταξίδια. Όσον αφορά στο 500, το πρώτο στοιχείο που γίνεται αισθητό είναι η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (όχι όμως στα επίπεδα του Panda), με αποτέλεσμα να μη λείπει μια νευρικότητα από το αμάξωμα κατά το πέρασμά του από διαδοχικές ανωμαλίες. Ωστόσο είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως τον οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα, ειδικά δε στις εκδόσεις με το διακόπτη Sport, μέσω του οποίου -όπως και στο έτερο μίνι "γρήγορο" Fiat- το γκάζι και το τιμόνι αποκτούν καλύτερη αμεσότητα και αίσθηση αντίστοιχα.
Με πολύ καλό τρόπο συνδυάζει το κράτημα με την άνεση στο δρόμο το Twingo, αλλά σε σχέση με τα αντίπαλα Fiat είναι πιο αδιάφορο οδηγικά.
Στο Twingo GT oι μηχανικοί της γαλλικής φίρμας έχουν "σφίξει" λίγο την ανάρτηση, ενώ παράλληλα έχουν μειώσει τις στροφές του τιμονιού και έχουν τοποθετήσει μεγαλύτερες ζάντες 15 ιντσών, με ελαστικά 185/55. Στην πράξη οι 110 ίπποι του μοτέρ περνούν με αρκετά ομαλό τρόπο στους μπροστινούς τροχούς, αφού ακόμα και με τέρμα γκάζι σε κλειστές στροφές, η απώλεια πρόσφυσης είναι ελάχιστη, λόγω και της γραμμικής απόδοσης του κινητήρα. Κάτι τέτοιο σημαίνει, ότι το Twingo GT δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του, ενώ και το πίσω μέρος του είναι πολύ σταθερό στις αλλαγές φορτίου. Εκεί που όμως δεν ικανοποιεί στον ίδιο βαθμό, είναι στη σχετικά αποκομμένη αίσθηση του τιμονιού και στον επιλογέα των ταχυτήτων με τις μακριές διαδρομές. Ωστόσο, σε σχέση με τα πιο ευχάριστα οδηγικά Fiat, είναι πιο άνετο, γεγονός που θα εκτιμηθεί τόσο στις μετακινήσεις στην πόλη, όσο και εκτός αυτής.
Αναρτήσεις - φρένα - τιμόνι - ελαστικά
Μοντέλο500 1,4 100hpPanda 1,4 100hpTwingo 1,2 GT Turbo
Εμπρός ανάρτηση Γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξοναςΗμιάκαμπτος άξοναςΗμιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα (χλστ.)Αερ. δίσκοι 257Αερ. δίσκοι 257 Αερ. δίσκοι 259
Πίσω φρένα (χλστ.)Δίσκοι 240Δίσκοι 240 Ταμπούρα 203
100-0 χλμ./ώρα (μ.)39,139,940,2
Υποβοήθηση τιμονιούΗλεκτρικήΗλεκτρικήΗλεκτρική μεταβλητή
Στροφές τιμονιού2,52,52,9
Διάσταση ελαστικών*185/55 R15195/45 R15185/55 R15
*Aυτοκινήτων δοκιμής

 
 3 μίνι με κινητήρες 100 ονομαστικών ίππων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Στο δρόμο
Κινητήρες
Εσωτερικό-χώροι
Εξοπλισμός - Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα