Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/5/2010
TEST
Έχει ταλέντο
Κινητήρας
Διαβάστηκε από 45257 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/5/2010
I(α)MΑτική πηγή (ενέργειας)
Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος IMA φτάνει στους 124 ίππους. Με πορτοκαλί χρώμα διακρίνεται ο ηλεκτροκινητήρας των 14 ίππων και των 79 Nm στις 1.000 σ.α.λ.!
Tο CR-Z χρησιμοποιεί ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα, με τον ηλεκτροκινητήρα απλά να βοηθά το έργο του συμβατικού μοτέρ. Η Honda το ονομάζει "Integrated Motor Assist" (ΙΜΑ), όπως και στα άλλα υβριδικά μοντέλα της. Ο μικρής ισχύος ηλεκτροκινητήρας (14 ίπποι στις 1.500 σ.α.λ. και 79 Nm στις 1.000 σ.α.λ), έχει σχήμα δακτυλίου και βρίσκεται μεταξύ συμπλέκτη και βενζινοκινητήρα και δεν μπορεί να κινήσει το CR-Z αμιγώς ηλεκτρικά. Ο θερμικός κινητήρας από το ιαπωνικό Jazz είναι 1,5 λίτρων, 16βάλβιδος με μεταβλητό χρονισμό και σύστημα i-VTEC, δύο και όχι τριών σταδίων.
Αντίθετα με την κοινή πρακτική, που θέλει τα υβριδικά με αυτόματα κιβώτια, το CR-Z έχει ένα κλασικό χειροκίνητο 6 σχέσεων.
Αποδίδει 114 ίππους στις 6.100 με 145 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Η συνδυαστική ισχύς των παραπάνω είναι 124 ίπποι στις 6.100 σ.α.λ. και 174 Nm από τις 1.000 - 1.500 σ.α.λ.! H φόρτιση των μπαταριών δε γίνεται σχεδόν ποτέ από τον κινητήρα, αλλά με άφημα του γκαζιού ή φρενάρισμα (με σχέση επιλεγμένη). Το CR-Z δεν απαιτεί περισσότερα από 5 λτ. αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χλμ. στο μικτό κύκλο, ενώ η εκπομπή ρύπων δεν ξεπερνά τα 117 γρ. CO2/χλμ. Για τη μετάδοση, αντί του κλασικού CVT έχει επιλεγεί 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο για καλύτερη οδηγική αίσθηση. Ο τρόπος που τραβάει το CR-Z είναι εντυπωσιακός. Μάλιστα, στη θέση Sport, το μικρό υβριδικό κουπέ έχει πλήρη βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα και δε δυσανασχετεί ακόμα και με 6η στο κιβώτιο και 800 σ.α.λ.! Ακόμα και στη θέση Normal όμως, το CR-Z κινείται σβέλτα, με σπορτίφ ήχο και αξιόλογες επιταχύνσεις -ειδικά μεταξύ 3.500 και 5.500 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει 200 χλμ./ώρα! Η συχνή χρήση της υποβοήθησης οδηγεί πάντως σε αποφόρτιση των μπαταριών και έτσι, για να μην αδειάσουν εντελώς κάποια στιγμή, το CR-Z κινείται μόνο με το θερμικό κινητήρα. Μόλις όμως οι συνθήκες το επιτρέψουν, το… έξτρα boost είναι και πάλι διαθέσιμο. Κάτι σαν το σύστημα KERS, που γνωρίσαμε στη F1 δηλαδή!

 
 Honda CR-Z
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Από 22.990 ευρώ με απ΄ όλα
Εσωτερικό
Κινητήρας
Χώροι
Είναι όλα τα υβριδικά ίδια;
Στο δρόμο
Mαθήματα (υβριδικής) ιστορίας
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή