Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/5/2010
TEST
Έχει ταλέντο
Είναι όλα τα υβριδικά ίδια;
Διαβάστηκε από 45257 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/5/2010
To Ιntegrated Μotor Assist που χρησιμοποιεί η Honda και στο νέο CR-Z είναι κλασικό δείγμα παράλληλης υβριδικής διάταξης.
Υπάρχουν τρία είδη υβριδικών συστημάτων, ανάλογα με τη διάταξη κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιούν. Στα εν σειρά υβριδικά συστήματα, ο θερμικός κινητήρας κινεί μια γεννήτρια, που παράγει ηλεκτρική ενέργεια και η οποία αποθηκεύεται στις μπαταρίες. Η κίνηση γίνεται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα. Η λειτουργία του θερμικού κινητήρα μπορεί να διακόπτεται και το αυτοκίνητο να κινείται ως ηλεκτρικό (αθόρυβα και με μηδέν ρύπους) και να επανέρχεται όταν οι μπαταρίες τείνουν να αδειάσουν. Παρόμοια υβριδική διάταξη συναντάμε στα Chevrolet Volt/Opel Ampera. Το στοιχείο που χαρακτηρίζει τα παράλληλης διάταξης συστήματα είναι ο ηλεκτροκινητήρας που αναλαμβάνει πολλαπλούς ρόλους, όπως της γεννήτριας, του συστήματος εκκίνησης και φυσικά ως υποβοήθηση στο έργο του συμβατικού κινητήρα. Βρίσκεται συνδεδεμένος απευθείας με το στροφαλοφόρο και ο ρότοράς του κινείται συνεχώς μαζί με τον άξονα, συνδράμοντας στην κίνηση του αυτοκινήτου. Το παράλληλο σύστημα είναι απλούστερο και ελαφρύτερο ως διάταξη, αφού απουσιάζει η γεννήτρια. Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της παράλληλης υβριδικής διάταξης είναι το σύστημα IMA της Honda. Η μικτή διάταξη είναι η αποδοτικότερη, με το μειονέκτημα όμως του βάρους και της πολυπλοκότητας. Εδώ ο θερμικός κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν στις περιοχές που αποδίδουν καλύτερα. Με άλλα λόγια, όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα, η διάταξή του λειτουργεί ως σειριακή, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες ως παράλληλη. Την εναλλαγή, από τη μία φάση στην άλλη, αναλαμβάνει ένα πλανητικό σύστημα, που μοιράζει ανάλογα την ισχύ και παντρεύει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και της γεννήτριας. Γνήσιοι εκπρόσωποι της μικτής διάταξης είναι οι Toyota/Lexus.

 
 Honda CR-Z
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Από 22.990 ευρώ με απ΄ όλα
Εσωτερικό
Κινητήρας
Χώροι
Είναι όλα τα υβριδικά ίδια;
Στο δρόμο
Mαθήματα (υβριδικής) ιστορίας
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή