Διαβάστηκε από 47941αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2010
Δυνατός και οικονομικός
Ο γνωστός άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,4 λτ., απόδοσης 122 ονομαστικών ίππων (το ίδιο μοτέρ στο Golf έχει φτάσει στους 141 ίππους στο δυναμόμετρο), για ακόμα μία φορά αποσπά πολύ καλά σχόλια για τα ισορροπημένα χαρακτηριστικά. Καταρχήν η ισχύς του αποδίδεται με γραμμικό τρόπο χωρίς κενά και ξεσπάσματα, θυμίζοντας μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό σύνολο, επιταχύνοντας σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Πρόσθετα, το εν λόγω μοτέρ ανεβάζει με προθυμία στροφές από το χαμηλό φάσμα μέχρι τον κόφτη στις 6.000 σ.α.λ. και παρουσιάζει θετικό τράβηγμα, ενώ ο θόρυβος που παράγει έχει χαμηλή σχετικά ένταση. Θετικές κριτικές συγκεντρώνει με τη σειρά του και το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων S tronic (η βασική έκδοση προσφέρεται με 6τάχυτο μηχανικό). Αυτό περιλαμβάνει τρία προγράμματα τα "D", "S" και "M", μεταξύ των οποίων το πρώτο αλλάζει ταχύτητες σε χαμηλές στροφές για περισσότερη οικονομία, το δεύτερο κρατάει τις στροφές του μοτέρ πιο ψηλά και μικρότερη ταχύτητα στο κιβώτιο και το τρίτο αφορά στην εναλλαγή των σχέσεων χειροκίνητα, είτε μέσω των πλήκτρων πίσω από το τιμόνι είτε με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα ταχύτητας. Σε κάθε πρόγραμμα, οι εναλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται άμεσα, αλλά όχι πάντοτε ιδιαίτερα ομαλά και με την 6η και κυρίως την 7η ταχύτητα να είναι overdrive, χαρακτηριστικό που εκτιμάται ιδιαίτερα σε ένα ταξίδι, αφού κρατιούνται χαμηλά ο θόρυβος και η κατανάλωση (π.χ. με 7η ταχύτητα στα 140 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει σχεδόν 2.800 σ.α.λ.). Τέλος, ο κινητήρας συνδυάζεται και με start-stop, το οποίο έχει ομαλή λειτουργία, ενώ μαζί και με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, μειώνονται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.