Διαβάστηκε από 47946αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2010
Σφιχτό, συμπαγές και πολύ σταθερό
Η σταθερότητα που επιδεικνύει κινούμενο με υψηλές ταχύτητες στις ευθείες είναι υποδειγματική και με τον οδηγό να νιώθει ασφάλεια και σιγουριά.
Η ασφάλεια που προσφέρει στο δρόμο το καινούριο μικρό Audi γίνεται άμεσα αισθητό από τα πρώτα μέτρα που διανύει κανείς, δίνοντας την εντύπωση μιας συμπαγούς κατασκευής και "πάτημα" μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Παράλληλα, οι μικρές διαστάσεις του αμαξώματός του διευκολύνουν στις αστικές μετακινήσεις, όπου όμως η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης κάνει αντιληπτές στους επιβάτες τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό, εξαιρουμένων των πιο έντονων (π.χ. βαθιά καπάκια υπονόμων και εγκάρσιες).
Η δομή της ανάρτησης του νέου μικρού Audi ακολουθεί την "πεπατημένη" με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ψαλίδια
βάσης και αντιστρεπτική δοκό και
ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Από την άλλη όμως πλευρά, ο συνδυασμός πολλών επιμέρους παραμέτρων, όπως είναι η σφιχτή ανάρτηση που αναφέραμε, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (Electronic Differential Lock), το οποίο συνεργάζεται με το στάνταρ ESP, το στιβαρό πλαίσιο, τα πλατιά μετατρόχια, τα φαρδιά και χαμηλού προφίλ ελαστικά (215/45 R16) και ο δυνατός κινητήρας δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό του A1 1,4 TFSI με το S tronic κιβώτιο να κινηθεί γρήγορα, με ασφάλεια και ευχάριστα. Πιο συγκεκριμένα, στις ευθείες των εθνικών οδών η σταθερότητα που παρουσιάζει το Α1 είναι υποδειγματική σε υψηλές ταχύτητες, τις οποίες δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός, παρά μόνο όταν κοιτάξει το δείκτη του ταχύμετρου και με τους εξωγενείς θορύβους (αεροδυναμικούς και από τον κινητήρα) να είναι περιορισμένοι.
Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του μπορεί να μειώνει εν μέρει τα επίπεδα της άνεσης, ωστόσο περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, όπου παράλληλα το Α1 παρουσιάζει ουδέτερη συμπεριφορά με "γεμάτο" γκάζι.
Περνώντας σε επαρχιακό δρόμο με συνεχόμενες στροφές, οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το EDL περιορίζουν την υποστροφή και αυξάνουν τα περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και με βαθιά πατημένο το δεξί πεντάλ σε κλειστά κομμάτια. Επίσης ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί το ελεγχόμενο και προοδευτικό γύρισμα του πίσω μέρους με απότομο άφημα του γκαζιού, ενώ έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο, μέσω του θετικού σε αίσθηση και αμεσότητα τιμονιού, το οποίο σε αυτή την περίπτωση θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ. Επιπλέον, τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι δυνατά και αποτελεσματικά σε απότομες και συνεχόμενες επιβραδύνσεις.