Διαβάστηκε από 19847αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/9/2010
Το ACC φρενάρει ή επιταχύνει αυτόματα το αυτοκίνητο, έτσι ώστε να διατηρείται σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα με τη χρήση cruise control στην εθνική οδό.
Ένα από τα συστήματα που έχουν άνθιση τελευταία είναι ο ηλεκτρονικός έλεγχος του διαφορικού, που επιτρέπει την ομαλή μετάδοση της ροπής στους τροχούς και κατ´ επέκταση στο οδόστρωμα. Αν κάποιος από τους κινητήριους τροχούς σπινάρει, τότε το EDL (Electronic differential lock) αντιλαμβάνεται την όλη κατάσταση, μειώνει τη ροπή στον τροχό που ολισθαίνει και την μεταβιβάζει σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό "μπλοκέ" διαφορικό, το οποίο συνεργάζεται άψογα με τα συστήματα ESP και ASR. Το γνωρίσαμε πρώτα στα μοντέλα της Audi. Από την άλλη μεριά, η BMW προσφέρει το CBC (Cornering Brake Control), που μειώνει τους κινδύνους αποσταθεροποίησης ενός αυτοκινήτου όταν ο οδηγός φρενάρει πάνω σε μια στροφή… Τεχνολογικά
άλματα Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο οδηγός είναι η ορατότητα στις τυφλές γωνίες του αυτοκινήτου. Τη λύση έδωσε η Volvo με το BLIS (Blind Spot Info System), το οποίο με τη χρήση ειδικών καμερών ειδοποιεί τον οδηγό με έντονο φως, που ανάβει στο ύψος των καθρεφτών ότι υπάρχει όχημα στις επίμαχες γωνίες του δικού του οχήματος.
Τελευταία το Lane Assist ειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ενώ σε πιο εξελιγμένη μορφή του συνεργάζεται με το τιμόνι, το οποίο στρέφει ελαφρώς προς τη σωστή κατεύθυνση!
Η ΒΜW και η Mercedes λανσάρισαν υπέρυθρες κάμερες που βλέπουν μπροστά και απεικονίζουν σε κάμερα τη νύχτα τυχόν πεζούς, ενώ πρακτικό θεωρείται το σύστημα Αuto High Beam, που σβήνει αυτόματα τους προβολείς σε περίπτωση που εντοπιστεί προπορευόμενο ή αντιθέτως διερχόμενο όχημα. Το 1998 στην S-Class παρουσιάστηκε το πρώτο σύστημα ενεργού cruise control (Active Cruise Control). Σήμερα η νεότερη γενιά του διατηρεί αυτόματα μια, εκ των προτέρων καθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, ακόμη και σε ταχύτητες μικρότερες από 30 χλμ./ώρα, μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου! Αυτοματοποίηση τώρα! Υπάρχουν δεκάδες συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να ελέγχει το αυτοκίνητο έτσι ώστε να αποφεύγονται οι δύσκολες καταστάσεις. Ακόμα και οι αισθητήρες βροχής και φώτων που ενεργοποιούν τους κατάλληλους μηχανισμούς ταχύτητας και χωρίς ο οδηγός να παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι, αποτελούν με τον τρόπο τους συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Όπως και τα LED φώτα ημέρας εμπρός, τα LED πίσω φώτα, τα run flat ελαστικά, η σωστή εργονομία και θέση οδήγησης, η ορατότητα, ο σωστός κλιματισμός, που θα διατηρήσει "φρέσκο" τον οδηγό, και το Opel Eye, που "διαβάζει" τις πινακίδες του ορίου ταχύτητας και απαγόρευσης/προσπέρασης και εμφανίζει τις σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων ή Head Up Display. Ακόμα και συστήματα που βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του κινητήρα, που θα εξασφαλίσει με τη σειρά του μεγαλύτερη ικανότητα σε ένα προσπέρασμα, αποτελούν στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας. Τίποτα όμως δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον οδηγό και τους νόμους της φυσικής. Άλλωστε η διεθνής νομολογία δεν επιτρέπει σε κανένα σύστημα να ανακτήσει 100% τον έλεγχο του αυτοκινήτου και τα πάντα λειτουργούν βοηθητικά. Μέχρι σήμερα τουλάχιστον…