ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/10/2010
Παρουσίαση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας
Διαβάστηκε από 4408 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/10/2010
O ρυπαίνων θα πληρώνει… αφού μετά και τις τελευταίες αλλαγές του υπουργείου Οικονομικών όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας, τα οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί έως 31/10/2010 εντάσσονται σε μια ενιαία κλίμακα, ανεξάρτητα με το αν είναι τελευταίας τεχνολογίας ή μη καταλυτικά, ενώ για τα μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση από τις αρχές του Νοέμβρη, τα ετήσια τέλη θα προκύπτουν βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του κάθε αυτοκινήτου.

Εντελώς διαφορετικά ποσά σε σχέση με πέρσι -όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας- θα καλεστούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων το επόμενο διάστημα, μετά και τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών. Πλέον το κριτήριο της παλαιότητας των οχημάτων καταργείται και έτσι για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-10-2010 (και για τις μοτοσικλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης), θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους. Όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα "Τέλη Κυκλοφορίας 2011", η κλίμακα των κυβισμών έχει "εμπλουτιστεί" με επιπλέον κατηγορίες για δικαιότερη αντιμετώπιση ορισμένων κατηγοριών αυτοκινήτων (αφού, για παράδειγμα, μέχρι πρότινος αυτοκίνητα 1,4 λτ. είχαν τα ίδια τέλη με 1.800άρια, λιανικής αξίας ακόμη και πάνω από 50.000 ευρώ). Έτσι, με το νέο σύστημα η παλαιά κλίμακα 786-1.357 κ.εκ. διαιρείται σε δύο και η 1.358-1.928 σε τρεις. Επιπλέον, για τα αυτοκίνητα άνω των 2.357 κ.εκ. δημιουργούνται τρεις διαφορετικές κατηγορίες, για τις οποίες οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλουν διαφορετικά ποσά. Ωστόσο δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός, ότι ένα αυτοκίνητο μη καταλυτικό, που κατά κανόνα εκπέμπει αρκετούς ρύπους, θα φορολογηθεί με το ίδιο τέλος με κάποιο ίδιων κυβικών που αποκτήθηκε εν έτει 2010. Σε γενικότερα πλαίσια, το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνει αυξήσεις από 16 έως 88 ευρώ και μειώσεις από 12 έως 330 ευρώ, που αφορούν κυρίως στα παλαιότερα αυτοκίνητα (των κλάσεων Β, Γ και Δ) και ειδικά σε εκείνα υψηλού κυβισμού.
Με ενσωμάτωση του ετήσιου ειδικού τέλους
Όπως όλοι θυμόμαστε, πέρυσι για τα αυτοκίνητα από 1.929 κ.εκ. και άνω είχε εισαχθεί ένα επιπλέον ειδικό ετήσιο τέλος, το οποίο κυμαινόταν από 150 έως 650 ευρώ. Ο συγκεκριμένος φόρος δεν καταργείται, αλλά ενσωματώνεται στη νέα κλίμακα των τελών κυκλοφορίας.
Χωρίς τέλη τα υβριδικά έως 1.928 κ.εκ.
Για τα υβριδικά οχήματα έως 1.928 κ.εκ., που θα έχουν ταξινομηθεί έως τις 31/10/2010, δε θα απαιτείται η καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ για τα αυτοκίνητα με κυλινδρισμό κινητήρα άνω του προαναφερθέντος ορίου, θα ισχύσουν τα ποσά του παρακάτω πίνακα κατά το ήμισυ, (έως τώρα που το Auto Τρίτη έχει πάρει το δρόμο του τυπογραφείου).


 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας
Τέλη κυκλοφορίας 2011 (για οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί έως 31/10/2010)
Βάσει ρύπων τα τέλη κυκλοφορίας από 1/11/2010
Mε εκπομπές CO2 και τα Ταξί
Κατηγοριοποίηση των αυτοκινήτων σύμφωνα με την ημερομηνία ταξινόμησής τους
Ποια αυτοκίνητα ωφελούνται και ποια όχι
Τα τέλη κυκλοφορίας για τις δημοφιλέστερες εκδόσεις κινητήρων των Top 100 μοντέλων σε πωλήσεις